Tim is nu 6 maanden en 1,5 week en ik geef hem zoals het CB heeft aangegeven. 4 flessen van 200 cc een groentehap (alleen groente, geen aardappels, rijst, vlees) en een fruithap. Ik lees en hoor steeds vaker van mensen die ook een kindje van 6 maanden hebben dat ze veel meer krijgen. Bijvoorbeeld aardappels of rijst, vlees, babykoekjes, rijstwafels, danoontje etc. Ik maak de groentehap altijd zelf. Heb gisteren voor het eerst een potje gegeven en daar zat groente in, maar ook rijst. En dat was een potje voor baby’s van 4 maanden. Tim heeft wel het hele potje leeggegeten en dat is 125 gram. Als ik hem verse groente geef eet hij rond de 80 gram en heel af en toe 100 gram. Haha zou hij nu al iets tegen mijn kookkunsten hebben.
Tim doet het hier prima op, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Maar ik vraag me toch af of wij niet ook al moeten beginnen met andere dingen. Ik moet als Tim 7 maanden is weer naar het CB.
Wat geven jullie je baby en doen jullie dit op eigen gevoel of op advies van het CB?
Groetjes,
Sandra