Wat drinkt kindje van 11 maanden

Hoi,

Wat geven jullie je kindjes te drinken.
Justin krijgt nu diksap appel/zwarte bes van de c 1000 maar ik wil toch liever iets gezonders, bij dat spul heb ik niet het gezond gevoel weet niet hoe ik het uit moet leggen.
Water drinkt hij niet, want dat duwt hij de beker weg.

Diana.

In diksap zitten ook vitamines en ijzer. Als het echt zo slecht zou zijn zou het consultatiebureau het denk ik niet aanraden. Destijds was tegen mij verteld dat ik dat best kon geven. Een klein bodempje diksap kan volgens mij echt geen kwaad.Ik geef Nina gewoon diksap verschillende smaken.Je kan ook eens thee geven. Groetjes Chantal

chantal

Anna geef ik Diksap van de C1000. Je hebt ook verschillende smaken. Appel/zwartebes is hier niet erg in trek. Gewoon appel of tropischemix is wel goed.

Soms geef ik ook thee (koud of lauw) en water. Vooral met dit weer drinkt Anna erg veel (gelukkig). Het cb zei dat je ook light dranken kan geven, maar dat doe ik niet. In diksap zit geen suiker en wel veel vitamientjes.

Lieke lust ook aleen diksap.
Appel of tropical is favoriet en gewoon het eigenmerk van Jumbo.
Thee of water wil ze niks van weten.
Hoezo verwend???

groetjes Gytha

Hoi,

Wij geven onze dochter thee en water, diksap vond ze niks nog steeds vind ze aanmaaklimo niks maar in plaats daarvan geven we haar ongezuiverde dus troebele appelsap 50% sap 50% water of een light sap in dezelfde verhouding vind ze heerlijk.

groetjes

lon106

lightsap zou ik niet geven aan kids als ze nog zo klein zijn

raar dat het CB light producten aanraadt! Mij is altijd verteld dat kleine kinderen dit niet mogen hebben, en wat grotere kinderen, vandaf 4 jaar maar in beperkte mate! De zoetstoffen die erin zitten, daar kunnen ze echt last van krijgen.
Luca drinkt nog steeds diksap. Drinkt graag appelsap, maar daar zit veel suiker in, en hij krijgt er diaree van. Dus diksap appel, of 50% / 50%.
Ook roosvicee, die pakken met perzik ofzo vindt hij erg lekker.
Thije krijgt nu ook 1 x diksap per dag, maar drinkt er niet heel veel van. Heb wel altijd water in zn beker, voor over de dag. Zeker met dat warme weer!

Hoi,

Ik was gisteren bij de Colruyt hier in Belgie en daar hadden ze van Olvarit van dit korrteltjes waar je water bij moet doen en dan heb je ook heerlijk fruitsap voor je kleintje.
Zo’n busje is best duur 4,25 euro maar je kan er wel 5 liter drinken mee maken dus vond ik het wel meevallen.

Diana.

Groene thee is trouwens goed voor de tandjes wisten jullie dat.
Vorige week bij de tandarts geweest en toen zei hij dat.

Dus ipv zwarte groene thee geven.
Nanik vind het heerlijk. verder inderdaad ook diksap.

Bianca

roosvicee krijgen ze hier ok niet te drinken zit te veel suiker in z vinden het ook te zoet

Ja maar van groene thee wordt ook weer gezegd dat het kankerverwekkende stoffen bevat. Ik ben nog steeds niet overtuigd van groene thee. Heb er sinds dat in de mode is weinig positiefs over gehoord.

Groetekes, Sje

groene thee aan een kind geven hier krijgen ze gewone thee
met wat melk er in

lars en lucas krijgen allebei roosvice, je kan het zo zoet maken als je wil.
bij mij vinden ze diksap vies ikzelf trouwens ook.
verder melk, af en toe yogi en chocomelk.
prima gebit, als je maar consequent ben met poetsen.
lucas van mij is nu ruim 3 die drint echt 2 liter op een dag.

Ik maak de roosvicee inderdaad ook heel dun aan. De bodem van het bekertje is nog niet eens bedekt. Zo weinig siroop gebruik ik. En dan bijvullen met water. Zit nagenoeg geen smaak aan. Water met een kleurtje noem ik het altijd.

Groetekes, Sje

Wij geven Amy nog helemaal niet zoveel buiten de drie flesjes melk van 180 cc
Omdat zij anders haar melk laat staan en die vind ik veel belangrijker.
Geven jullie die melk ook nog ? Drinken jullie kindjes die melk nog wel op dan ?

Justin krijgt 's-morgens een fles van 180 ml, 's- middags bij de boterham krijgt hij volle melk en dan 's-avonds voor het slapen nog 180 ml en tussendoor drinkt hij ook van alles. Dus dat is bij hem geen probleem.

Diana.

miranda ik zou het gewoo proberen hoor met warm weer moeten ze zeker extra vocht binen te krijgen

Nikki kreeg altijd roosvicee of gewoon water

lieke krijgt smorgen’s bij haar boterham en smiddag’s 125 melk soms wat meer.
En nog yogurt bij avond eten. ze hoeft ook nog maar 300 melk te hebben en aangezien ze niet zo’n goede melkdrinker is halen we dit mooi.
Tussendoor diksap/vruchtensap van friso vindt ze erg lekker.
Maar miranda, toen lieke 10 maanden was dronk ze ook alleen melk en een klein beetje diksap ik vindt de melk ook belangrijker we bieden het haar toen wel aan.

groetjes Gytha