Wat een rampen over de wereld!

Kun je dat uitleggen Michele?

@MamaJob, hij is gestorven en nedergedaald ter helle. Hij is dus letterlijk in de hel geweest. Op de derde dag is hij opgestaan en teruggekeerd naar de aarde. Daar is hij nog 40 dagen geweest en is toen naar de hemel gevaren.

Nou volgens Ajax was hij degene die ooit toen vroeger, alleen hele oude mensen weten dat nog, die de kampioensschappen weer naar Amsterdam moest brengen.

Groetjes,

Michèle

@Suszje: maar wat jij schrijft is ook wat IK geloof. maar daarom is wat ik al zei Maria zo’n goed voorbeeld voor ons. zij is een moeder en een goede vrouw, We praten daarom ook tegen haar en niet alleen tegen Jezus en/of god. wij Praten tegen beide. In mijn ogen onder het mom van: vrouwen begrijpen sommige dingen gewoon beter dan mannen zij kan het soms beter overbrengen aan god dan wij.

@Mamavanjob: ook geen idee wie dat geschreven had. heb het ergens gezien op internet.Maar het stuk wat geschreven werd over Maria daar ben ik het volmondig mee eens. Maar nogmaals, maria heeft heilig geleefd zij stond rechtstreeks in verbinding met god omdat jezus haar zoon is. zij is tevens de moeder van god juist om de reden hoe goudvisje het uitlegde…
om het maar kort samen te vatten waar ik op doelde;
Maria was de moeder van Jezus, de grondlegger van het christendom. Omdat Hij genoemd wordt ‘de Zoon van God’ draagt zij in de christelijke geloofsgemeenschap sinds de vierde eeuw de eretitel ‘Moeder van God’.
trouwens maria was geen heilige maar ze leefde wel heilig. god heeft jezus niet voor niets in haar schoot geworpen

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Mar 2011 20:45:25

even helemaal ontopic… ik lees net dit:

Novum - Het Japanse atoomagentschap heeft vrijdag het alarmniveau voor de ramp in de kerncentrale Fukushima Dai-ichi verhoogd van vier naar vijf. Dat heeft een woordvoerder bekendgemaakt.

De zogeheten INES-schaal voor nucleaire rampen loopt van een tot en met zeven. Schaal vier houdt in dat een kernongeluk alleen consequenties heeft op lokaal niveau. Schaal vijf betekent dat de consequenties verder reiken.

Schaal vijf houdt tevens in dat er zware schade is aan een reactorkern en dat er grote hoeveelheden straling zijn vrijgekomen waarbij het waarschijnlijk is dat een beduidend aantal mensen eraan is blootgesteld of dat er verscheidene doden door straling zijn.

De ramp in Japan is nu op hetzelfde niveau ingeschaald als het ongeluk in de Amerikaanse kerncentrale Three Mile Island. Voor de Tsjernobyl-ramp van 1986 gold destijds niveau zeven. Eerder stelde de Franse Autoriteit voor Nucleaire Veiligheid dat Fukushima in schaal zes thuis hoort.

dus het gaat nog in niveau omhoog als ik het zo lees. ik bedoel het is al naar 5 gegaan en de fraunse autoriteiten vinden dat het op 6 hoord dus het kan ook nog richting 7 gaan?

Ja echt vreselijk… Het is echt absurd… Ik snap ook echt niet wat Japan met 55 kernreactoren moet en dan ook nog 3 bovenop scheuren in de aardkorst?? Dat is toch vragen om problemen… Echt sneu voor de mensen die aan de straling overlijden of er ernstige complicaties aan overhouden…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ik snap dat ook niet goudvisje, maar idd overlijden en en toendertijd waren mensen zwanger die een kind hadden gebaard die ernstig misvormd waren. vreselijk wat zoiets met je kan doen.

Kernenergie is het enige dat japan heeft buiten zijn technologie. Ze kunnen weinig tot niks verbouwen en wat niet bevolkt is is ook niet geschikt voor landbouw of veeteelt. Ook kent Japan geen natuurlijke grondstoffen om energie uit te delven vandaar hun enige trots en nu grootste bedreiging. De kerncentrales. En helemaal cru als je je bedenkt dat er 66 jaar geleden 240.000 mensen zijn omgekomen door twee kernbommen.

Groetjes,

Michèle

pff hoe weet je dat allemaal Michele, ik wist dat helemaal niet.
ik heb die filmpjes nog is zitten kijken van tsjernoby… dat was echt heavy! ik hoop echt niet dat het daar dadelijk net zo wordt als in Oekraine destijds en nu nog… maar ik snap niet helemaal hoe dat zit daar. ik bedoel het was in 1986 waarom is het daar nu nog “gevaarlijk” ? jij enig idee?

@Inge, omdat de straling daar nog steeds heel erg hoog is, vandaar dat het zo gevaarlijk is nog daar. Het is wel minder in de zin van dat je er niet diret dood aan gaat, maar als je er lang genoeg blijft, loop je wel een behoorlijk gezondheidsrisio, ook voor je toekomstige kinderen. Vandaar dat een nucliare ramp ook vershrikkelijk is, omdat het jaren en jaren lang zijn gevolgen laat zien. Weet nog van mijn moeder in die tijd dat in Nederland alle groente’s en eetbaar spul wat verouwd werd in de openluht weg gegooid moest worden, ook ivm de srtaling van die ramp.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

maar NU is er tot nu toe geen straling gevonden in nederland die gezondheidsklachten zou veroorzaken maar zekonden wel IETS meten toch?

Bedoel je ivm de ramp in Tsjernobil? Nee, er is hier geen straling gemeten wat schadelijk was voor de gezondheid, maar omdat het wel op de groente en dergelijke is gaan zitten , wat je dus in prinipe zou opeten, hebben ze het zekere voor het onzekere genomen, en gezegd dat ze het niet mochten opeten.

liefs woezel

nee nu doelde ik op de kerncentrales in japan, ik las vandaag dat er metingen waren gedaan in nederland en dat het wel te zien was maar niet schadelijk oid. volgens mij he ik begin nu te twijfelen waar ik het gelezen heb en OF ik het uberhoudt wel goed begrepen heb

daar heb ik tot nu toe niks van gehoord, maar ik betwijfel dat als er in japan het helemaal mis gaat, er in nederland ook straling te vinden is wat schadelijk is. Maar goed, kan het mis hebben.

liefs woezel

@ Inge hoe ik dat weet? Opzoeken en lezen enne dat er twee kernbommen door Amerika op Heroshima en Nagasaki gegooid zijn is geschiedenis. Maar als het echt fout gaat dan zal over 230.000 jaar de aarde op dat punt weer schoon zijn. En ja het is een ramp. Nederland zal overigens geen last hebben omdat Japan te ver weg ligt vor ons, maar dat er andere landen last van zullen hebben is wel zo.

Groetjes,

Michèle

nee ik bedoel niet dat wij er last van gaan krijgen maar dat ze het in nederland gemeten hebben en er wel wat was uitgekomen maar dus niet dat wij er last van hebben ik weet niet precies hoe dat zat.

@michele: Ja ik had me voorheen er nog niet zo in verdiept eigenlijk nu pas. en natuurlijks van tsernobyl al eerder dingen gelezen en gehoord maar niet echt heel erg in verdiept. het was in 1986 dat vergeet ik niet, dat is mijn geboortejaar

Trouwens… even over een meltdown. dat die zooi in de grond komt te zitten? ik hoorde dat mensen er nu wel voor vrezen, mensen daar opperen dat een meltdown mogenlijk is nu

Ik heb vandaag heel weinig nieuws gezien en gehoord dus ik heb geen idee wat de status nu is.

Ik was 7 toen Tjernobyl gebeurde maar ik weet er niet veel meer van. Ik heb zo ie zo weinig herrineringen uit de jaren (6-14 jaar)

Groetjes,

Michèle

@Mamavanrico: Nee dat waren de bevingen die in NL zijn gemeten. De aardbeving in Japan was hier in NL te meten, maar zo laag dat we er niks van gemerkt hebben.
Ze zeggen dat het GEEN tweede Tsjernobyl kan worden. Daar zijn ze bijna van overtuigd.
Voor degene die de rest wil lezen:

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ja dan was dat het hanna ik wist het ook niet meer precies.
maar toch wat je nu ook schrijft mensen zijn bang voor een meltdown.