Wat doen jullie zoal?

Hoihoi,

Ik vroeg me af wat jullie zoal doen in de weekenden. Ik krijg het idee (niet alleen het idee, het is zo) dat wij altijd hetzelfde doen. Smorgens wat buiten of binnen spelen, boodschappen dan eten en Nick naar bed. Ja, dan kun je niet weg. Komt hij uit bed dan is het ongeveer 15.00/15.30. Dan gaan we weer naar buiten. Of wandelen, speeltuin gewoon rund um Hause. Soms op bezoek of we krijgen bezoek. Maar verder echt leuke dingen staan niet op de agenda. Ook weer niet dat dat ieder weekend perse hoeft maar soms denk ik dat wij maar een saaie bedoening hebben

Groetjes Bianca

Ik begrijp wat je bedoelt, spontaan leuke dingen doen is er niet meer bij. Nu ben ik nog blij als ik de dag goed doorgekomen ben en mevrouw om 20:00 slaapt, maar als ze wat ouder is denk ik dat ik ons ook “saai” ga vinden.
Maar ik heb haar al vanaf 2 maanden in de trein gestopt. (ik ga dan ook mee hoor). Eerst dichtbij, familie in het uiterste zuiden van Limburg, half uurtje.
Daarna mijn moeder in Rotterdam, 2 uurtjes.
En vorige week al naar een vriendin in Enschede (4 uur in de trein!!!)
Gaat geweldig, het breekt mijn week en iemand anders geeft ff de fles en de knuffels (en je kan lekker pronken).
Ik heb geen auto en een voordeeluren kaart, dus kost ook niet zoveel.
Sarah slaapt nu overal goed, en vind alles best. Hoop dat het zo blijft.
Groetjes, Boukje

Als Danique het weekend bij mij is, gaan we meestal zaterdagmorgen boodschappen doen en na haar slaapje gaan we nog even de stad in. Op de zondags doen we meestal rustig aan, lekker omrommelen s’morgens. Dan is het maar net hoe haar slaapjes vallen, of we gaan s’morgens even naar de kinderboerderij, of s’middags. We gaan ook wel zwemmen, of gewoon een eind lopen. Dan zet ik haar op haar loopfietsje en dan duw ik haar. Of we gaan naar het park, eendjes voeren. Je kan zoveel dingetjes met ze uitvinden, laatst zijn we lammetjes wezen kijken. Merk wel aan Danique dat ze beestjes kijken errug leuk vindt.

Heel herkenbaar hoor, ik heb ook vaak het idee dat het meer van hetzelfde is op de dagen dat ik thuis ben. Oké, morgen hebben we 's ochtends een muziekworkshop op het kdv en dat is wel anders dan anders, maar het is toch vaak 's ochtends even naar buiten om te fietsen/lopen etc. en na het slaapje ook weer naar buiten of binnen spelen of op visite of even een boodschap doen…

Wat m’n vriend en ik wel doen is in het weekend onze eigen dingen plannen; dus ik ga dan wel eens met een vriendin naar de film of shoppen en dan is Erik thuis bij m’n vriend. En andersom natuurlijk. Dat houdt het draaglijk, om af en toe ook gewoon saai thuis te zijn…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier ben ik op zaterdag alleen met haar en die dag ziet er inderdaad wel meestal hetzelfde uit. 's morgens tutten en boodschapjes en na het slapen even naar de kinderboerderij. Dit is de eerste donderdagmiddag dat ik echt alleen ben met haar en niet ziek en nu gaan we straks even naar de stad maar die middagen zal ik ook veel buiten op de kinderboerderij met haar doorbrengen en zo want dat vind ze geweldig, ze is lekker buiten en het kost niet te veel. Op zondag bekijken we altijd wat we doen ook afhankelijk van het weer. Laatst wilde we naar blijdorp, maar ik werd weer ziek 's nachts dus maar thuis gebleven.

Groetjes,

Michèle

Ik herken het een beetje.
Het komt ook door het middagdutje denk ik. Dat breekt toch je dag. En wij zijn wel zo dat Jack het liefst gewoon in zijn eigen bedje slaapt.
Nu is hij 2,4 en af en toe gaat hij zelf een slaapje overslaan. En wij gaan er ook makkelijker in worden, want hij kan in principe de dag goed doorkomen zonder dutje…dus als we een keer weg willen doen we dat gewoon lekker. Straks in de zomervakantie is dat ook handig!
Ik weet niet of dat een optie is, om hem gewoon mee te nemen, of dat jij wel je kindje in de wagen wilt laten dutten?
Wij gaan zeer regelmatig naar de dierentuin, hebben een abonnement. Ook de kinderboerderij staat regelmatig op het program, of fietsen. Maar Jack speelt ook gewoon heel graag thuis in de tuin, of binnen met zijn autootjes.
Jack vindt het ook top om met de metro of de bus te gaan. Zelf zouden we de auto pakken maar hij geniet ervan

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Michele: Dat moeten wij misschien ook vaker doen. Apart wat ondernemen. Maar ik vind het ook gezellig om met zijn allen wat te doen. Maar inderdaad, het middagslaapje zit nog in de weg. Ik leg hem gerust bij iemand anders op bed maar liever niet in de wandelwagen. Dat wordt niks…

Crista: Ik wil ook graag een abonnement op Burgers Zoo. Wacht ik nog eventjes mee tot het iets beter weer wordt. Maar dan kunnen we inderdaad eens zomaar een keertje andere dieren bekijken dan alleen de eendjes in het park.

En ik hoef echt niet altijd weg hoor maar soms wil ik de gewone (huishoudelijke) dingen eens laten vallen en leuke dingen doen

Groetjes Bianca

@ Bianca wij hebben alleen de zondag samen dus het is noodgedwongen zeg maar dat ik zoveel alleen onderneem met haar. Pappa werkt namelijk dinsdag woenssdag donderdagmiddag vrijdag en zaterdag en ik de 5 door de weekse dagen op donderdagmiddag na nu.

Groetjes,

Michèle

Bij ons is het ook een beetje hetzelfde elke week. Zaterdag meestal boodschappen doen en even naar de stad, winkelen of lekker even lunchen ofzo. Op zondag gaan we op visite, of anders fietsen ofzo. In de winter, zeker in de flat, verveelden we ons vaak op zondag! Dan gingen we van ellende maar even een stukje rijden langs ons nieuwe huis. Daar heeft Eva straks zeeën van ruimte, wat me zo zalig lijkt. Dan zie ik mezelf echt op zondagmiddag in de tuin zitten, Eva spelend op het gras. Ik denk dat het dan wel anders wordt, niet zo saai als in deze flat dus. Ik heb het wel nodig om af en toe ‘los’ iets te doen, dus ik ga ook wel met vriendinnen ergens heen, bv naar de sauna of de film. Of morgen ga ik met Eva koffie drinken bij een vriendin. We gaan ook regelmatig naar opa en oma trouwens. Elke dag is wel zo ongeveer hetzelfde, maar dat is al gauw met kindjes denk ik: boodschappen doen, wandelen, naar de beesten…je hebt toch elke keer een beetje hetzelfde loopje. Daarom ben ik ook blij met mijn baan 20 uur per week. Ik heb dat echt nodig! Maar jullie weekenden klinken niet saai hoor, het zijn gewoon ‘ouder-weekenden’. Ik heb ook vriendinnen die drie kinderen hebben en daarnaast nog overal bij zijn. Ze gaan mee naar de film, weekendjes weg, sporten…Ik vraag me af hoe vaak zij hun kinderen zien? Eén vriendin werkt ook nog 40 uur…Zelf vind ik het wel belangrijk om veel met mijn gezinnetje te doen, daar heb ik voor gekozen. Ieder zijn ding. Ik werk en maak daarnáást veel tijd vrij voor Eva, ik zou niet anders willen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb het ook wel een beetje hoor, dat het weekend af en toe een beetje saai is.
Mijn vriend wil altijd erg graag ‘dingen doen’.
Dus daarom komen er meestal op vrijdag- of zaterdagavond wel mensen bij ons langs.
We hebben ook geregeld wel een verjaardag oid, en gaan we samen, maar mestal 1 van ons.

Verder moet ik zeggen dat ik ook wel kan genieten van het ‘samen zijn’ en dan lekker met Seth naar de speeltuin. Maar soms zou het ook wel lekker zijn om wat andere dingen te doen en geen rekening te hoeven houden met het slaapje, want die is hier wel een beetje heilig

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Op vrijdag avond gaan we naar een voorstelling als er eens is, maakt me niet uit was, concert, toneel, kunst gallerie, whatever! Zaterdag en zondag ochtend gaat Papa naar school dus dan hebben Jada en ik samen tijd voor leuke dingen, we gaan of naar het park, speeltuin, zwembad, boodschapjes doen, vriendin bezoeken, verven of schildren, koken, bieb of boekenwinkel (2de hands), ook gaan we wel eens een rondje wandelen met een van haar vriendinnetjes of we spelen met haar thee set en doen we echte thee in! Of de tuinslang aan in de tuin (voordeel is dat het hier natuurlijk altijd mooi weer is) stoepkrijten, noem maar op en wij doen het! Tja je moet jezelf ook wel een beetje bezighouden vooral hier in Malawi, anders ben je binnen de korste keren hersendood van de saaiheid zeg maar!

Ik denk dat het ook wel scheeld als ze straks wat ouder zijn en inderdaad geen slaapje meer nodig hebben. Al moet ik zeggen als ik me bedenk wat ik deed zonder morgan zagen mijn dagen er ook hetzelfde uit. Zaterdag was boodschappen en his opruimen. Oke ik had meer tijd om met een boek op de bank te kruipen, maar dat komt wel weer als ze wat ouder is.

Groetjes,

Michèle

Moet eerlijk zeggen dat wij blij zijn als we een keer een ‘saai’ weekend hebben. De afgelopen weken tm eind meizitten we elk weekend vol. Mn ouderlijk gezinnetje zijn allemaal uit onze regio vertrokken, dus qua verjaardagen, dat is voor ons gewoon een dagje weg. Nora slaapt dan in de auto en dat gaat best. Verder doen wij als de mogelijkheid er is, allebei 1 dag uitslapen in het weekend, Als het niet mijn uitslaapochtend is, ga ik vaak even door de duinen wandelen of via de duinen naar het dorp om wat boodschapjes te doen. Soms ook heerlijk lui samen in huis hangen en een bumbapuzzeltje doen of lekker dansen.

Ik rijd ook paard en mn man gaat soms mee met Nora en de wagen en dan is het een soort kinderboerderij de luxe. Komend weekend is het zaterdag shoppen in Arnhem voor een mooie feestjurk. Nora gaat dan gewoon mee (beide oma’s zijn er dan, dus feest gegarandeerd!) en zondag naar Geldermalsen want mn nichtje wordt 2. We zijn dus op stap, maar met de kleine meid.

Als we niets gepland hebben gaan we inderdaad wel eens naar de dierentuin. Ook zoeken we in de buurt weleens een leuk recreatiegebied op dat we niet kennen. gaan we een stukje wandelen en dan een kopje thee / appelsap drinken. Zeker nu het weer beter wordt, een leuke optie! Vaak is er ook wel een speeltuin ofzo bij.
Daarnaast hebben wij de luxe van het strand op loopafstand, dus lekker schepjes bestuderen en ondertussen uitwaaien. Kost niets, erg leuk, ook voor papa en mama!

Het zijn misschien een beetje knullige dingen, maar je bent dan tenminste lekker met het gezinnetje, zonder dat je heel de dag thuis zit.

Boodschappen doen wij meestal doordeweeks. Op woensdag is mn schoonmoeder er voor Noor en wij doen dan snel na het werk boodschappen voor heel de week.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook blij als het een keer rustig is. In de ochtend zijn we wel meestal thuis en spelen we buiten of gaan we boodschappen doen. Na zijn middagslaap gaan we bij vrienden op bezoek of er komt hier visite. Als we bij andere op bezoek gaan en we blijven daar ook nog in de avond gaat Jesse in het camping bed slapen en dat gaat altijd goed en als we weer naar huis gaan slaapt hij thuis weer verder. Jesse gaat ook wel een uitlogeren of mijn zusje komt hier oppassen en gaan wij met z’n twee weg. Ben wel blij dat Jesse dat allemaal prima vindt.
Als er een weekend geen afpraken staan rommelen we wat in huis of naar de kinderboerderij etc.

Liefs