Wat doe je ook alweer tegen berg?

Als baby heeft Stephan (zoals zoveel baby’s) veel last gehad van berg op zijn hoofdje.
Maar da’s inmiddels alweer een tijd geleden

Nu is hij 3,5 jaar en nou zie ik net dat er over zijn hele hoofdje (onder zijn haar dus) zo’n gele laag zit (tsja, hoe omschrijf je het anders…??)
Dus weer berg volgens mij.

Maar wat doe je daar ook alweer tegen?
Stom hè, ben dat dus al helemaal vergeten

Enne…hebben meer kids van die leeftijd dat nog?
Ik dacht eigenlijk dat het meer bij baby’s “hoorde” .

Groetjes, mamma van Stephan

Heb inmiddels ook gezocht via Google.
Wat ik er tot nu toe over lees (zowat overal) is dat het voornamelijk voorkomt bij jonge baby’s.

Op 1 site (van CZ) staat dat het voorkomt bij baby’s en kinderen TOT 3 jaar en bij volwassenen.
Nou, Steef is de 3 jaar gepasserd, maar goed.

Verder lees ik alleen dat je de hoofdhuid moet masseren met babyolie, paar uur laten zitten en dan met een borsteltje over de hoofd kammen.
En dus wassen daarna (mag ook wel, vette bende hoor )

O ja, en dat je altijd moet wassen met een milde shampo.
Nou, ik gebruik dus nog steeds een hele supermilde babyshampo van het merk Johnson (gekocht in Amerika).
Dus eh…daar zal het niet door komen.

Andere tips (behalve de baby olie) zijn nog van harte welkom hoor!!!

Gewijzigd door - Bieb op 15 Jan 2005 10:48:05

Evianne heeft het als baby gehad ook. Heb het ook met olie ( maar dan mijn eigen st jans-olie ) gedaan. Kan volgens mij ook met gewone olijfolie, maar dat is wat vetter dan zwitsalolie.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

wat ik er van weet: zelf ook berg gehad als baby, ben nu 32 en heb het nog wel eens
of je het nu nog echt berg moet noemen??
maar het zit in de familie, mijn neef heeft het ook. vooral in de zomer, die houd zijn haar speciaal kort ervoor, dan is het minder.

remedie: slaolie. supervet. idd goed inmasseren, en ik doe dat voor ik naar bed ga, is wel je kussensloop en ev andere bed onderdelen voor wassing vatbaar, maar goed. dan laat ik het de nacht erin zitten, en was mijn haar de volgende ochtend.
dan is het vrij snel weg. meestal nog zo’n nachtje.

raar he? heb het ook vooral in de zomer, dus dan houd ik er rekening mee, en kijk goed of het komt, en kan dan meteen al aan de slag, is het helemaal zo weg.

niet dat het nou zo vaak voor komt, maar 2 a 3 keer per jaar ofzo.

mo

Ik maak st jans-olie Kitty, dat is goed voor vanalles en nog wat eigenlijk. Dat is gewoon olijfolie en daarin doe ik heel veel dichte bloemetjes van het st jans kruid. Dan zet ik het effe lekker in de zon een paar weekjes en klaar alweer. We gebruiken het in de keuken tegen verbrandingen. je krijgt niet zo snel blaren, de brand trekt er snel uit en je krijgt dan niet zo`n littekens ervan. Werkt ook erg tof tegen zonnenverbranding, littekenvorming open billetjes enz enz…

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Voor het slapen (kan ook een dutje zijn van een paar uur als het om een baby gaat) hoofdhuid goed insmeren met baby-olie. Inderdaad je moet daarna wel het bed verschonen. Daarna kun je het eraf schrapen met een ansichtkaart. En daarna natuurlijk wassen omdat al die frutseltjes in zijn haren gaan zitten. Hopelijk is ie net naar de kapper geweest en is zijn haar lekker kort en kun je er goed bij!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

http://www.ikkeben.nl/index.asp?TypeId=6&CatId=37

hier staan ook nog een paar tips

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

een ansicht kaart… om het ermee af te schrapen enne geen shampoo meer gebruiken ook niet milde, is echt nergens voor nodig, oke meer spoelen met water maar shampoo is de killer in dit verhaal

groetjes Kim, mama van

en

En gel krijg je er dus goed uit zonder shampoo?
Ik wist niet dat zelfs hele milde babyshampoo de killer is…