Wat doen met laatste voeding?

kheb weer een vraag

Ik moet Lenna de laatste dagen wakker maken voor haar laatste voeding… ze slaapt erg lekker nog dan… en ik wacht tot 11 uur terwijl ze om 5 uur heeft gedronken… ik wil dan tegen die tijd zelf ook gaan slapen maar is het toch niet beter om haar lekker te laten slapen en wachten tot ze zelf komt? Ze sliep eerst door tot 5;15 en de laatste nachten komt ze dan weer om 2:30. Nu is dat niet zo erg, wel jammer natuurlijk, maar ze is pas ruim 7 wk oud! Ik geef trouwens (afgekolfde) borstvoeding, maar de laatste voeding heb ik vervangen door kunstvoeding.

Groetjes Elly

hoi Elly,

Ik persoonlijk vind het erg vroeg om die laatste fles eraf te doen of te vervroegen , ik weet niet hoe de rest van de nacht verloopt maar als lenna daar lekker op slaapt zou ik het zo laten, wat je ook kunt doen is 10minuutjes eerder dus om 22.50u geven een aantal dagen en dan weer 10 min. dus om 22.40 ook een paar dagen en hem dan zo steeds vervroegen.

gr mama van Kevin(6) en Roan (7mnd).

Bedankt voor de reacties.

Ik ga gewoon door zoals ik het deed, maar het voelde gewoon vreemd om haar en wakker voor te maken terwijl ze zo lekker lag te slapen. En ik ben benieuwd wanneer ze wel komt als ik haar laat liggen. Misschien zet ik de wekker wel om 12 uur en als ze dan nog slaapt dat ik haar dan wel wakker maak…

Hallo,

Wij hadden dit probleem ook met Dion. Vond het erg sneu om hem voor de laatste voeding wakker te moeten maken. Wij hebben met ongeveer 10 wkn de laatste fles weggelaten en de aantal cc van de fles verdeeld over de andere flessen. Maar met borstvoeding is dit lastiger. Misschien zou je overdag de tijden iets kunnen verschuiven zodat Lenna iets eerder wakker wordt voor de laatste voeding.
Een vriendin van mij geeft ook borstvoeding haar zoontje is bijna 4 maand en tegen haar hadden ze gezegd dat het tot 4 maand beter is om er niet veel meer dan 8 uur tussen te laten maar volgens mij is borstvoeding niet anders dan flesvoeding of zie ik dat verkeerd.

als je bv geeft verdeelt het kleintje zelf zn hoeveelheden die die op dat moment nodig heeft. Ik geef ook bv op aanvraag en kwam later met het probleem te zitten dat zn maagje eraan gewent raakte om rond 1u of 4u s’nachts gevoed te worden. hij is nu 7mnd en word nog steeds s’nachts wakker, het is een gewenning geworden daarom zou ik het afraden om hem te laten liggen tot ie wakker word. Ik ga zelf ook met een fijner gevoel naar bed als ik hem nog ff heb gevoed. Ik heb ook een makkelijke stoel bij zn bedje staan en maak nooit geen licht aan, hij slaapt daarna weer lekker verder Maar je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt, jij bent tenslotte de mama en wie weet het nu beter dan de mama zelf.

veel liefs georgina

Heeft een kindje ook altijd honger als hij wakker wordt!!! Ik denk persoonlijk van niet. Soms is knuffelen of een schone luier al voldoende. Dion wordt af en toe 's nachts wakker en we geven hem vaak even een schone luier of maken z’n neusje schoon en ff een dikke knuffel. Daarna leggen we hem terug in bed en meneer slaapt weer lekker verder. Als je dan een fles zou gaan geven raken ze er aan gewend en komen ze meestal de volgende keer weer.

En net wat Georgina zegt je kent je eigen kind het beste dus volg je hart en doe wat jij denkt dat goed is en de tijd zal het uitwijzen.

Hoi Elly,

Ben even nieuwschierig, is dit sinds je je middag en avondschema (na een tip van mij) hebt omgedraaid? Daarvoor sliep ze toch eigenlijk al de nachten door?

Ik heb overigens jouw tip, van het speentje 's nachts, opgevolgd en dat werkt goed! Soms kan ik hiermee nog een uur rekken! Daardoor kan ik de voeding van bv 05h30 rekken tot 06h30. Op een of andere manier voelt dat psychisch beter aan…

Groetjes Annemiek

Mirthe,

Nee hoor, dat niet ze had gewoon op een nacht om 2:30 ineens dorst! Vannacht sliep ze weer tot 5:15, 5:30…

Ja, ik rek de tijd 's-nachts ook vaak met een speentje… dan komt ze om 3;30 bijvoorbeeld… dan geef ik een speentje om te kijken of ze echt honger heeft (dan blijft ze echt wel brullen…) maar vaak valt ze dan weer lekker 1 of 2 uurtjes in slaap… had ze gewoon zuigbehoefte of wilde ze even geknuffeld worden/aandacht krijgen.

Ik persoonlijk geloof ook niet dat een baby 'snachts ook altijd huilt van de honger… daar komt je met het speentje altijd snel genoeg achter. Inderdaad, als je ze dan maar meteen gaat voeden, wennen ze daar aan. En bovendien ‘verwen’ je ze dan met een voeding. Maar dat is wel persoonlijk natuurlijk, dat moet iedereen zelf weten hoe ie het doet.