Moppie is vanavond aangereden door een kindje op een step! Ze was bij mijn zus aan het spelen voor de deur met allemaal kindjes. Mijn man zou haar ophalen en toen hij toch thuis had moeten zijn ben ik gaan bellen. Toen zei mijn zus: Je moet niet schrikken maar je dochter is gehavend. Ik schrok me lam natuurlijk. Bleek dat ze op haar loopfietsje op het pleintje aan het fietsen was en dat er een grotere jongen op een step kwam aansjezen een haar niet zag omdat hij naar beneden keek. Mijn zus riep nog KIJK UIT! maar het was te laat. Hij stepte vol tegen moppie aan en moppie heeft nu een enorme buil op haar hoofd die stuk is en haar linkeroogje zit half dicht met een grote schaafwond erop. Bah moest echt slikken toen ze thuis kwam, dikke brok in mijn keel. En wat een geluk dat het stuurtje eerst haar voorhoofd raakte en daarna pas haar oog. Moet er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren.
Moppie ligt nu lekker te slapen, heb haar wat arnica druppels gegeven en maak haar straks voor het slapen nog even wakker en geef haar nog wat druppeltjes.
Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…