Wat een rot nacht!

Niet te geloven! zeg.
Tot nu toe is hij elke nacht zo verschrikkelijk lief geweest.
Maar vanacht! jakkes om half 1 begon hij te brabbelen…daar heb ik helemaal geen moeite mee dat klink altijd gezellig.
1:00 ineens huilen en dit duurde tot vanmorgen ongeveer 5:30.
Hij huilde dan een kwartiertje, viel weer in slaap, dan weer een kwartiertje huilen en zo ging het de hele nacht door.
Dus ik heb mijn oorpropjes gepakt en dacht bekijk het maar, maar ja daar hoor je alles ook weer doorheen, alleen dan gedempt.

Dus ik ben nu echt moe!!
En Ruben die ligt nu weer te schateren in de box van de pret.
Het blijft een raadsel die kleintjes.
zal wel weer door de volle maan komen.
hoop dat ik vannacht zoals tot nu toe altijd, weer lekker kan slapen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Nu je het zegt: volle maan…Kaya was vannacht ook aan het spoken
Niet dat ze echt heeft gehuild ofzo, maar ze was wel regelmatig wakker (pfff)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

ja dat breekt op als hij zo leg te huilen en leuk oordopjes heb ik ook eens geprobeerd hiihihih

nou hopelijk als hij straks slaapt dat jij ook lekker kan slapen

Bianca,Dylan & Kaitlyn

quote:
nou hopelijk als hij straks slaapt dat jij ook lekker kan slapen

O ja, dat “voordeel” heb je natuurlijk nog, nu Ruben nog zo klein is.
Gaat voor mij helaas niet op met een kleuter erbij

nee dat gaat niet,dadelijk verslaap jij je sta stephan op school te wachten
arm manneke

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ach gossie…nee, dat moeten we niet hebben
Nee hoor, daarom raap ik mezelf gewoon maar bijelkaar 's ochtends als ik moe ben hahaha!
Zo slecht heb ik het verder niet hoor, whahaha

oooh gelukkig maar ihihihihiih

heb soms ook hoor dat ik smorgens denk duik er zo weer in,maar als je eenmaal op de been bent gaat het wel,tot dat de kinderen op bed zijn dan heb ik ook zoiets van ikke nu ook slapen hiihihh

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Wow, wat een nacht inderdaad. Kan me voorstellen dat je zo moe bent. Hoop dat je vandaag wat rust krijgt.

En nu is hij wel zo moe!
dit is zijn 2de slaapje, en ik ben gewent dat hij altijd 10-15 min mompelt of jengelt maar nee hoor ik leg hem op bed en het is meteen stil.
En ik heb hem vanmorgen zelfs moeten wakker maken.

Dus ik hoop dat hij van zijn nachtfeestje geleert heeft en vannacht weer lekker doorslaapt

Hoi Marianne,

Vervelend zijn die gebroken nachten hè? Hebben wij af en toe nog eens. Uiteindelijk beland Joost dan nog wel eens bij ons in bed. Maar de volgende dag wel weer in zijn eigen bedje (en dat gaat dan ook goed).

Het is inderdaad heerlijk om zelf na zo’n nacht 's middags ook even “siësta” te houden .

Zijn er bij Ruben misschien tandjes op komst? Bij Joost is er vaak een relatie tussen onrustig slapen (huilen) en tandjes op komst of oorpijn.

Hopelijk heb je vannacht een rustige nacht.

Groetjes, Thirza

wij hadden het ook hoor, zo’n nacht waarvan je denkt "wat heeft dat kind??"
Ik weet dan nooit of hij nou pijn heeft, of dat het iets anders is. Als hij na 1 a 2 uur nog niets slaapt, en ik denk toch dat hij ergens last van heeft, dan gooi ik er een zetpilletje in. Ik vind dat wel lastig, want misschien doe ik het dan te snel. Maar gelukkig komt het niet heel vaak voor, dus echt schadelijk kan het niet zijn, toch??

Je blijft maar raden en raden wat het zou kunnen zijn.

Is het de volle maan?
Heeft hij het koud?
Tandjes?
Verlatingsangst?
Nare droom?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar wat was het nou waarschijnlijk, hij was gister avond al druk met het op bed gaan, en heeft meteen de dekens afgeschopt, en ja ik ben niet meer bij hem terug geweest, dus hij had het koud.
En ik voelde vanmiddag weer een bobbeltje in zijn mond, dus zijn tweede tandje is ook onderweg, maar daar heefft hij verder geen last van.

Wel vermoed ik dat er weer eens een hangperiode aan komt, want hij is weer eens anders als anders.
Maar ik hoop dat het vannacht rustig blijft, want hij was vandaag er druk, dus eigenlijk zou hij nou toch best wel moe moeten zijn.
maar we zullen zien.
Ik zal hem even op bedje brengen.

De maan heeft zowiezo wel werking op die kleintjes. Die zijn nog zo verbonden met de kosmos. “grote mensen” kunnen er trouwens ook wel wat last van hebben. Ik bestudeer al een paar jaar de loop van de maan, de zon en de seisoenen en wat die met een mens doen…
Wij wierpen de kids altijd in een welterusten bad met volle maan. Werkte vreselijk goed!

1 blik zegt meer dan 100 getypte woorden