Wat eten jullie kindjes op een dag?

Hallo allemaal,
Gewoon om even een beeld te krijgen vraag ik me af wat en hoeveel jullie kindjes eten op een dag. Colin wil de hele dag wel eten…

Hij eet meestal per dag:

9.00 2 sneeen brood met kipfilet/kaas
11.30 2 stuks fruit, meestal een banaan en een kiwi
na het slapen 2 sneeen brood met vlees/kaas
’s middags soms koekje of snoepje
18.00 avondeten verschilt maar meestal zo’n 300 gram
19.00 danoontje knijpkwark

soms tussendoor nog een knijpfruit/groentje van zonnatura en soms een extra koekje of chocolaatje als we ergens zijn ofzo.

Drinken geef ik nu vaak alprosoya of zonnatura groentenfruit drankjes in een pakje en roosvicee. Maar hij vindt een pakje erg leuk en drinkt dan beter.

22-12-2009 colin geboren

Wij beginnen 's morgens met 1 boterham meestal met iets zoets. Dan tot de lunch is het maar net hoe der bui is. Meestal is het fruit en een koekje. Maar kan ook zijn dat ze niks wil. Lunch is 1 tot 3 boterhammen ligt er aan of ze een groeispurt heeft of zo. 's middags is ook fruit/ een koekje en in het weekend wat chips en als ze er naar vraagt soms een snoepje.
En 's avonds wat de pot schaft al staat zij ijdens het schoonmaken meestal de groente al rauw weg te knabbelen.

Groetjes,

Michèle

hoi,
hier ook 1 die het leifst de hele dag eet. Ze vraagt ook heel vaak om eten/snoep.
hier is het zo;
ontbijt; 180cc drinkyoghurt (ze lust geen melk) en 1/2 a 1 boterham met kaas/stroop/smeerkaas of zo
10 uur fruit ongeveer 2 stuks
11uur een koekje meestal sultana/evergreen/liga/biscuit
12.45uur brood meestal maar 1
na t slaapje 16.00uur een broodje of creacker of ontbijtkoekje
Maar als ze meer broodjes op heeft voor haar slaapje nemen we nog een keer fruit. (met een koekje of snoepje toe.
17.45uur avond eten. 2 opscheplepels groente, 2 aardapels (2 scheppen rijst/pasta) 1/2 stukje vlees of vis. Toe een bakje vla/yoghurt/…

als we op visite zijn of een dagje weg, snept ze vaak meer tussendoor hoor!
Emma drink voornamlijk roosvisee (hebben ze ook in een pakje!).

groetjes Gidget

Eliza krijgt smorgens pap
10uur fruit of koekje
12uur 2 boterhammen met kaan/worst soms iets zoet.
15uur fruit of koekje
17uur groente /pasta oid. meestal ook 2 scheppen van alles. en een heel stuk vlees of vis.
17-30 toetjes ijs/vla of yoghurt.

Tussendoor of als vervanging van koekje krijgt ze ook wel soepstengels krenten snoepjes of plakje worst/kaas. Ligt maar net aan wat er in huis is. En nu krijgt ze ook af en toe een ijsje!

Liefs Shirley

Hier s;morgens 1 boterham met iets zoets.
rond 10 uur een koekje
12 uur 1 a 1 1/2 boterham
15.00 fruit of een koekje als het fruit op is
17.30 warm eten en een toetje

Tussen door krijgt ze dan nog wel eens een snoepje.

H krijgt ongeveer:

06.30: 120cc melk
08.30: 2 boterhammen
10.00: 1 tot 2 stuks fruit
12.00: 2 boterhammen
15.00: Een droge boterham, het 2e stuk fruit of een koekje
17.30/18.00: 300-400 gram warme hap met een toetje.

Ze is ruim 14 maanden.

Rens krijgt dit op een dag

7.30 2 boterhammen en een beker melk
9.30 fruit en drinken(aanmaak of water)
12.00 2 boterhammen en een beker melk
15.00 koekje/snoepje en wat drinken
17.30 warm eten(gaat er op het moment niet zo goed in) en een toetje

Op het moment zijn we niet zo scheutig met tussendoortjes omdat hij 's avonds niet zo goed eet. Maar normaal gesproken krijgt hij wel meer als wat eigenlijk voorgeschreven word. Hij vraagt best vaak om fruit als extraatje en dat krijgt hij dan ook gewoon. Kan niet zo heel veel kwaad lijkt me. Hij krijgt ook wel eens een extra koekje maar dat zijn dan meestal van die volkoren koekjes. Chips eet hij eigenlijk nooit thuis.
Ik vind het wel moeilijk om de tussendoortjes in de hand te houden. Bv bij de supermarkt en de drogist krijgt hij altijd een koekje. En bij Oma krijgt hij zo drie dingen in een uur. En die ziet hij zeker drie keer in de week.
Nu speelt Rens veel buiten de poort(ben er dan wel bij) en dan word er ook best vaak ijs en snoep uitgedeeld. Gelukkig heeft Rens niet de bouw van mijn man, die komt al aan als hij naar een glas water kijkt.

groetjes Ramona

Hoi

wat eten jullie kindjes allemaal veel gemiddeld, nou ja het zal allemaal heel normaal zijn, want hier eten ze gewoon minder.

Ze zijn 3.5 en 5 jaar oud.
en eten::

's ochtends 1 boterham,
ts middag 1 boterham
’s avonds warm eten, doen ze wel heel goed.
maar voor de rest is het 9 van de 10 keer 1 bh. Zelden 1.5 of 2

Gr mama van 2 kids