Wat doen tegen slaan?


#1

Sinds vorige week is Daan begonnen met slaan. Wat doen/hebben jullie gedaan om je kindje dit af te leren? Tim heeft deze fase niet gehad, dus dit is nieuw voor ons. Zeggen dat hij niet mag slaan helpt niet, want dan slaat hij vervolgens gewoon weer. Ik probeer hem nu te leren dat slaan niet mag, maar aaien wel. Dit werkt wel een beetje, maar ook niet altijd. Hij doet het niet alleen als hij boos is ofzo, maar ook in andere sitaties. Dan slaat hij mij als ik met hem aan het knuffelen ben, of gewoon ineens uit het niets. Ergens in een hoek zetten heeft geen zin, daar is hij nog te klein voor. Ik zou hem wel in de kinderstoel kunnen zetten, maar een kinderstoel als strafplek voelt voor mij niet goed. Wil niet dat hij die stoel associeert met straf ofzo.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#2

Als hij slaat zijn arm vast pakken. Niet hard, maar gewoon zodat hij niet meer kan slaan en dan aangeven wat hij wel mag. Als Anouk dit bij ons doet, geef ik aan dat ze wel mag aaien en dat doe ik dan voor.

Groetjes Natasja



#3

Indd zoals kringeldingetje zegt. Dylano heeft het ook nooit gedaan maar wel andere dingen waarvoor hij straf verdiende. Ik zette hem wel in zijn kinderstoel maar wel in een hoek dus niet aan tafel. Zo wist hij het verschil.

Liefs Michelle


#4

@kringeldingetje, we doen het al precies zoals jij aangeeft en dat helpt helaas dus niet. Zoals ik al schreef helpt het aaien soms, maar niet altijd. De ene keer als ik hem waarschuw gaat hij snel over op aaien en de andere keer gaat hij gewoon door met slaan.

@miremady, dank voor de tip. Denk dat ik hem idd toch maar in de kinderstoel ga zetten en dan in de hoek. Zodat hij idd het verschil weet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Meer dan wat je al doet, kun je denk ik niet. ik zou wel bv een strfhoekje gebruiken, is hij echt niet te jong voor En wat ik altijd deed bij Bo is dat als hij sloeg vanuit boosheid, ik dan zei: Bo, als je boos bent dan zeg je ik ben boos, want je mag niet slaan! Natuurlijk duurt het een tijd voor ze dat door hebben, maar er zal een moment komen waarop het kwartje valt

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#6

@woezel, Daan is nog net 21 maanden, dus die kan echt nog niet zeggen dat hij boos is. Idem voor een strafplek, daar loopt hij gewoon weer uit weg. We zijn nu begonnen met hem in de kinderstoel te zetten als hij slaat. Hij krijgt eerst een waarschuwing, slaat hij dan meteen weer dan gaat hij in de kinderstoel die we dan in de hoek zetten. Dit gaat heel goed, hij kan wel al sorry zeggen. Dus als hij eruit komt moet hij sorry zeggen en dan is het over. Moet zeggen dat het niet zo heel veel meer gebeurd is deze week.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#7

Hier hetzelfde probleem, maar ook met bijten. Hij bijt eigenlijk alleen zijn zusje, maar goed, ze heeft al meerdere tandafdrukken in haar rug staan. Ik heb van alles geprobeerd. In de hoek (werkt niet, loopt hij 1000 keer uit en in tussen is dochterlief ondeugend) en de box voor straf in de berging (maar daar klimt hij uit, dus die is nu weg). Ik pak hem nu bij zijn bovenarm, zeg dat hij niet mag bijten/slaan/duwen, maar het helpt echt niets. Het is wel een fase merk ik, want een tijdje geleden had hij het ook en toen is het wel ven weggeweest, maar nu heeft hij het dus weer. Hopelijk gaat het snel weer over!