Wat doen jullie als

iemand jouw kind een ‘standje’ geeft in jouw huis over iets wat je kind tegen jou zegt?

Voorbeeld; gisteren was mijn schoonzus hier (24 jaar en leidster op een kinderdagverblijf,zelf nog geen kinderen). Lisa riep tegen mij; mamma, dat wil ik ook. Ik pakte kroepoek. Ik hoorde haar in eerste instantie niet, dus riep Lisa heel hard; IK OOK!!!
Zegt mijn schoonzus ineens; Lisa dan zegt mamma mag ik alsjeblieft ook een stukje kroepoek en niet zo gillen!!
Ik had het niet echt door wat er gebeurde pas later op de avond ging ik bedenken wat er was gebeurd. Zij leert mijn kind de les over iets wat Lisa zegt en de manier waarom in mijn eigen huis.
Ik vond het achteraf niet leuk, maar om er nu nog iets over te gaan zeggen.
Ze flikt het wel vaker om zulke dingen te doen en heeft het niet zelf door.
Verder is het een beetje meid hoor, daar niet van.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

ze werkt op een kinderdagverblijf? beroepsverdwazing!
haha, maar daar zit ik aan te denken, zou ze dat gewoon zo doen, omdat ze dat op haar werk ook doet?
zou het gewoon zeggen, dat je dat niet zo heel prettig vind. weet ze dat ze het doet, misschien heeft ze het helemaal niet door.

groet
Mo

Heb even zitten (lopen) denken

Ik zou het niet leuk vinden als mij gebeurd wat jij als voorbeeld noemt.
Ik ben van mening dat ik mijn kind zélf aanspreek op zijn gedrag tegenover mij.

Als ik nou boven ben ofzo, en mijn moeder (bijv.) zou alleen beneden met Stephan in de kamer zijn en hij doet iets wat niet mag…dan zou ik het wel waarderen als ze hem waarschuwt (of “op zijn kop geeft” als je begrijpt wat ik bedoel )
Dat zou ik juist prettiger vinden dan wanneer ze hem zijn gang maar laat gaan.

En verder zitten mijn moeder en ik aardig op 1 lijn wat betreft ideeen over opvoeding.
Dat scheelt misschien ook.

Verder heb ik geen schoonzus, haha!
Tenminste…niet eentje die ik zie.

Dus eh…nogmaals: ik zou het ook absoluut niet prettig vinden als ik jou was en ik zou het gewoon een keertje rustig tegen haar zeggen.
Uitleggen.
Dat je dat liever zelf doet enzo.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 10 Jan 2005 11:45:55

Hihi, die reaktie zou er precies één van mij kunnen zijn

Ik wordt inderdaad ook wel gauw cynisch/sarcastisch.

Gelukkig heb ik niet van die bemoeizuchtige mensen in mijn omgeving.
Lijkt me erg vermoeiend…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 10 Jan 2005 18:35:13

Ik zou het ook niet prettig vinden en zou dr dus wat van zeggen. Ik denk dat ze het misschien zelf niet doorheeft of zo ivm dr werk.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Bieb en Armanda klinken als mijn zus en ik klink als Jolanda’s schoonzus.

Ik vat het zelf op als een gewoonte van je schoonzus die misschien op werk of thuis ook regelmatig kinderen corrigeert. Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie, maar zoals jij de jouwe omschrijft, zou ik er bij mijn kinderen geen problemen mee hebben als iemand dat deed en zou het zelfs kunnen voorkomen dat ik juist zoals haar doe.

Mijn zus reageert dan met opmerkingen ‘ben jij de boze stiefmoeder?’ en dan word ik er weer even aan herinnert dat zij deze (in haar ogen) bemoeienis met de opvoeding van haar kinderen niet op prijs stelt, maar ik vergeet het nog wel eens

Ik denk dat je het gerust een keer met haar erover kunt hebben, misschien zelf beter dan dat er direct een aanleiding vooraf is gegaan en dat er daar een discussie over komt i.p.v. over het feit dat zij jouw kinderen corrigeert. En als je zo gauw geen voorbeelden kunt noemen, kun je misschien antwoorden dat je een bepaald seintje (of codewoord, is stiefmoeder iets?) geeft als het weer gebeurt.

Succes!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

ooohhhhhh heel herken baar,hier is er een neef die het doet,grrrrr ik erger me kapot

zeggen wij dylan of kaitlyn niet doen,en hij erboven op ja luisteren naar je moeder anders ga je maar naar boven

ik zeg dan ook altijd heee mijn kind ik bepaal wat er gezegd word,en niet jij,als ik er niet bent en je past op oke maar niet nu

in begin was het mot hoor pfffff,maar nu gaat het goed en zegt tie niks meer

maar het is gewoon weg iritant

Ik begrijp ook wel dat ze op het kinderdagverblijf niet anders doet en dat ze het geeneens door heeft dat ze het doet.
Wat ik al zei het is verder een lieve meid hoor, maar ze moet zich niet gaan bemoeien met onze opvoeding. Ze mag als ze straks zelf kinderen hebben haar eigen kinderen opvoeden.

Ik ga het nog wel een keer met haar erover hebben. Ik denk dat ze het best zal begrijpen hoe ik erover denk. Maar achteraf haar er nog op aan spreken vind ik niet echt handig, ze weet immers zelf denk ik niet eens dat ze het doet.
Dus als het zich weer voordoet, trek ik aan de bel.

Ik zou het ook niet fijn vinden als ze zich met de opvoeding bemoeien en al helemaal niet in mijn eigen huis. Wordt ik inwendig woest.

Maar als we op bezoek zijn en hij doet iets wat niet mag, vind ik het minder erg als iemand er wat van zegt.

Ik merk dat bv bij vrienden. Ezra die zat met zijn handjes aan de lamellen. Angela (de moeder) had net gezegd dat dat niet mocht. Even later deed ie dat weer en Angela had dat niet gezien. Toen heb ik er wat van gezegd. Nou dat vond ze fijn. Zo doen hun dat ook bij mijn zoon.

Ik denk dat je hier wel iets van moet zeggen en inderdaad als ze zoiets nog een keer doet (beroepsverdwazin zoals Mo al zei) dat je haar hierop moet wijzen.

Nou succes ermee.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Als Lisa iets doet wat niet mag, iets gevaarlijks of iets waar ik haar al eerder voor heb gewaarschuwd mag iedereen haar terrecht wijzen.
Maar voor op de manier hoe ze iets tegen haar eigen moeder zegt vind ik toch niet goed.

Lisa heeft er ook een tijd een houtje van gehad om met haar speen in haar mond te praten. En als ze dat deed dan zeiden we er wat van of luisterde (zogenaamd) niet! Anderen mochten dat ook doen van ons. Maar dat waren onze regels.

Zoals ik al zei, de volgende keer zal ik haar erop aanspreken.