Wat eet jouw kind?

Ik heb weinig vriendinnen met kinderen en ook geen zussen of nichten met kinderen. En, soms heb ik echt het idee dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben haha! Vooral als het gaan om eten!

Thoby is net 1 geworden en hij krijgt zijn boterham bv altijd nog zonder korst.
Waarom? Omdat ik het idee had dat hij nog te klein is voor zo’n harde korst. Maar nu lees ik net in een ander topic dat kindjes jonger dat Thoby zelfs al brood met korst eten.

Ook krijgt hij nog vaak potjes eten van mij. Omdat ik het gevoel heb dat ‘wat ik kook’ misschien te vet is of te veel gekruid is ofzo.

Maar ik begin me langzaam te beseffen dat hij geen baby meer is maar een heus peutertje!

Vanaf morgen ga ik een aantal dingen anders doen! Om te beginnen laten we lekker de korstjes aan de boterham.

Wat eten jullie peuters zoal door de dag? Ter inspiratie!

Handig hè, ikkeben?

Wat wordt hier gegeten? Eigenlijk alles wat wij ook eten. Alleen niet zo zout en iets minder pittig. Laat je fantasie maar werken, haha.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier wordt ook bijna alles meegegeten als het inderdaad maar niet te pittig of te zout is. Alleen sommige dingen vind ze nog raar zoals rijst en bami. Maar dat komt vanzelf wel. Enne ik was ook makkelijk met de korst maar dat was meer omdat ik ook niet van de korst hou ha ha ha.

Groetjes,

Michèle

Dylano eet in pricipe ook alles mee. Gewoon uitproberen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hylke heeft nog nooit brood ZONDER korst gehad eigenlijk
En verder eet ook hij gewoon alles mee.

Ter inspiratie, als tussendoortjes:

• rozijntjes,
  • mandarijn,
  • appel
  • banaan
  • koekje
  • (pepernoten)

M.

Eva eet eigenlijk alles zolang het niet te vet (bv pizza/friet) of te pittig (Indiaas) is! Rijst, aardappelen, spaghettie, stamppot…ze lust eigenlijk alles, de smulpaap. Behalve komkommer en tomaat en ze doet alsof ze geen vers fruit lust! Ze eet van begin af aan brood met korstjes en dat gaat prima. Ik vond de korstjes als kind juist heerlijk, vooral als ze lekker knapperig waren van het bakken! Hmmmmm! En voel je niet schuldig dat Thoby ook nog potjes krijgt, want dat doe ik ook nog. Altijd op maan- en woensdag, want dan zijn we laat uit het werk en heeft Eva al trek van het spelen op het dagverblijf. En fruit eet ze ook nog uit potjes. Liever dat dan helemaal niks denk ik dan. Je doet het prima hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@rainbow

Waarom geen pizza en friet?
Pizza heeft Dylano ook nog niet op, maar wel zijn eerste Happy meal
Hij vond het heerlijk en af en toe kan dat geen kwaad hoor. Hij krijgt het natuurlijk niet elke week

Liefs Michelle

Nayaro eet eigenlijk ook gwn alles!
Pizza & friet etc krijgt hij ook niet vaak … maar ik laat hem soms al wel iets proeven!
Rijst, bami, spagetti zijn zn favo … dat eet hij echt alsof hij nooit anders heeft gedaan!
Als wij bijv: pittig groente wokken ofzo, dan haal ik voor ik de pittige saus erbij doe even zijn deel groente eruit, zodat hij wel hetzelfde eet maar dan zonder het pittige!

En potjes komen hier ook nog steeds voor hoor, altijd makkelijk als je geen tijd hebt gehad om te koken of zelf eens iets ongezonders eet & hem wel iets gezonds wil aanbieden in de vorm van een potje!
Of je fruit is toevallig net op ofzo, dus die staan verlopig nog wle in de voorraadkast hoor! Dus kvind ook dat je het gewoon goed doet!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

@Michelle, ik weet eigenlijk niet…Ik ben denk ik bang dat ze er last van krijgt? Terwijl ze dus best een klikootje is waar echt alles in gaat. Ze heeft wel wat losse frietjes op, maar dus nog niet als hoofdmaaltijd.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan heeft nog geen pizza op maar dat komt omdat we het niet zo vaak maken en ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ze nog geen diepvriespizza hoeft te eten van mij. Maar patatjes eet ze hier wel gewoon mee. Dan begint ze ook echt te juigen en dan krijgt ze kipnuggets of kipfingers erbij.

Groetjes,

Michèle

Dylano had bij zijn happy meal een broodje hamburger erbij en dat ging tot het laatste stukje op

En ik weet heel gauw wanneer Dylano dus sodemietert met zijn eten, heel de week eet hij al vreselijk slecht zijn warm eten 3 happen en het is klaar. vers of potje maakt niet uit. Maar toen we van de wek friet aten, ging alles schoon op, bijna hele frikandel en behoorlijk wat frietjes Dus ze weten dondersgoed wat ze lekker vinden of niet zo klein als ze zijn
Hier gaat trouwens voor Dylano geen zout op de friet hoor. Zowel bij de happy meal als toen ik het van de week haalde wordt dat erbij gezegd, en ik controleer het eerst zelf.

Liefs Michelle

Gisteren had ik rijst met kip gemaakt en wat komkommer met een sausje.

Hij vond het heerlijk! zelfs de komkommer!
Hij zat er echt van te smullen! Zo leuk om te zien

Verder vandaag voor het eerst zijn boterham MET korstjes! Daar was hij het niet helemaal mee eens. Hij zal er even aan moeten wennen
Wel moet ik de stukjes brood zelf in zijn mond stoppen sinds een paar dagen want hij gooit ze mooi stuk voor stuk op de grond!
Ik geef hem op zijn kop maar hij blijft het doen de boef!

Groetjes Margot

Das uitproberen, kijken hoe ver ik kan gaan. Niet ver dus

Groetjes,

Michèle

Mijn zoontje at vanaf 5,5 maand toen we dus begonnen met bijvoeding alles zelf uit het vuitstje en met een half jaar kreeg hij brood met korst die hij ook zelf in de hand kreeg en waar hij zelf stukken af strok. Ik heb ook nooit stukken eten uit zijn mond gevist want ik vertrouwde er wel op dat hij dat zelf deed als hij het niet weg kreeg. Nu krijgt hij alles met de pot mee en kruiden vind hij helemaal niet erg, alleen groenten gaan op het moment niet zo goed

Oh ik moet bij die van mij altijd heel erg opletten dat hij zijn koekje niet helemaal in 1 keer naar binnen duwt…om het vervolgens kokhalzend weer uit te spugen! Echt een ramp is dat!

Ik blijf hem wel steeds gewoon zijn koekje in de hand geven hoor…hij moet het uiteindelijk toch door krijgen lijkt me!

quote:
Oh ik moet bij die van mij altijd heel erg opletten dat hij zijn koekje niet helemaal in 1 keer naar binnen duwt...om het vervolgens kokhalzend weer uit te spugen! Echt een ramp is dat!

Ik blijf hem wel steeds gewoon zijn koekje in de hand geven hoor…hij moet het uiteindelijk toch door krijgen lijkt me!

Dat doet mijn zoontje dus ook wel, en nog steeds, maar dan haalt hij het er dus ook weer zelf uit. Vaak zie ik bij baby’s en zelfs bij kinderen dat ze daar zelf niet de kans voor krijgen wand dan hebben 1 van de ouders dat al gedaan.

Ja…tis altijd goed opletten met dat grut he?

Mijn kleine eet eigenlijk alles nu, 21 maanden, alleen oppassen met teveel lekkere dingen natuurlijk, maar eigenlijk alles behalve chilli’s! hahahhah, (oohh kook zelf amper met zout)

Rens is nu 12 maanden en eet met de pot mee. Ik pas wel op met zout, dat doe ik er wel doorheen maar gewoon wat minder en voor de rest eet hij gewoon gekruid maar niet pittig. Knoflook gaat bv ook al. Hij eet nu ook gewoon alle groente en vlees mee die wij ook eten ook uien. Sla mag nu ook maar dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Hij krijgt na zijn warme eten in principe joghurt of vla en soms in het weekend een ander toetje.
Hij eet vanaf het begin zijn brood met korstjes en hij eet nu ook alle soorten brood ook met pitjes.
Hij eet nu ook gewone kaas en vleeswaren erop.
Tussendoor krijgt hij fruit in stukjes, rijstwafel soepstengel of ontbijtkoek, en nibbiten spekjes vind hij ook heerlijk maar mag hij van mij alleen bij hoge uitzondering.
Hij heeft ook al wel een keer friet meegegeten maar dan zonder zout. Maar meestal geef ik hem dan wat anders.
Zou gewoon lekker gaan uitproberen met eten. Zal misschien wel wat tijd kosten want hij moet er natuurlijk wel aan wennen. Zelf maak ik bijna al Rens zijn eten zelf omdat ik de structuur van potjes te fijn vind en omdat ik vind dat hij zo niet went aan wat wij eten. Smaakt toch allemaal een beetje het zelfde die potjes vind ik. Heb nog een tip voor je. Als je kookt kook dan eens iets meer en maak daar hapjes van voor toby(kan met aardappels rijst en pasta en gaat ongepureerd ook prima)
Doe dit per 250gr in bakjes in de diepvries en zo heb je altijd zelfgekookt eten achter de hand voor als je weinig tijd hebt om te koken of bv voor de dagen dat je werkt. Potjes zijn natuurlijk op zich ook prima maar dan leren ze echt niet alle smaken kennen. Mijn zoontje eet nu bv alles al in stukjes en eet dus eigenlijk net als ons wat me beter lijkt voor de smaakontwikkeling omdat ook niet alle groentes in een potje te krijgen zijn. Natuurlijk gebruikte ik wel gewoon potjes met de vakantie of als we ergens anders aten maar dat is nu eigenlijk niet meer nodig omdat hij nu alles eet.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tim eet sinds hij 11 maanden is alles wat wij ook eten. Daarvoor maakte ik voor hem iets anders als we iets aten wat hij nog niet mocht hebben. Pojes heb ik hem bijna niet gegeven. Idd oppassen met zout, maar gekruid eten vind hij helemaal geen probleem. Laat hem dus maar lekker met de pot mee eten, dat is geen enkel probleem. En idd af en toe een potje is natuurlijk ook geen probleem.

Toen Tim 7 maanden was zijn we met brood begonnen. Dit ging meteen zo goed dat hij maar 2 weekjes ofzo brood zonder korst heeft gegeten en daarna al met korst. Gewoon dus lekker mee beginnen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker