Wat eten bij diarree

Hallo,

Mijn zoontje heeft al een paar dagen flinke diarree, echt water zeg maar. Hij is heel moe maar verder niet ziek. Hij wil bijna niks eten maar wat kan ik hem het beste geven als hij wel iets wil? Banaan stopt dus dat geef ik al. Brood wil hij sowieso al niet.
Slappe thee wil hij niet, dus hij krijgt alleen diksap te drinken maar dat lijkt me ook niet echt geweldig voor de darmpjes.
Tips zijn welkom!!

22-12-2009 colin geboren

Diksap kan laxerend werken dus ik zou geen diksap meer geven.
Wil hij wel fruit eten? Hij moet natuurlijk wel vocht binnenkrijgen voordat hij uitdroogd. Heeft hij nog wel plasluiers.
En ik zou de HA bellen wat te doen.

Hoooi!

Lust Colin rijst als avondeten? Rijst stopt namelijk ook heel goed. Lekker met kip en erwtjes ofzo erdoorheen.

Kan het zo zijn dat hij last heeft van zijn tanden/kiezen want dan heeft Joaquin ook meestal een paar dagen hele dunne ontlasting, en daar kun je vrij weinig aan doen behalve zo snel mogelijk verschonen en iedere keer een dun laagje (sudo) creme aanbrengen tegen luier uitslag.

Succes in ieder geval, sterkte

Lilypie Second Birthday tickers

Beschuit (met wat jam) en rijst kunnen ook heel goed. In rijst zit ook gelijk water. Of macaroni of spaghetti… Appels of druiven bevatten ook aardig wat vocht en eet de onze altijd wel als hij ziek is. Als je twijfelt over diksap, geef hem dan eens roosvicee. Is misschien iets zoeter maar wel minder laxerend dan diksap. En dat beetje suiker dat in roosvicee zit, daar wordt hij niet slechter van. Krijgt hij misschien wel wat meer energie van

Inderdaad wel goed laten drinken, maar uitkijken met appelsap en sappen (ook diksap), liefst helemaal niet geven.
Verder gewoon laten eten. Dus ook zorgen voor voldoende vezelproducten als groente, fruit en brood.
En ook zorgen voor voldoende vetten (dus goed boter op brood en misschien tijdelijk volle melk geven).

‘peuterdiarree’ komt vaker voor bij kinderen, maar je moet inderdaad in de gaten houden dat ze gewoon plasluiers hebben en levendig zijn.

Als je deze dingen in de gaten houdt, moet het binnen 2 weken over zijn.
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

roosvicee stop laten drinken, werkt stoppend en hij krijgt meteen vocht binnen. Verder inderdaad, banaan, beschuit en rijst laten eten. Druiven zou ik even weg laten, zit wel lekker vocht in, maar werkt hier juist laxerend. Op internet kun je ook vast nog wel meer producten vinden die stoppend werken, maar pas op he dat ie weer niet teveel stoppende producten binnen krijgt.
Sterkte.

Lfs

Eventueel kan je naast roosvicee stop ook ORS geven ( bijvoorbeeld door een lekker toetje, zodat hij het zeker opeet). Dit voorkomt uitdroging. Dit hoef je natuurlijk iet te geven als hij nog voldoende plasluiers heeft.
beterschap!

Lilypie Second Birthday tickers

Roosvicee Stop.

Te koop bij de drogist.

Drinken is belangrijker dan eten bij diarree.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Jan 2011 15:39:55

ja roosvicee stop wilde ik al halen, maar hadden ze bij de supermarkt niet. Ik haal het morgen bij de apotheek. In iedere luier zit nu waterdunne ontlasting, hij is al 2 x in bad geweest vandaag

22-12-2009 colin geboren

Druiven zou ik ook niet geven. Werkt hier ook laxerend net als diksap en appelsap.