Wat eten jullie bijna kleuters

Hoi,

Zoals jullie weten heeft onze dochter wegens ernstig ondergewicht geen normaal eet patroon gehad de laatste tijd. Maar nu gaan we er naar toe dat ze wel weer een normaal eet patroon krijgt.
Ze eet nu: ontbijt twee boterhammen
tussendoor een appel met bannan
koekje
lunch 3 boterhammen + cracker
tussendoor koekje + een stuk fruit
diner ontbijtbord vol groente en aardappelen/ past/ rijst met iets
volwassen bak vla + een bannaan/ yochurt met beschuit
Zoals jullie zien behoorlijk wat althans dat vind ik ik eet dit ook bijna alleen bij het diner wat meer.

Maar nu moeten we afbouwen dus 1 boterham,1 fruit geen cracker of 1 boterham minder koek of fruit en kleine bak vla / yoghurt zonder iets erin. Dit moeten we allemaal een voor een per week weglaten.

Maar ik ben benieuwd wat jullie peuter bijna kleuters eten.
Ik heb namelijk geen idee, de dieetiste geeft dit aan dus zal wel goed zijn maar ben toch nieuwsgierig.

Groetjes

lon106

hoi, onze Puck eet het volgende:

8 uur: 250 ml pap
10 uur: fruit 1 stuks
12 uur: 2 boterhammmen
15 uur: 2 koekjes
17 uur: 2 aardappels, wat groente en een stuk vlees
18.30: soms hapje fruit

Zoals je leest is het wat minder. Ik denk dat jouw kindje de schade aan het inhalen is.

Succes met afbouwen.

Groet Loes

loessie jioj heb nog een dreumes,vanaf 4 jaar zijn de kinderen kleuter

vers op mijn geheugen van kaitlyn

smorgens 1 beschuit+glas melk
tussen door koek met limo
middag eten 1 boterham stuk fruit
tussen door klein koekje of snoepje,net wat ze wil
avond eten 3 aardappeltjes (lees 1 grote) kleine schep groente
toetje bakje vla

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Charissa eet:
smorgens 1 botherham
tussendoor een koekje en een stuk fruit
smiddags 1 soms 2 boterhammen (ligt eraan of ze thuis eet)
smiddags 1 koekje of iets anders en weer fruit
savonds 2 aardappelen en anderhalve groete lepel met stuk vlees

vind dat charissa weinig eet kan aan mij liggen thuis eet ze zoeizo minder dan bij de opas en omas En ze eet ook niet altijd alles op.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://mt.lilypie.com/4tRdp1.png" alt=“Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker” border=“0” /></a>
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/081125/Yc7T.jpg" alt=“Lilypie 4th Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m4.lilypie.com/aVH6p1.png" alt=“Lilypie 4th Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Tweetyx op 14 Jan 2009 09:03:52

Lieke, gaan we weer katten???

ik kat niet ik zeg alleen dat jij een dreumes heb en geen kleuter

wat is daar mis mee

weer katten??? snap het niet helemaal, we zijn hier voor de gezelligheid en lieke heeft alleen gezegt dat je een dreumes hebt en dat ze vroeg voor ijna kleuters.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Anna eet 's morgens twee boterhammen en tussen de middag ook twee. Vaak met gebraden gehakt of een heel klein beetje pindakaas (daar is ze dol op). 's Avonds bij het avond eten eet ze aardappelen (zo’n 1,5) aardig wat groente en een klein beetje vlees. Vlees is soms iets meer, laasts had ze zo een heel worstje opgesmikkeld! Toetje gaat er altijd wel in, yoghurt of een beetje vla.

Tussendoor geef ik haar niet al te veel, vaak een kaakje of een klein plakje ontbijtkoek.

lucas van net 4 eet s’morgens een bruine boterham soms twee,wat drinken om 10 uur,een koek en drinken
s’middags brood 1 a2 met drinken,dan rond 3 uur fruit drinken en s’avonds 1a2 aardappels een flinke schep groente en vlees maar das heel weing, aangezien hij niet van vlees houd,
mijn zoon lars van bijna twee eet hetzelfde

Geloof dat Nanik niet zo’n grote eter is als ik het zo lees:

's morgens 1 boterham
tussendoor koekje of fruit

's middags 1 boterham
tussendoor koekje of fruit

's avonds
ontbijtbordje warme hap met vlees (ze vindt alles lekker)
en een toetje.

Bianca

nou ik dacht dat ik een slechte eter had zeg in het ziekenhuis hadden ze daar ook al cometaar op gegeven dat mijn kind te weinig at
maar zie dat ik niet de enigste ben ( gelukkig)

leyla eet dit

smorgens 1 boterham
tussen door een koekje of fruit
smidags 1 boterham
tussen door een koekje of een bakje naturel chips
savonds eet ze meestal groente en vlees aardapels lust ze niet zo wel als ze gebakken zijn
en vla of kwark eet ze alleen als ze zin heeft

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi,

Allemaal bedankt voor jullie reactie’s
Nou zoals ik lees dan gaat ze naar een goed gemiddelde wat ze normaal eten.
Ze zal wel flink moeten wennen. maar ze gaat nu te hard en dat had ze even nodig maar ze moet nu niet doorschieten natuurlijk. Ik ben eigenlijk wel blij dat ze niet meer zoveel hoeft te eten. Het is voor mij ook goed opletten of ze wel genoeg at zeg maar. Ik heb ook het idee dat ze het niet erg vind om minder te moeten eten.

let wel even op het eetschema van onze dochter is veel en gebaseerd op een high calorie iname om haar ondergewicht op te krikken naar een normaal gewicht.
we zijn al een keer gestopt niet eens zo heel lang naar haar ziekenhuis opname maar dit bleek toch niet voldoende lang te zijn geweest toen ze ineens weer een normaal leefritme kreeg ging haar gewicht weer achteruit dus is ze weer tot nu op een high calorie dieet gezet. Nu gaan we dus weer afbouwen en hopen dat het zo blijft.

Als het goed gaat dan mag of gaat ze straks het volgende eten:
ontbijt 1 boterham
tussendoortje
lunch 2 boterhammen en evt een cracker
tussendoortje
diner zoals nu maar dan met een klein bakje vla of yoghurt.
Wel afwachten natuurlijk je weet maar nooit of ze nog in de fase van niet willen eten komt en dat alles vies is terwijl ze het gewoon lust.

groetjes

lon106