Wat eten jullie kids op een dag (21 mnd)

ik ben benieuwd wat jullie kinderen allemaal eten op een dag. Onze zoon krijgt het volgende:

ontbijt: pap (250 ml melk en 35 gram pap erdoor)

tussendoor: fruit (1 st of 2 kleine) en beker ranja

lunch: 2 boterhammen met beleg en klein bekertje melk

tussendoor: beker ranja en koekje

avondeten: bordje warm eten en toetje

voor het slapen gaan: klein bekertje ranja

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

ehm rico is dan wel 3 ik weet het niet meer van toen.
hij eet nu (en dat is al heel lang zo)

ochtend: bekertje melk en 1 boterham en een blokje kaas of plakje worst.
10 uurtje: 1 of 2 stuks fruit en een beker taxi of ranja.
middag: 2 boterhammen eerst met gezond dan met zoet maar vaak ook 2 keer gezond… en een beker melk.
3 uurtje (kan ook iets vroeger zijn) mag hij een kaasje… krentjes een koekje of een stuk fruit net wat hij wil. en een beker appel…druiven…annanas of andere sap ook net wat hij wil… en dat is meestal 2 keer ind e middag, hij vraagt zelf wanneer hij wil drinken.
5 uur avond eten. en een cupje appelmoes… merk alleen sinds hij over de 2 is hij echt bagger eet… alhoewel… zijn gewicht is goed dus blijkbaar heeft hij daar voldoende aan.
ook krijgt hij een toetje,
half 7 tandenpoetsen en dan nog een half bekertje water en een kwartier daarna plassen en te bed.

Julian is een dag ouder dan die van jou.

Knap dat je je aan dit schema houdt. Julian krijgt geregeld meer tussendoortjes dan jouw zoon In principe ‘mogen’ kinderen naast de 3 maaltijden ook 3 tussendoortjes.
Hij begint de dag met een boterham en melk.
Tussendoor een koekje en wat drinken (heb daar geen strikte tijden voor, net hoe het uitkomt)
Lunch 1 of 2 boterhammen met melk
Middag tussendoor fruit en later nog een soepstengel of iets anders om te knabbelen.
Avond, warm eten en een toetje. Eet ie slecht? Jammer dan voor hem, dan heeft ie maar honger. (leert ie snel af trouwens hoor! Hij eet nu prima mee) Toetje krijgt ie wel altijd, ook bij slecht eten.
Geen drinken/ranja meer voor het slapen.

Reza eet het volgende:

smorgen 2 sneetjes brood met beleg (ze kiest meestal kaas of vlees)
beker melk óf een bordje pap

tussendoor fruit en wat water

smiddags 2 of 3 sneetjes brood met beleg en bekertje melk of water

tussendoor drinken (water) met een plakje peperkoek of een soepstengel of iets dergelijks

savonds warm eten en toetje

Voor het slapen gaan een bekertje melk of water

Niet dat Reza geen ranja of zo mag, maar ze kiest zelf altijd water (wat ik zelf ook altijd drink)

@mamavanJulian: ik moet zeggen dat ik de ochtend wel goed zijn tijden aanhoudt. dit komt omdat hij anders weer geen honger heeft wanneer de lunch komt
en in de middag krijgt hij nooit na 3 uur iets omdat het anders met het avondeten weer zeuren is

H. is 19 maanden en krijgt dit:

Ontbijt: 2 of 3 boterhammen met 150cc melk
Lunch: 2 of 3 boterhammen met 150cc melk
(Meestal nog een cracker of een plakje ontbijtkoek erbij)
Avondeten: Flink bord, ze doet niet onder voor mij en 150cc ranja + een toetje

Tussendoor krijgt ze meestal nog 2 stuks fruit en soms nog iets van een eierkoek o.i.d.
Ook drinkt ze verder over de hele dag nog zo’n 500/600cc water/ranja.

Ik weet niet meer precies wat ik gaf rond die leeftijd maar wat ik wel merk is dat ik altijd overal wat laxer mee ben met tijden en gezonde tussendoortjes.

Aaron heeft bijvoorbeeld altijd lekkere koekjes gehad, we hebben wel altijd dkinderkoejes in huis maar als hij een brinky kiest mag hij die ook hebben (en toen ook al)

Fruit pakt ie wel (druiven, aardbeien etc) maar savonds voor het slapen heeft ie altijd (standaard) al een knijpfruitje gehad en een droog koekje.

En als ie ook nog ergens eens in de dag om een snoepje vraagt mag ie die ook.

Hij snoept toch niet veel dus die ene keer vind ik toch niet erg.
Bij avondeten ook altijd gewoon een kwarkbakje ofzo.

Gr, Danielle

Hier wordt niet zoveel gegeten hoor…

'smorgens met moeite een halve, soms een hele boterham en bekertje melk met siroop

tussendoor -als ze 'smorgens wakker blijft- een koekje of fruit met diksap, als ze moe is slaan we het tussendoortje over. Drinken doet ze wel altijd tussendoor.

tussen de middag meestal 1 boterham, maar soms iets minder, soms iets meer en een bekertje diksap.

Dan 'smiddags weer afhankelijk van of ze slaapt… soms nog een koekje, maar meestal niet. (meestal heeft ze wel óf 'smorgens een tussendoortje, óf 'smiddags) Drinken wel altijd.

En dan probeer ik haar tegenwoordig om 17uur te laten eten, dan gaat er nog wel eens wat in, meestal wel wat vlees. Groente en aardappels probeer ik toch minimaal 5 hapjes. Is het later dan eet ze niks en huilt ze alleen maar dat ze naar dr bedje wil.
Voor het slapen -dus meteen na het eten- drinkt ze nog een slokje melk (da’s echt niet veel, nog geen kwart bekertje).

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hier ook bijna een drie jarige maar veel verschil zit er niet tussen van toen hij 21 maanden was en nu.

Ontbijt : boterhammen pasta of bord pap (gezond beleg moet hij 's ochtends niet)

tussendoor, fruit

lunch: 2 boterhammen

tussendoor: koekje of snoepje net wat we in huis hebben.

avondeten: Warm eten plus toetje’

Drinken wanneer hij dorst heeft niet echt vaste tijden voor wel altijd bij het eten in ieder geval.

Liefs Michelle

MamaH… Wat een heerlijke eter heb jij!! 2 of 3 stukken brood… Heerlijk!

Hier een kindje van 2.8 jaar en 1 van 13 maanden, en die eten aardig gelijk op!

Als ontbijt een boterham en een fles/beker zuivel (wisselt vaak wat voor soort)

Tussendoor fruit met een beker/fles drinken

Lunch beide ongeveer anderhalve boterham, dus samen 3

Als ze van bed komen een koekje/snoepje met een beker drinken.

's avonds eet onze zoon van 13 maanden een flinke maaltijd, en onze dochter een redelijk maaltijd + beide een toetje!

Manderijn

@ Mandarijn: Ja, dat is echt super!
En als je haar ziet… Vraag je je af waar ze het laat.
In haar holle kies waarschijnlijk want het is een lange dunne lijs