Wat doe je met een baby van 4 weken?

Max is nu vier weken en slaapt natuurlijk nog erg veel. Als hij uit bedje komt en gedronken heeft, zijn we zo’n half uur verder. Hij zou ongeveer 45-60 minuten wakker mogen zijn. In dat half uur dat er dan ongeveer ‘over’ is, hou ik hem soms vast, maar ik wil hem ook weleens in de box leggen of in de wipstoel. Hij kan dan een beetje rondkijken. Maar dat wil hij nooit. Dan ligt hij 3 minuten in zijn stoel en dan vertrekt dat gezichtje alweer en gaat hij huilen. In de box hetzelfde. Als we even gaan wandelen tussen zijn voeding en bedtijd in, huilt hij ook meestal in de wagen. Wat moet ik dan met hem doen? Ik bedoel, ik wil ook niet dat hij zo’n ritme heeft van slapen-eten-slapen-eten. Hij mag ook even wakker zijn. Maar veel mogelijkheden zijn er niet om hem even te laten zitten/liggen voordat hij weer gaat slapen. Hij vindt niks leuk? Hoe doen jullie dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wij hebben een schommelstoeltje waar de beide kinderen regelmatig in lagen. Hij schommelt vanzelf en erboven hangen poehbeertjes en er komt muziek en licht uit.
Verder inderdaat in de box of wipper, maar dat werkt dus niet bij Max…
Hebben jullie trouwens een bad? Vind hij het misschien fijn om samen in bad te gaan? En een fijne babymassage er na?

Groetjes Anouk

Lilypie Third Birthday tickers

ik heb het schommelstoeltje pas vanaf 4 maanden gebruikt omdat Colin snel overprikkeld was. Daar zou ik dus mee uitkijken. Wipper hadden wij zo’n boog met poppetjes boven hangen dat vond hij wel leuk. En ook veel onder de fisher price baby activity dat heeft hij heel lang leuk gevonden. Ik ging heel veel wandelen toen en dan was hij wel stil. Heeft hij een speentje of niet? Dat hielp hier goed. Verder weet ik het ook niet, ik vond het de eerste maanden ook moeilijk. Ze kunnen nog niks.

22-12-2009 colin geboren

Wij deden haar wel eens in de hangmat onder de boom, wel laag hangen en mat eronder, en dan heen er weer schommelen (niet hard hoor) vond ze prachtig zelf toen al, weet niet waarom, want ze kunnen niet zoveel zien toch? Nou igg, misschien is een hangmat een idee voor hem! Je hebt ook kleine varianten voor in de box geloof ik, maar die luxe hebben wij hier niet!

Hier een doomoo seat waar meneer het lekkerst op ligt. En dan nog het liefst bij je in de buurt. Dus als we eten bij de tafel etc. In de box heeft Levi echt moeten leren… Hij vond dit maar heel even leuk, was al snel aan het piepen. Maar soms moet je wel even, en op de grond met Jurian erbij is ook niet zo’n pretje voor hem… Dus … even doorgezet en meneer vind het steeds leuker…

Leg er niet teveel speelgoed in… en hang de mobiel evt stil. Dan kan hij er wel naar kijken … maar geeft het maar minimale prikkels…

Die hangmat hè, die kan je ook zelf maken met een draagdoek in de box.
Misschien ligt hij dat lekkerder.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik zou ook voor de hangmat of een draagdoek gaan

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hoi,

wat bij ons op die leeftijd hielp was een muziekmobiel in de box. Vond ze leuk om naar te kijken. Wel een speentje vaak ook… soms viel ze dan vanzelf in de box in slaap… box was idd ook wel wennen. Maar bij ons midzomer ook als slaapplaats gebruikt. Kon niet anders. Het was toen zij zo klein was hier zo warm, ruim 30 graden en in haar slaapkamertje op t zuiden helemaal.
later werd de box meer en meer om alleen in te spelen. t went vanzelf.
Verder is draagdoek denk ik ook goed idee!

succes

Hier heb ik ook hetzelfde probleem gehad toen mijn zoontje een week of 4 was.
Flesje drinken, verschonen en knuffelen en toen in de box…na een paar minuten ging hij huilen! Dus dan hield ik hem bezig tot hij slaap kreeg en weer in zijn bedje lag… Nu een paar weken verder vindt hij het prima in de box. Hij ligt nu in zijn wipstoel in de box zodat hij alles beter kan zien en dat gaat prima.
Nu houdt hij het best een tijd vol! En kan ik ondertussen even want andere dingen doen terwijl hij lekker om zich heen aan het kijken is.
Ik heb ook een mobiel waar ik het geluid bij uit kan zetten, nu vindt hij het een stuk interressanter. Nu zit hij vaak minuten naar een knuffel te kijken in de box en brabbelt hij er tegen aan…zo lieffffffff!!!
Misschien dat het over een paar weekjes vanzelf overgaat!

Hallo,

Hier ging het net zo toen mijn dochter zo’n 4 weken was. Ik heb gewoon gedaan waar ze om vroeg. Dus na de voeding nog ff lekker bij mij of mijn man. (of evt bezoek als dat er was) En daarna ging ze gewoon weer lekker slapen.

Je merkt vanzelf als ze er aan toe is om even alleen in de box te liggen. Hou ze nog maar ff lekker tegen je aan. Je kan ze toch nog niet verwennen en als ik eerlijk moest zijn vond ik het ook heerlijk.

Goedemorgen allen, heel lang ben ik niet actief geweest op ikkeben, ik heb 2 kinderen, een dochter van 2 en een zoontje van 3 maanden. Graag zou ik willen zeggen dat een baby van 4 wk niet een bepaalde tijd wakker’moet’ zijn, en spelen is nog een beetje te vroeg. Mijn zoontje vindt het heerlijk in zijn wippertje en kijkt om zich heen, dat is al genoeg voor zijn leeftijd. Ik bied hem nog geen speelgoed aan, dat komt nog wel. Verder probeer ik niet op de klok te kijken, maar naar hem: als ik het idee heb dat hij moe is, gaat hij naar bed. Dus mijn tip: kijk naar je kleintje en vertrouw op je instinct! succes

Lilypie 1st Birthday Ticker