Wat doen jullie met te kleine kleertjes

hoi hoi

ik vroeg me af wat jullie doen met kleertjes die jullie kindjes niet meer passen.
er is namelijk een grote vraag bij de kledingbanken in nederland naar kleding.
de kledingbank is hetzelfde als een voedselbank maar dan dus voor kleding.
door de crisis komen er wekelijks nieuwe mensen bij de voedsel en kledingbank die anders niets zouden hebben
het is een non profit bedrijf die de kleding gratis aan neemt (sommige gevallen ook ophaalt)en ze gratis geven naar mensen die na een goedkeuring van de gemeente of via de schuldsanering bij hen terecht kunnen.
misschien iets voor jullie om daar iets te doneren als de kleren van jullie kleintjes te klein zijn? of van jullie zelf wat jullie niet meer dragen of dergelijks.
ze zijn met alles blij zolang het maar in draagbare staat is.
ook gordijnen of lakens is heel erg welkom.

zelf heb ik onlangs heel wat kleding gedoneerd.

in ieder geval bedankt voor het lezen.

o ja ik heb toestemming van asje gekregen om dit topic te starten

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 22 Feb 2010 15:59:55

Ik bewaar op het moment nog alles voor een eventuele tweede, maar ik zal eens kijken bij mijn eigen kleding ook. Ik moet heel veel uitzoeken want ik heb nog kleding van toen ik 16 jaar en 4 maten kleiner was zeg maar. Wel allemaal in goede staat. Hooguit bij een spijkerbroek een riemlusje losgetrokken omdat ie toch niet meer paste

Groetjes,

Michèle

Ik heb sommige kleertjes op marktplaats verkocht. Maar het meeste (niet eens alleen kleertjes) geef ik altijd aan een leidster van de creche. Zij gaat regelmatig naar Ghana en neemt dan alles mee. Ik heb ook foto’s gezien dus ik weet ook zeker dat het goed terecht komt.

Groetjes Bianca

Ik heb zakken vol kleertjes op zolder liggen… Voor Jessey hoef ik ze niet te bewaren, het meeste is echt jongensspul, en ook zij heeft alweer schandalig veel!
Ik zat er aan te denken om ze aan een vriendin te geven, die een tweeling krijgt, jongen en meisje, maar misschien is de kledingbank wel beter ja…
Ik krijg zelf ook veel kleertjes van de kleindochter van de baas van Danny, maar eerlijk gezegd blijven die het langst in de kast liggen, omdat ik toch altijd eerst dat aan trek wat we nieuw hebben… Grote kans dat mijn vriendin de kleertjes van ons ook niet gaat gebruiken… Ik ga eens kijken waar hier in de buurt zo’n kledingbank is! Goede tip!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Goeie tip! Ze gaan nu naar een vriendin met een zoontje die 7 maanden jonger is dan Erik of ik verkoop ze op marktplaats.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Veel van de kleding van onze oudste gaat door naar onze jongste. Nu zijn ze nog op een leeftijd dat ze dat geweldig vinden. Over 5 jaar is dat “stom”.

Daarna gaat de doos met kleertjes die te klein zijn langs 3 vriendinnen die eruit halen wat ze leuk en bruikbaar vinden voor hun dochtertjes.

En daarna gaat het naar een kennis die een allochtone pleegdochter heeft die het niet zo breed heeft. Die pleegdochter heeft een dochtertje voor wie ze heel blij is met alles wat ze van me krijgt.

Vorig jaar kreeg ik een hele lieve kaart van die pleegdochter. Die kaart is me meer waard dan al het geld wat ik op marktplaats nog voor die kleertjes had kunnen krijgen.

Groetekes, Sje

Bestaat er ook zoiets voor speelgoed waar ze niks meer mee doen?
Op rommelmarkten doet speelgoed niet echt veel dus daar ga ik geen kraam voor huren. Met koninginnedag met de dametjes op een kleedje in het winkelcentrum gaan zitten, verkoopt ook voor geen meter begreep ik van een vriendin die dat weleens gedaan heeft.

Marktplaats vind ik veel te veel gedoe en geleur. En ik ken niemand in mijn omgeving die er iets mee kan. Ik zou zo graag die berg speelgoed die hier stoffig staat te worden aan een dankbaar adres afgeven.

Dus als er naast de kledingbank en de voedselbank nog iets van een speelgoedbank zou zijn door het land verspreid, dan zou ik nog meer mensen blij kunnen maken.

Groetekes, Sje

Volgens mij kan speelgoed via de voedselbank Sje. Dat zag ik tenminste bij Editie NL met kerst.

Groetjes,

Michèle

Hoi, hier gaan de kleren van luna naar mijn schoonzusje voor hun dochter en daarna wil de juf van luna het graag voor haar dochter. Kleren van mees die doe ik bij de kerk in een container voor arme landen. Wij bewaren niks meer, want er komt hier niks meer .

Gr Patries

Ik bewaar Merels kleding ook nog voor eventueel een tweede. Anders heeft ze ook nog twee nichtjes onder haar (1 jaar jonger en 16 mnd jonger) die er misschien ook wat aan hebben.

@sje: Anders misschien de kringloop?? Of de allochtone pleegdochter van je kennis? Is er geen jeugdcentrum of moeder-kindopvang (crisiscentrum) bij jullie in de buurt. Misschien hebben zij er wat aan…

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ik heb inderdaad ook veel kleding gekregen (2e hands) waar ik maar een deel van heb gebruikt…
Zelf bewaar ik de mooie kleertjes van Seth, degene waar vlekken op zitten of niet meer mooi zijn gooi ik weg en wat over blijft (wat ik niet leuk genoeg vind om te bewaren enz.) geef ik aan een punt die het onder tienermoeders verspreid, en mensen die het nodig hebben.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik gooi nooit zomaar kleding weg, tenzij die niet draagbaar meer is kapot of vlekken. De mooie kleertjes bewaar ik voor een eventuele tweede en wat ik niet leuk meer vind gaat naar een kindertehuis in Roemenie. Ik heb eigenlijk niemand aan wie ik het weer door kan geven, krijg zelf veel omdat Rens de jongste is in familie/vriendenkring.
@Sje bij de voedselbank zijn ze heel erg blij met speelgoed. Zo kunnen ze de kinderen ook eens wat extra’s geven.

Groetjes Ramona

hoi hoi

wat leuk zoveel racties al!!!

michele ze kijken niet op een ontbrekend knoopje of los zittend lusje dat zijn van die kleine reparaties die ze zelf kunnen uitvoeren.

sje dat is hier ook nog het geval de middelste krijgt veel van de oudste, nu mag dat nog hihi,en eens in de zoveel tijd zoek ik uit van wat er nog leuk genoeg is voor de derde en anders geef ik het naar een goed doel.en speelgoed nemen ze volgens mij ook aan ik had een zek vol knuffels meegegeven waar ze erg blij mee waren ik zou het even navragen bij de dichtsbijzijnde kleding bank.

meestal ging het naar het buitenland maar onlangs kwam ik in contact met een mevr die daar werkte (ik had er nog nooit van gehoord)en zodoende ging ik de zolder weer uitruimen en bedacht ik dat er hier misschien nog moeders zouden zijn die net als wij teveel kleren kopen en krijgen en wellicht wat kunnen doneren aan nederlandse gezinnen die het gewoon bar moeilijk hebben in deze tijden.

hatelijk dank in ieder geval voor de aandacht

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hoi hoi,

hier op het dorp staat een grote donkergroene container (ik geloof zelfs wel 3) van het Leger de Heils, waar je kleding en schoenen en een gesloten zak in kan gooien. Daar loop ik regelmatig ff naar toe, want ik geloof nooit dat ik nog ooit in maatje 38 ga passen hihi! Ook kleding die ik van Nikki nog had en niet meer leuk vond voor Lisa, gooi ik daar in… Lisa’s kleding bewaar ik nog eventjes, want ik zeg nooit nooit voor een derde. Mijn man wil geloof ik niet meer, maar we hebben nog plek in huis en iig in mijn hart… Heb het er nog niet met mijn man over gehad… Ik las namelijk gisteren op een ander forum dat je tijdens je zwangerschap je anti-depressiva gewoon door kan slikken tijdens een zwangerschap zonder eventuele gevolgen voor je kindje… Je weet maar nooit…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Dat van Noah bewaar ik allemaal, voor een tweede.

Mijn kleding gaat vaak de kleding-container in of ik geef het aan mn nichtje!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik heb enkele kleertjes bewaard omdat ik die leuk vind.
Ik heb zakken kleding (voor een prikkie) op MP gezet maar raakte ze niet kwijt.
Wanneer ik dan bezoek had van iemand met een kleintje die de kleertjes wel kon gebruiken omdat ze het financieel niet zo breed hadden konden dan uitzoeken wat ze graag wilde hebben. Inmiddels ben ik het grootste gedeelte kwijt, alleen de kleertjes die ik weer gekregen had en niks vond…die liggen nog op zolder, haha.