Wat doe je op een dag met je kindje, 10 maanden?

Ik heb deze vraag een aantal maanden geleden ook al gesteld, maar nu zijn we weer wat verder in de tijd en ben eigenlijk weer benieuwd wat jullie zoal doen op een dag, met jullie kindje van zo’n 10 maanden? Ik vind het soms wel eens moeilijk om iets te bedenken. Hier is het over het algemeen beetje wandelen, klein stukje fietsen, boodschapje doen, spelen, racen in zijn loopautootje, televisie kijken, etc. Onze zoon is niet zo snel met kruipen, dus hij zit nog rustig op een plek te spelen (beweegt zich natuurlijk wel, maar niet de hele kamer door), dus hij moet toch wel op zijn tijd vermaakt worden (neem aan dat een kindje wat kruipt, loopt, wat meer zelf kan doen).

Maar goed, wat doen jullie zoal?

Hey! Ik heb hier ook weleens een vraag over gesteld, vond het ook moeilijk en was erg onzeker omdat er werd gedacht dat mijn dochter misschien een vorm van autisme had. Blijkt gelukkig (tot wat we nu kunnen zien) niet het geval! Hier ook een beetje hetzelfde als bij jou hoor. Vandaag zijn we toevallig even naar de speeltuin geweest. Zomaar een half uurtje, dat was weer genoeg, maar ze vond het erg leuk! Bij mama op schoot op de schommel, van de glijbaan etc. Ze vond het prachtig. Was daarna doodop, Ligt nu nog in coma… haha.
Verder gewoon doen wat je leuk lijkt, als ze het niet leuk vinden dan merk je dat snel genoeg Ook laat ik haar regelmatig even alleen in de box spelen hoor. Die rust hebben ze ook nodig en ze moeten ook leren zichzelf te vermaken vind ik.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier bijna 10 maanden en wij gaan meestal 2x een uur met hem wandelen. Verder hebben wij de kamer zo veranderd dat hij alleen in de voorkamer kan komen. Hij speelt heel veel zelf. Met auto’s, activityboard, ballen, blokken en zo’n kralending. Verder zet ik hem af en toe voor de tv meestal een minuut of 15. Ook op bed spelen vind hij nog altijd leuk. In de box speelt hij beter nu ik er een grote spiegel achter heb gezet. Daar zit hij ook een paar x per dag in. Heb boven nu het campingbedje staan met speelgoed erin, is ook heel handig als je even wat wil doen boven.
Ik doe ook wel met hem samen balletje overrollen enzo maar hij speelt graag alleen.

22-12-2009 colin geboren

Hier kruip Muriel wel het hele huis door. Ik heb haar niet meer in de box. Soms kan ze zich heel goed vermaken maar ook heel regelmatig komt ze bij ons staan en wil graag aandacht. De ene keer speelt ze met haar speel goed. Heb net duplo gekocht voor haar en ze speelt veel met zo’n stokje waar ze ringen omheen kan doen. Sinds een paar dagen kan ze de ringen er ook op doen eerst alleen maar af halen. Ze haalt graag de kasten leeg en we hebben 2 kasten waar ze dat ook mee mag doen. We lopen vaak 1 keer per dag. We hebben nu 2 keer een stukje gefietst en ze gaat af en toe mee naar mijn paard om hem buiten te zetten en dan heb ik haar in de draagzak. Als ik de was ga ophangen neem ik haar mee naar boven en vermaakt ze zich daar. Wat ze wel leuk vind om even in een andere omgeving is. Heb al een paar keer gekeken of ze de trap op wil kruipen maar dat snapt ze nog niet. Ze gaat 3 dag delen naar een gast ouder daar doet ze natuurlijk weer andere dingen. Wat ze heel leuk vind is dat we achter haar aan kruipen en haar gaan pakken. dan moet ze echt heel hard lachen.

lekker op zijn eigen kleedje spelen met zijn blokjes, bakjes ed. samen voelboekjes doornemen, hij heeft nu ook door hoe je een bal door het gat in het chiccowagentje moet gooien, heel leuk ehm naar hem toe kruipen als hij jengelt en dan probeerd hij mij naar te doen maar verder dan kruipstand komt hij nog niet, vind hij wel erhug grappig. Laten staan tegen de tafel/bed ed aan en er dan maar achter blijven zitten wachten tot hij het eindelijk zat is… samen de kamer doorlopen aan de handjes.

Vanmorgen heeft hij mijn keuken eens goed bekeken, wist zelfs al een stukje vooruit te komen om de oven van dichterbij te bekijken en ik heb hem ook even gestofzogen, dus de slang aan zijn truitje hangen geweldig!!!, Voorderest vooral stoeien we rollen nog net niet over de vloer, scheetjes laten op zijn buik ed, hij ligt in een deuk en hij klimt ook bijna al over mijn schouder heen die aap

Er valt nu zoveel te doen, je kan het zo gek niet bedenken , zondag nog naar de speeltuin geweest, legde hem op zijn buik bovenaan en toen ging hij zoeff naar beneden en een lol wel met zijn hoofd naar boven hoor

Mijn kleine kruipt ook het hele huis door. Is het liefst bij mij in de buurt en volgt me dan ook zo’n beetje overal. Echt op een matje liggen doet hij niet meer. Ik leg het er wel nog eens neer, maar is meer voor de vorm geloof ik haha. Hier speelt hij met auto’s, blokken en loopautootje. Het liefst heeft hij natuurlijk dat je met hem speelt, maar da’s logisch natuurlijk, maar ja, kan niet altijd. En idd scheetjes laten op zijn buik, in de lucht gooien noem maar op vindt hij prachtig. Ook liedjes zingen, boekje lezen, wat wandelen. Maar moet eerlijk zeggen, dat ik soms ook wel eens denk…alweer die blokken!! Maar goed, dat ligt volgens mij meer aan mij dan aan de kleine want die vindt het volgens mij wel prima, als je maar in de buurt bent.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ja dat heb ik ook wel eens inderdaad. Weer die auto’s stapelen maar ze breekt hem zo 100 keer per dag af Het blijft leuk voor haar. Boekje lezen vind ze ook heel leuk. Ik heb de hele serie van de action. baby’s eerste boekje en zeg ook alle dingen die ze zegd hard op.

Hier wordt nu volop gekropen en Neel vermaakt zich kostelijk met het hele huis "ontdekken"en vooral het speelgoed van Minke afpakken,… wat de eerste zuster-ruzies oplevert . Verder ga ik ook elke dag lekker met ze wandelen, Minke zelf ( “selluf!”) en Neeltje in de buggy, vinden ze altijd leuk. Thuis laat ik ze lekker aanrommelen met speelgoed en zing ik liedjes enzo met ze. Ze spelen ook veel samen, dat is echt een voordeel van twee kids!

quote:
Ze spelen ook veel samen, dat is echt een voordeel van twee kids!

Kijk er nu al naaruit… en Jurian ook

Mini-boy : ja dat is echt zo heerlijk! Zo veel leuker voor een kleintje als er al een grote zus of broer is om je mee te vermaken! hihi jij moet daar nog even op wachten tot Levi wat ouder is denk ik

o moet er niet aan denken 2!! … Misschien leuk voor hem maar voor mama minder denk ik…

22-12-2009 colin geboren

Sarah speelt heel veel zelf, tijgert de hele kamer door, wandelen, fietsen etc.