Wat doen met baby 7 maanden?

Ik ben benieuwd hoe jullie dag er een beetje uit ziet met jullie babies.
Ik heb nu binnenkort 2 weken vakantie en hebben besloten dat we dit jaar nog thuis blijven. Ik ben alleen zo bang dat ik me zo ga vervelen thuis. Begrijp me niet verkeerd, vind het hartstikke leuk om tijd met mijn dochter door te brengen, maar de dagen zijn toch een beetje hetzelfde. Ze verdeelt haar slaapjes ook nog echt over 3 keer. van 9 tot 10, van 12.30 tot 14.30 en van 16.30 tot 17.30. Echt ergens naartoe gaan kan dus nog niet echt. Slapen in de wandelwagen doet ze nl echt niet. Nogsteeds een beetje aan huis gekluisterd dus. Iemand iedeeen of tips?

mama1980

Ik heb ook thuis gezeten, toen ik vakantie had, met Seth, toen hij 7 maanden was.
Ik weet natuurlijk niet of jullie een tuin hebben, en wat je dochter al kan, maar je kunt natuurlijk lekker in een badje met dit weer.
Verder is het lekker om te wandelen.
En gewoon lekker te spelen: boekjes lezen, kiekeboe ed.

Als ze al een beetje tijgert, kruipt of kan zitten, kan je haar natuurlijk ook lekker zelf op de grond laten spelen of in de box. En heb jij even tijd voor jezelf

Verder kan j ook lekker afspreken met vriendinnen ed, want die kunnen natuurlijk ook naar jou komen
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor je reactie anne!

Was alleen zo benieuwd naar meerdere reacties/ Hoe anderen hun dag indelen met een baby van deze leeftijd. Niemand meer tips ideeen? Of gewoon hoe jullie dat eruit ziet?

mama1980

wat dacht je van een zwembadje in de tuin waarin hij lekker kan bijkomen met dit weer de mijne kruipt de hele huis al door dus kan weinig met hem doen behalve af en toe wat stoeien op een kleedje dan verder zit ik thuis ik werk momenteel niet dus doe elke dag bijna hetzelfde met hem…wakker worden pap eten dan naar bed. daarna weer wakker worden na fruithapje ga ik lekker mijn gang en hij achtervolgt me door het hele huis zo gaat het verder tot zijn laatste voeding en dan lekker in bad met mama en papa en dan naar bed. je kunt toch elke dag een klein wandelingetje doen met de kinderwagen heerlijk weer! of naar een speeltuintje waarop hij op je schoot van de glijbaan af kan of op de schommel…wij hebben een schommelbank in de tuin waarop we samen liggen en heen en weer schommelen vind ie harstikke leuk! of een boekje voorlezen…en wrm denk je dat je aan huis gekluisterd bent? dan maar niet slapen in de kinderwagen toch! de mijne slaapt daar ook niet in maar vind het fantastisch om van alles te zien als ik met hem wandel…ja ze zijn nog niet zo oud anders zou ik je adviseren om een keer met haar naar de Balorig te gaan hihihi maar goed dat duurt nog wel even

Lilypie First Birthday tickers

Hetzelfde als hierboven al beschreven… allemaal leuke ideeen lijkt mij! …en dat je dagen soms hetzelfde lijken… tja dat is nou eenmaal ook zo met kleintjes Maar daarom moet je er zelf wat leuks van maken.
groetjes!

bedankt voor de reacties. Het is ook niet zo dat ik het vervelend vind, maar vroeg me meer af of ik haar niet tekort deed. Vandaar de vraag wat jullie allemaal doen met zo’n kleintje. Zwembadje heeft ze gisteren in gezeten. Vond ze geweldig!! Lekker spatteren. Trouwens nog een vraagje daar over, hoe warm moet het water in het zwembadje eigenlijk zijn?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 28 Jun 2010 10:33:06

Ik ging met Luka lekker Nijntje kijken op tv ( een half uurtje), dan wandelen, slapen, zingen met Nijntje-cd, enz. Ook vermaakte hij zich op zijn speelkleed. Idd zou je kindje nu lekker in een zwembadje kunnen laten poedelen, of misschien een keer naar het strand of de dierentuin?

Wel lastig dat ze niet slaapt in de kinderwagen… Dan zou je wat langer weg kunnen.

Succes!

volgens mij word je zwembadje met dit weer warm genoeg hoor in een normale zwembad houden ze daar wel rekening mee maar goed ik neem aan dat je buiten in je tuin daar geen rekening mee hoeft te houden vanwege de zon

verder kun je weinig doen met zo eenkleine baby…je kunt moeilijk al met lego spelen of puzzelen ze zijn daar gewoon nog te klein voor en volop in ontwikkeling. ik denk dat de mijne al fijn vind als ik gewoon in de buurt ben en hij lekker met zijn speelgoed kan spelen.

je moet niet het gevoel krijgen dat je iets tekort doet want zoals ik al zei heel veel dingen kun je nog niet doen samen. wel kun je je kleine na elke maaltijd op de schoot nemen en wat zingen en klappen of wat woordjes proberen te leren dat is super leuk. daar hebben wij wel een gewoonte van gemaakt ook proberen een gesprek te voeren het duurt wel lang voordat babys reageren maar volgens de ka moesten we dat nu wel doen voor een snelle spraakontwikkeling…hier gaat het steeds vlotter dus mis. kun je dat in ieder geval doen na elke maaltijd? dan heb je al heel wat tijd met je kleine doorgebracht…en voel je je ook niet zo schuldig misschien?

Lilypie First Birthday tickers