Wij zijn het nieuwe jaar fijn in gegaan zeg… Niet dus…
Danny had al een paar weken last van een pijnlijke plek rechts onder zijn navel… Onze eigen huisarts wist zonder te voelen te vertellen dat hij een kleine maagzweer had en gaf daar tabletjes voor, en die hielpen niet… Afgelopen zondag liep hij krom van de pijn en ging hij naar de HP, die hem wisten te vertellen dat hij last had van een flinke verstopping, hij kreeg laxeerspul mee, en ook dit hielp niet, want met de ontlasting was weinig mis.
Dinsdag maar weer naar de huisarts, want hij zag het niet meer zitten, en ditmaal was er een vervanger. Hij stuurde hem door naar het ziekenhuis, want misschien was het wel de blinde darm… Na bloedafname en gespekken wees alles daar inderdaat op, maar op de echo was geen blinde darm te vinden! Hij moest de volgende ochtend bloed prikken en als de ontstekingswaarden dan verder omhoog waren gegaan zou hij opgenomen worden. Danny was echter doodsbang dat ons oud&nieuw feestje niet door kon gaan, en nam braaf die avond en nacht ontstekingsremmende ibuprophen in, met resultaat want de toestand was gelijk gebleven. Hij mocht gewoon naar huis en moest zich melden als hij koorts kreeg.
En die kreeg hij, gisteravond! Pcm liet de koorts niet zakken en hij voelde zich met de minuut beroerder worden… Hij heeft het tot 12 uur uit kunnen zitten, en toen heeft de overbuurvrouw hem bij de eerste hulp afgezet! Ik zat intussen met twee logerende kinderen en Joey en Jessey thuis, te wachten en te wachten… Om 7 uur smorgens belde hij dat hij werd opgenomen, maar dat ze nog steeds niks van een blinde darm hebben kunnen vinden met een echo. Hij werd vandaag verder onderzocht. Ze hebben niks kunnen vinden, maar zijn ‘‘voor de zekerheid’’ om 4 uur vanmiddag zijn blinde darm maar gaan verwijderen, en die was toch wel enorm ontstoken!
Pfff wat een dag zeg, en wat een nacht… Alles is gelukkig goed gegaan, hij moet alleen 4 dagen blijven, dus ik sta er even min of meer alleen voor met 2 kids… Misschien heb ik iets te hard geroepen dat 2011 ONS jaar zou worden! 2010 hadden we ook al zo’n soort ziekenhuis-abonnement… zucht…
Groetjes Anouk