Wat eten jullie baby's van 6 maanden

Tim is nu 6 maanden en 1,5 week en ik geef hem zoals het CB heeft aangegeven. 4 flessen van 200 cc een groentehap (alleen groente, geen aardappels, rijst, vlees) en een fruithap. Ik lees en hoor steeds vaker van mensen die ook een kindje van 6 maanden hebben dat ze veel meer krijgen. Bijvoorbeeld aardappels of rijst, vlees, babykoekjes, rijstwafels, danoontje etc. Ik maak de groentehap altijd zelf. Heb gisteren voor het eerst een potje gegeven en daar zat groente in, maar ook rijst. En dat was een potje voor baby’s van 4 maanden. Tim heeft wel het hele potje leeggegeten en dat is 125 gram. Als ik hem verse groente geef eet hij rond de 80 gram en heel af en toe 100 gram. Haha zou hij nu al iets tegen mijn kookkunsten hebben.

Tim doet het hier prima op, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Maar ik vraag me toch af of wij niet ook al moeten beginnen met andere dingen. Ik moet als Tim 7 maanden is weer naar het CB.

Wat geven jullie je baby en doen jullie dit op eigen gevoel of op advies van het CB?

Groetjes,
Sandra

Hoi…

Geven wat jij wil dat hij krijgt en wat hij natuurlijk wel lust:
Mijn zoontje is over 2 daagjes ook 6 maanden en die krijgt groentenpotje voor 6 maanden/danoontje/diksap/4 flessen/fruithap en als hij lustliga of lange vinger.
Die koeken niet iedere dag maarls we ergens naartoe moeten dat het zijn buikje vult.

groetjes danielle

Hoi,

Onze zoon (bijna 7 mnd) krijgt vier flessen, fruit en groente. Hij krijgt potjes en daar zit vanaf 6 mnd ook rijst, pasta, aardappels, vlees, kip, kalkoen, etc. door. Dus dat krijgt ie automatisch ook. Nog geen tussendoortjes, eerst maar eens de hoofdmaaltijden goed eten vind ik. Volgende maand beginnen we met brood en proberen we de middagfles van 11.30 uur ook te laten vervallen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Toen Guusje 6 maand was lag ze in tractie op haar ruggetje. Zo moest ze ook eten. De eigen gemaakte groenten hap was te dik/ grof daarvoor dus kreeg ze potjes die zijn iets zachter. Maar omdat er weinig potjes zijn met alleen groenten (6maand) kreeg ze ook gewoon de potjes met vlees want ik hou er ook niet van om elke dag hetzelfde te eten.

Ze hefet hier helemaal geen last van gehad.
Ook kreeg ze zo rond die tijd 's middags een liga of een rijstwafel enz. Gezellig met een bakkie koffie (mama natuurlijk) en een bekertje diksap. Ging allemaal prima hoor! Danoontje heb ik pas met 8 maand gegeven, en eerlijk is eerlijk ze vindt gewone yoghurt lekkerder.

Wij mochten van het Cb vanaf 6 maand ook al een broodkorst geven om het kauwen en slikken te oefenen.

Maar Sandra, doe wat je zelf goed lijkt! Iedereen heeft zijn eigen eetpatroon en daarin groeit een kindje vanzelf mee. Guusje is nu 8 maand en een week en eet bijna alles met ons mee! Natuurlijk zonder zout (goed voor onze bloeddruk!) maar mevrouw eet momenteel al alles! Wel zo handig dus.

Succes, groet Tams

Mijn zoontje van 6 maanden krijgt 4x bv (als ik werk is dat 3x fv van 250 ml en 1x bv), rond 10.00 fruit (meestal halve banaan met iets anders bv kiwi), rond 14.00 een rijstewafel of een halve liga en rond 18.00 groenten. Ook ik maak alles vers.
Ik heb geen keukenweegschaal dus ik doe maar wat. Als hij geen zin meer heeft laat hij het wel weten, denk ik dan maar.

Als ze maar hun vocht en vitamines binnen krijgen, toch?

Groetjes Evelien

Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf hem dan gewoon groente en fruit geven en zie wel wanneer ik met andere dingen start. Hij is hier in ieder geval erg tevreden mee. Merk wel dat hij steeds meer groente gaat eten. Vanavond 125 gr bloemkool gekookt en dat had hij allemaal zo op. Dus morgen toch wat meer klaarmaken. Ik wist trouwens niet dat je baby ook kiwi mocht hebben. Ik gebruik voor zijn fruithap altijd appel, peer en banaan. Wissel het af of meng een halve peer met een halve banaan of een andere combinatie.

Als je in de winkel eens kijkt naar de menu’s die in de potjes zitten,
dan weet je ook wat je zelf voor hem klaar kan maken.
Aardappels, rijst, macaroni/spagetti: allemaal geen probleem.

Waarschijnlijk dat hij wat meer gaat eten als je wat meer klaarmaakt dan
alleen de groente. En je kunt gewoon de hoeveelheid geven die ook in zo’n (6 maanden) potje zit.
Als je het zelf maakt is het wellicht iets voedzamer, dus kan het zijn dat niet alles op gaat, maar dat zie je dan wel weer.

Als hij vlak voor het warm eten een fles krijgt is het wel logisch dat hij niet zoveel wil eten…

M.

Aangezien hij de groente goed eet ga ik inderdaad eens beginnen met het toevoegen van aardappels of rijst aan de groente hap.

Enne Diana ik geef de fles niet vlak voor zijn voeding, dat zou inderdaad niet goed zijn. Hij krijgt om 15.00 uur zijn fles en rond 18.00 uur zijn groentehap.

Groetjes,
Sandra

quote:
Aangezien hij de groente goed eet ga ik inderdaad eens beginnen met het toevoegen van aardappels of rijst aan de groente hap.

Enne Marsel ik geef de fles niet vlak voor zijn voeding, dat zou inderdaad niet goed zijn. Hij krijgt om 15.00 uur zijn fles en rond 18.00 uur zijn groentehap.

Groetjes,
Sandra

Prima

M.

Sorry, stom van me dat ik er automatisch vanuit was gegaan dat de reactie van Diana was. Zie nu dat jouw naam eronder staat.

Zal in het vervolg beter kijken

Groetjes,
Sandra

quote:
Sorry, stom van me dat ik er automatisch vanuit was gegaan dat de reactie van Diana was. Zie nu dat jouw naam eronder staat.

Zal in het vervolg beter kijken

Groetjes,
Sandra

M.

Hey sandra…
zag dat jij je fruit en groente zelf maakte. Hoe fijn maak je het dan? helemaal dun net als in de potjes? of meer gestampt? Jurian wil het nog steeds niet én dat dunne gedoe uit de potjes is ook geen succes om een krijsend kind mee zoet te krijgen… dus … weet ff niet wat ik moet doen…

Als ik fruit geef dan prak ik de banaan zelf en peer en appel enzo rasp ik. De ene keer geef ik 1 fruitsoort en de andere keer meng ik wat fruitsoorten door elkaar.

De meeste groentes doe ik door de blender. Soms wil ik de groentjes nog wel eens prakken ipv door de blender doen. Bijvoorbeeld worteltjes en bietjes. Die kunnenen ze als je ze prakt ook nog goed eten.

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst rijst door de groente gedaan en gisteren een stukje aardappel. Dat vond hij ook erg lekker en daar wordt het eten ook steviger van.

Groetjes,
Sandra