Wat een avond

Hoi meiden,

Binkie is nu 12 weken en slaapt al vanaf 6 weken door, echt super heerlijk! Nu is hij s’ avonds sinds een paar dagen zo overstuur. Hij wil echt niet in zijn bedje liggen. Hij is ontroostbaar dan. Eigenlijk gaat hij pas slapen als wij naast hem liggen. Hij ligt bij ons op de kamer nl. Nu vraag ik mij af, herkennen jullie dit? Dat 's avonds wakker zijn? En onrustig? Nu heb ik een lieve vriendin die een dochtertje heeft die drie weken jonger is en die slaapt nu vanaf een uur of negen tot de volgende ochtend (jullie kennen haar wel ) en ik vraag mij dus af wanneer jullie kindjes vanaf een uur of zeven tot de volgende ochtend (met een keer een avondvoeding geven natuurlijk) doorsliepen?
Moppie is ook nog wakker af en toe 's nachts, zoals gisterenavond. Mijn man was tennissen dus ik was alleen, ik had binkie eindelijk om 22:25 uur slapend en toen werd moppie om 00:15 uur wakker en sliep pas weer echt om 02:30 uur…steeds een half uurtje stil en weer huilen. Pffff… Dus dat is best pittig.
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 13 Dec 2011 10:29:55

Ik kan me zo voorstellen dat je moppie misschien zo onrustig was door onze gezellige dag zondag? Late reactie er op? Ik weet het niet hoor
Sylvie had gister ook wat in te halen die had zondag immers alleen een half uurtje in de auto geslapen. Gister sliep ze van half 2 tot 5 uur!

En met je binkie, ik zit zelf ook steeds al na te denken wat het nou kan zijn…
Je zou nog 1 ding kunnen proberen. Het klinkt misschien heel gek maar het zou kunnen werken. Om hem op zijn eigen kamertje te gaan laten slapen. Dan overdag ermee beginnen zodat hij de omgeving leert kennen en zo leert zelf in slaap te komen zonder dat jullie er zijn. Misschien dat dan de avonden ook beter gaan? Sylvie zat trouwens met 3 maand op 4 flessen en de eerste kreeg ze 7.00 uur, dan 12.00 uur, 17.00 uur en de laatste 21.00 uur.
Dus Amy is wel een uitzondering hoor Die is echt extreem vroeg

Je hebt wel gewoon genoeg voeding he? En krampjes zijn het ook niet? Echt moeilijk hoor, maar ik blijf met je meedenken! Knuff!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

@Hanna,

Nee hoor ik denk niet dat het van zondag kwam. Misschien doordat zij gisteren voor het eerst is gaan kijken op de PSZ? Maar de wind stond vol op haar raam dus ik denk dat ze daar het meeste last van had. Dat ze wakker werd en daarna niet meer kon slapen.

Weet je wat het is. Ik wil binkie gewoon bij ons op de kamer houden ivm de veiligheid dus als ik daar wat onrustige avonden van over houd heb ik dat er voor over. Maar ik ben dus heel benieuwd wat de ervaringen is van anderen qua onrust 's avonds en het doorslapen tot aan de avondvoeding.
Nu keek ik net in Oei ik groei en zag dat er rond 12 weken een flinke sprong zit, dus misschien speelt dat mee qua onrust?
knuf,
Wendy

Hihi ik snap m, ik zal mn mond maar houden met mn voorbeeldige dochter

Hoi, Amy heeft tot ruim 3 maanden overdag en savonds beneden geslapen, behalve haar eerste slaapje direct na de eerste ochtendfles. verder bij mij beneden. Vond ik een veilig id aangezien we en groot huis hebben. Snachts heeft amy tot 8 maanden bij ons op de kamer geslapen.
Savonds voor haar laatste fles van 23.00 uur was het idd onrustig en ook wel klaar wakker. Met ong. 3+ maanden zijn we Amy ook savonds op bed gaan leggen (bij ons op de kamer) en met 4+ maanden alle slaapjes in haar eigen bed ( bij ons op de kamer).
Ik heb er nooit een punt van gemaakt. Merkte ik onrust en miste ze geborgenheid dan nam ik haar mee naar beneden of deed haar uren in de draagdoek.
Toen ze 6 maanden was was haar behoefte om een prive moment echt duidelijk. Nu ook. Smorgens ligt ze zomaar een uur wakker voordat ze een kik geeft. Wat te kraaien en te tutten. Echt haar momentje.
liefs Annelies.

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

Jesper heeft tot en met dat hij ongeveer 3,5-4 maand oud was elke avond bij ons beneden gelegen. Meestal bij 1 van ons op de borst. Maar ook in de kinderwagenbak of in de box. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Jesper ook heel veel last van krampen heeft gehad de eerste maanden. Dat is ook wel de grootste reden geweest waarom beneden. Naarmate de krampen minder werden heb ik het wel eens geprobeerd hem in zijn bedje te leggen 's avonds. Ging half uurtje goed of daarna drama of gelijk drama bij het neerleggen al. Toen maar weer beneden bij ons en meneer sliep tot de avondvoeding. Hij voelde zich bij ons toch veiliger en geborgener nog 's avonds. Hier heb ik nooit een probleem van gemaakt. Wij genoten er ook van. Na een poosje probeerde ik het dan weer eens. Lukte het niet prima dan niet. En zo ineens kwam er een avond dat het goed ging.

Groetjes Daniëlle

Hoi meiden,

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Het is hier toch nogal vreemd. Binkie is echt van slag sinds een paar dagen. Vandaag was het echt heel erg. Ik kan hem niet in zijn bed leggen en hij overstrekt heel erg. Dat eerste wijd ik aan een sprongetje maar dat tweede niet. Ook aan de borst is hij zo stijf als een plank, zelf een beetje krom (holle rug) en ik kan hem dan niet om mij heen krijgen. Na een paar tellen laat hij los en huilt hij. Ook op de arm houdt hij zich stijf.
Ik heb echt het idee dat er iets aan de hand is. Nu heb ik de manueel therapeut gebeld die ook moppie heeft behandeld en die heeft een spreekuur. Helaas zit dat morgen vol en kan ik volgende week donderdag. Nu belt zij mij morgenochtend terug of er misschien toch een gaatje te vinden is. Ik hoop het echt want dit is niets. Nu dat ik dit aan het typen ben denk ik opeens aan spruw?
groetjes,
Wendy

Ik lees dit net ergens op een site:

Baby’s zijn erg gevoelig voor stemmingen van hun omgeving. Ben je als moeder gestresst of verdrietig, dan merkt je baby dit direct en zal hier onrustig van worden. Hierdoor kun je makkelijk in een neerwaartse spiraal komen: als je baby veel huilt, word jij hier onrustig van, dit merkt de baby direct en gaat nog meer huilen.
Baby’s die last hebben van stress zijn vaak heel gespannen, ze overstrekken zich en liggen min of meer met een holle rug.

Ben even voor je aan het zoeken hoor meid

Ik lees dat het boosheid kan zijn omdat hij iets wil wat hij niet kan.
Verder kan het nog reflux zijn of TOCH krampjes.
En te weinig voeding.

Ik hoop dat je snel weet wat er mis is met je binkie… Vind het zo zielig! Dikke knuff!

@Hanna, dank voor het zoeken. Het zal niet door stress komen of omdat hij iets wil wat hij niet kan. Ik ben zelf niet gespannen dus dat zal het ook niet zijn. Krampjes zou nog kunnen omdat hij wat moeilijk poept op het moment en reflux zou toch veel eerder aan het licht moeten komen lijkt mij…
Dat stijf worden kan wel door stress komen alleen kan ik de oorzaak ervan niet vinden vooral omdat hij soms rustig tegen je aan ligt en dan opeens begint te huilen en te overstrekken…
groetjes,
Wendy

(Verborgen) reflux hoeft zeker niet eerder aan het licht te komen. Bij onze dochter zijn ze er pas achter gekomen toen ze al ruim 4 mnd was. Ze huilde veel en we hebben van alles geprobeerd. Osteopaat, andere voeding tegen krampjes, inbakeren en heel veel regelmaat, maar alles hielp maar 2 weken en toen viel ze weer terug in haar huilgedrag. Achteraf logisch natuurlijk, als je de bron niet aanpakt. Het weekend voordat ik weer moest beginnen met werken was ik het zo zat, dat ik naar de HA ben gegaan. Die heeft wel onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat het reflux zou kunnen zijn (had ik zelf ook al bedacht), maar die wilde er niets voor geven omdat onze dochter er vanzelf overheen moest groeien. Toen heb ik direct een afspraak gemaakt bij de KA (daar stond ze nog onder controle ivm haar vroeggeboorte) en die zei dat het 3 dingen konden zijn: krampjes, koemelkallergie of verborgen reflux (onze dochter spuugde het niet uit). Omdat krampjes en KMA niet waarschijnlijk leken, heeft de KA zuurremmers voorgeschreven (eerst Losec en later Nexium) en binnen 2 dagen hadden we een heel ander kind.
Zeker verborgen reflux hoeft niet snel aan het licht te komen. Het maagzuur komt omhoog tot in de keel en zakt dan weer. Omdat het zo vaak omhoog komt, raakt de slokdarm geïrriteerd en heeft je kindje pijn. Dat kan ontaarden in huilen, niet slapen, veel “honger” of zuigebehoefte of overstrekken. Ik zou het zeker in de gaten houden als ik jou was.

Lilypie Second Birthday tickers

Goh mooie_zoon2010 wat een verhaal zeg. Wat fijn dat het toch aan het licht is gekomen en wat sneu voor jullie kleine meid dat het zo lang heeft moeten duren

Ik denk zelf dat het dat niet is omdat binkie altijd een vrolijk ventje is en bijna niet huilt. Het is echt iets van de laatste dagen. Daarom denk ik aan sprongetje maar het overstrekken en zich stijf houden en af en toe huilen met een gilletje alsof hij pijn heeft baart mij zorgen…Maar het is dus echt iets van een de laatste dagen en niet zoals jij al vanaf het begin.

groetjes,
Wendy

Als hij over het algemeen weinig huilt, lijkt me die kans inderdaad ook kleiner. Ik weet niet of het overstrekken verband kan houden met de sprong, maar met de sprongen verbaas ik me over geen enkel gedrag meer
Hopelijk is het snel weer voorbij!

Lilypie Second Birthday tickers