Wat doe je dan

hoi hoi…

even vraagje ons zoontje van ruim 3 maanden sliep na 5 weken 's nachts al door… maar helaas vannacht melde hij zich al voor 5 uur… wat doe je dan? we hebben hem getroost… hielp niet… uiteindelijk in bed genomen… maar hielp allemaal maar even…

ik kan hem toch geen drinken gaan geven… want dan klopt het schema niet meer… niet dat dat heel erg is maar… hij wil overdag ook drinken en is niet snel tevreden…!! iemand tips??

HOi,

Wij gaven op die leeftijd dan wel een flesje 's nachts. Vaak was het dan weer oke. En kwam ze gewoon weer op de gewone dagtijden.
Zo’n kleintje heeft vaak echt gewoon honger 's nachts. Je zou ook kunnen kijken of je overdag meer melk kan geven. Wij gaven 5 a 6 flessen van 150cc water met 5 schepjes.
Krijgt hij laat op de avond ook nog een flesje?

Niet teruggaan naar de nachtvoeding in elk geval.

Hij zit gezien zijn leeftijd in een periode van een sprongetje dus kan goed dat-ie daardoor een paar nachten raar doet.

Groetekes, Sje

wij gaven onze dochter ook gewoon nog fles als ze eerder dan normaal kwam.
ze worden tenslotte niet voor niks wakker en ik heb ook zin in wat als ik wakker ben.

mijn dochtertje heeft dat paar weekjes gehad en daarna was ze weer in haar oude ritme.

Groetjes Marina

Hou van mijn prinsesjes

Hoi hoi

Wij hebben Jens wel eens een enkele keer een flesje van 30 of 60cc gegeven met 1 of 2 scheppen voeding. Daarna sliep ie weer een stukje rustiger.
Ook toen hij 3 maanden was ging hij over op 180cc+6 (200cc dus). Misschien heeft ie gewoon honger? Kan heel goed samengaan met zo’n “sprong” trouwens.

Groetjes

Dat springen kost veel energie hoor.

Misschien is het al genoeg om de laatste twee flessen groter te maken.

M.

oei… ons manneke zit al poosje op 5 flessen van 200 ml (180 water en 6 schepjes)… dit op advies van buro en in combinatie met zijn gewicht.
Schema:
8.00 uur flesje 180 + 6 schepjes
11.30 / 12.00 uur flesje 180 + 6 schepjes
15.30 / 16.00 uur flesje 180 + 6 schepjes
19.00 / 19.30 uur flesje 150 + 5 schepjes
23.00 uur flesje 180 + 6 schepjes

Dus hij zit al bijna aan de top… heeft nog 30 ml over die hij om 19.00 uur nooit op drinkt. Zover ik begreep mogen ze ook niet meer dan 1 liter totaal… dus dacht als ik de nacht toch geef… komt het overdag niet goed!

Ah, ik snap je dilemma… Nee, tuurlijk als 't cb zegt dat ie meer kan hebben, dan oké. Voel je daar niet schuldig over hoor hahaha! Wat op 't pak staat zijn richtlijnen.
Wat die liter betreft, ja dat is de voeding, de niertjes moeten anders wel erg hard aan 't werk. Kan je misschien gewoon water geven?

Alhoewel… Jens heeft op een gegeven moment ook, ik dacht na 3,5 mnd, flessen gekregen van 210+7… Hij werd een erge hongerlap, dat is ook zo, vergat 't helemaal. Niet alle flessen hoor, 's ochtends 1 grotere en 's avonds ook 1. Met 4 mnd startten we met Nutrix (rijstebloem).

Tsja, 't blijft goochelen met die ukkies he.

Ik ben nog niet echt bekend op dit terein omdat Morgan nog maar 8 weken is. Maar ik hoorde laatst van iemand die dat ook had en die gaf haar zoontje als laatste fles een fles voor hongerige baby’s en daar sliep haar zoontje wel de nacht op door.

Ik weet niet of het helpt, maar ik dacht ik geef het even door.

Groetjes,

Michèle

we waren gisteravond zoooooooo moe dat we maar naar bed zijn gegaan en de wekker op half 12 hadden gezet voor Jurian zijn laatste voeding… maar uitgezet en doorgeslapen… om half 1 werden we wakker en zijn hem toen snel de laatste voeding gaan geven… nu kwam hij vanmorgen om 7 uur… tja blijft spannend hier 'snachts!! waardoor mama niet ontspannen ligt en met erge hoofdpijn rond loopt… hadden jullie dat ook? ben gewoon bang voor elke kik die hij geeft…

Voor Morgan zet ik geen wekker meer. Die krijgt om tussen 22.00 en 23.00 haar laatste fles en dan hoor ik wel wanneer ze komt. Soms is dat tussen 5 en 6 en soms tussen 7 en 8. De wekker loopt pas om 8 uur af omdat ik wil dat ze dat minimaal de eerste fles weer krijgt. Volgens het CB was dit geen probleem en Morgan is 8 weken nu. Ik slaap nu een stuk rustiger en als ze honger heeft komt ze toch wel en dan is al twee weken niet meer voorgekomen dat ze voor 5 uur kwam.

Groetjes,

Michèle

nou meiden … weten jullie hoelang een half uur duurt in de nacht als je kleintje ligt te huilen?? ERG LANG!

het ging vannacht zo… hij kwam weer om kwart over 5 al … ik denk we laten hem maar even huilen hoor… anders blijven we weer heel de nacht slepen met hem en de nachtvoeding krijgt hij niet meer… heeft hij niet nodig met zijn gewicht en heeft het al weken zonder gedaan dus! lag zelf klaarwakker te luisteren naar het snurken van mijn man en het huilen van ons zoontje… maar na half uur stil… én… vanmorgen om 8 uur moest ik hem wakker maken…!! nou dat is toch wel heel knap van hem… denk echt dat hij in zijn sprongetje zit omdat hij toch onrustiger is én dit alles natuurlijk in combi met dat uurtje verschil vorige weekend!

Dat is wel lekker ja. Morgan is over op de AR voeding dus die zit even met haar darmpjes te rommelen en ze was gister helemaal off van inentingen. Maar gelukkig heeft ze vandaag al meer geslapen dan gister. Alleen dat arme buikje he…

Groetjes,

Michèle