Wat doe ik fout?

Ik heb echt advies nodig… Zit er even helemaal doorheen…
Joran is over 2 dagen 5 maanden en nog steeds heb ik geen goed ritme te pakken.

'S Nachts wordt hij nog steeds wakker van de honger…
Ik weet niet hoe ik dit er uit moet krijgen…

Een echt vast ritme hebben we niet omdat Joran steeds op een andere tijd wakker wordt 's nachts en dus ook 's ochtends weer op een verschillende tijd zijn fles wil.

Ik geef altijd om ongeveer 23.00 de laatste fles… Met wat pap…
Maar hij blijft ;s nachts wakker worden… De ene keer om 3 uur de andere keer om 4 uur maar meestal om 5 uur. Als ik hem een beetje water geef en probeer te troosten wordt hij alleen maar kwader en hij wordt pas rustig als hij een fles krijgt, en slaapt dan ook gelijk verder… Inmiddels krijgt hij al wel een halve fles 's nachts omdat hij anders echt te veel krijgt…
Met wat gemopper gaat hij dan weer slapen en wordt dan altijd 's ochtends om 9 uur pas wakker. Moet ik dan een wekker zetten om hem eerder al een fles te geven?

Verder ( Afhankelijk van hoe laat hij dus 'sochtend de fles gehad heeft ) geef ik hem dan om 13.00 een fruithapje en daarna een fles… Dan om 17.00 wat groente en weer een fles, Hij gaat 's avonds meestal om ongeveer 8 uur op bed. Krijgt nog een fles voordat hij gaat slapen. En dus om 11 uur weer een fles.

Totaal dus 5 en een halve fles… van 180 cc water + 6 schepjes nutrilon standaard.

Zoals je dus kunt zien verschilt elke dag hoe laat hij eten krijgt en hoe laat hij gaat slapen. Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat jullie je baby stipt elke dag om precies dezelfde tijden eten geven en slapen? Ik zou dat ook zo dolgraag willen…

HELP!!!

hoi weet niet of het helpt maar misschien kan je het laatste flesje iets meer in doen dus 210 water en 7 schepjes…

Bedankt voor de tip maar hij kan z’n papfles amper op en laat meestal nog een bodempje staan…

Ik denk als ik een goed vast ritme heb dat hij misschien dan vanzelf wel door gaat slapen maar hoe krijg ik dat dan? Moet ik dan 's nachts de wekker om 3 uur zetten zodat hij om 7 uur 's ochtend weer wakker wordt? Ik weet het gewoon echt niet meer…

wat vervelend zeg!
Wij maakte lieke steeds wakker voor voedingen.

dit om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00.

Dit is ook zo gebleven alleen verviel er steeds een fles.
Snacht’s kwam ze gelukkig na 5 weken niet meer, dus daar kan ik je niet mee helpen. Je kunt het wel proberen om hem wakker te maken, dan weet je of het werkt.
Er is ook voeding voor hongerige baby’s is dit misschien iets?

succes gr gytha

probeer eens 3 schepjes rijstenbloem het zal niet gelijk werken en 210/7
en misschien s ochtends wakker maken om bv 7 uur kijken of ie dan door wil slapen heeft nog niet precies door wat de nacht is…

en dan om half 9 a 9 uur weer slapen 11 uur eten enz… misschien een idee ik heb het ook heel lang gehad voordat ie een beetje door sliep… en probbeer een speentje 3x proberen dan nog niks dan maar eten geven of water…

Hoi Iris,

Wat vervelend voor je zeg.
Op die leeftijd zijn 4 flesjes genoeg.
Je schrijft dat je hem voor dat hij savonds gaat slapen een fles geeft en dan
om 23.00 nog een.
Je moet hem om 23.00 niet meer wakker maken.
Gewoon de fles geven met Nutrix voor dat hij om 20.00 gaat slapen.
Is niet erg als je zoontje wat laat staan.
Mocht hij dan toch nog wakker worden dan kun je misschien de speen indoen.
Anne werd vannacht om half 4 wakker en met speen sliep ze nog verder tot
half 6. Anne is 7 mnd.
Mocht hij dan nog komen dan draai je het gewoon om.
Geef je om 17.00 groente en vlak voor hij gaat slapen nog wat hapjes
yoghurt met roosvisee erdoor.
En dan wat later op de avond nog een papfles.
Wij geven Anne de papfles altijd rond 21.30 en ze wordt elke morgen om half
6 wakker.
We hebben ook geprobeerd de fles om 23.00 te geven in de hoop dat ze langer
slaapt smorgens, maar gewoon om half 6 wakker.
Je zou hem dus om 21.30 kunnen geven.
Ik denk dat je zoontje geen honger heeft.
Babytjes zijn vaak ook even wakker en vallen vaak vanzelf weer in slaap.
Anne hoor ik snachts ook wel eens en met een paar min. is ze al weer in
diepe slaap.
Kan ook zijn dat Joran even wil zien of jullie er nog zijn.
Geef hem maar een aai over het bolletje en wrijf even over zijn buik en
kusje geven. Dan zeggen dat hij weer lekker moet gaan slapen en dat jullie
ook slapen. Met speen in.
Dit deden wij ook in het begin bij Anne en sliep zo verder.
Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd

Hoi Heleen!

Bedankt voor je tips!

Helaas wil Joran niks van een speen weten… We hebben het heel vaak geprobeert maar hij wordt er alleen heel boos van en spuugt hem gelijk uit. Hij snapt gewoon het hele principe van die speen niet… Er komt toch niks uit!!!

Verder snap ik niet zo goed wat je bedoeld met dat omdraaien:

Mocht hij dan nog komen dan draai je het gewoon om.

Ik probeer de laatste tijd om hem niet wakker te maken voor de laatste voeding maar hij wordt echt vanzelf wakker… En ook 's nachts accepteerd hij het niet als ik hem alleen knuffel/water geef/ op pak/ troost… Hij blijft net zo lang schreeuwen totdat hij een fles krijgt… En overdag kun je dag nog wel wat langer volhouden maar 's nachts is dat na een uur echt niet leuk meer!

Madelief krijgt ook nog 5 flessen van 180, waarvan de laatste om 21.30 met drie schepjes rijstebleom. Ze slaapt dan vaak tot 6 uur. Soms wordt ze wakker maar dan geef ik alleen een speentje. Maar pas op!!! Rond deze leeftijd krijgen ze trucjes… dus een keer succes met een fles blijft succes in hun koppies zo ook met een speentje… je moet ervoor waken dat er een nieuwe gewoonte insluipt.

Bij ons op het CB zeggen ze: overdag voldoende gegeten: 's nachts niets geven! Ookal brullen ze totdat ze een ons wegen… lekker laten gillen, houdt vanzelf wel op… Heb het nog niet meegemaakt, maar het lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan… Maar gelijk hebben ze wel wat betreft het eten. Want babietjes mogen niet meer dan 1 liter vocht binnenkrijgen op een dag. Dus 5 flessen is echt de max. Hun niertjes zijn nog slecht ontwikkelt en kunnen een grotere hoeveelheid niet aan. Dus pas op met te veel geven!

Mijn advies: even doorbijten, maar laat je niet verleiden tot nachtelijke voedingen…het sloopt jou en je beby heeft het niet nodig!

Succes!!!

Ik ben het ook een met Anne-Marie, ze kunnen rond deze tijd wel ‘kuurjtes/streken’ krijgen. Bij het cb hadden ze gezegd dat ze rond deze tijd goed door kunnen hebben hoe ze de ouders kunnen bespelen. Het zal niet makkelijk zijn, maar misschien moet je de laatste fles toch afbouwen!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Iris,

Ik bedoelde met mocht hij dan nog komen dan draai je het om:
Je kan je zoontje de fles van 19.00 geven en dan daarna niet meer wakker
maken. (papfles)
Mocht hij dan snachts toch nog komen dan draai je het om:
dan geef je niet om 19.00 een fles maar om 21.30…

En als hij geen speen wil, dan houd het op.
Verder sluit ik me aan bij wat Anne-Marie schrijft.
Ze wennen snel aan dingen en ook aan een nachtfles.
Dus laat maar even piepen!

Groetjes heleen.

Nou dames,

Na al jullie reacties ben ik me gisteravond mentaal gaan voorbereiden op een slopende nacht…
Ik dacht: Hoe hard hij ook gaat huilen, hij krijgt geen fles!
Gisteravond om 10 uur werd hij opeens wakker, terwijl hij pas om 11 úur z’n fles mocht… Ik heb hem gewoon laten liggen tot 11 uur en toen een fles gegeven met 3 schepjes pap…
Ben snel op bed gegaan want ik dacht… Als hij de hele nacht gaat huilen dan heb ik tenminste nog iets geslapen…
Wat denk je… Meneer besloot om voor de verandering gewoon te gaan slapen en vond dat hij ook geen fles hoefde. Dus: Hij heeft gewoon doorgeslapen!
Ik heb hem zelfs vanochtend wakker gemaakt om half 8 omdat ik dacht: Nu mag je echt wel wakker worden en eten!

Ikzelf ben helemaal kapot en heb geen oog dichtgedaan vanaf 3 uur vannacht… Was helemaal gefixeerd op: wanneer zou hij wakker worden? Ik lag maar te draaien in bed… Haha! Gek is dat…

Hopen dat het niet eenmalig is!

Gewijzigd door - irisiris op 15 Feb 2008 08:10:57

Hoi Iris,

Fijn dat het zo goed is gegaan. Hopen dat het zo blijft!
Heb je de fles van 19.00 niet gegeven?
Maar als je zoontje om 22.00 wakker wordt geef hem dan maar gelijk
de papfles, kan hij daarna weer lekker verder slapen.
Je hebt hem nu dus een uur wakker gelaten in zijn bedje?
Mocht dit nu dus zo blijven, en hij slaapt om 22.00 nog dan kun je hem
gewoon wakker maken en boven op zijn kamertje de papfles geven.
Alleen licht op de overloop aanlaten.

Mijn man en ik keken naar All you need is love gisteravond en het
was even over 21.30 en we hadden gezegd tegen elkaar: we kijken het
even uit tot 22.00 en dan geef ik de fles.
Je kan de klok erop gelijk zetten, om 21.30 Anne huilen.
Anders ben ik dus al bij haar voor de fles.
Anders huilt ze dus nooit.
Na de fles sliep Anne weer lekker verder.
Vanmorgen wilde ze geen fles om half 6. Beet op de speen.
Toen maar bij ons in bed gelegd en om 7 uur eruit.
Al die tijd wakker en gebrabbeld en hoofdje steeds draaien.
Nu net om half 9 op bed gelegd en ze slaapt lekker.

Groetjes Heleen.

Fijn dat hij heeft doorgeslapen!! Wel een beetje wennen voor mama, maar dat hoort er ook een beetje bij!

Zelf had ik het vooral de eerste nacht uit het ziekenhuis (we moesten twee nachtjes blijven). Dan was ik toch een beetje onzeker, zou ze nog wel ademen? Heb haar verder niet wakker gemaakt ofzo, maar was zelf best wel zenuwachtig!

Hopelijk slaapt hij van nu af lekker door en kun jij er ook snel aan wennen!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

@ Heleen:

Ja ik heb hem nog wel een fles om 19.00 gegeven. Hij heeft daarvoor ook nog groente gehad. Om 22.00 werd hij wakker maar ik zag gewoon dat hij geen honger had maar gewoon geknuffeld wilde worden ( Hij is net ziek geweest en daardoor natuurlijk wat meer vertroeteld. Dus hij probeert ons volgens mij gewoon uit.)
Ik heb hem gewoon een aai over zijn bol gegeven en daarna viel hij wel weer even in slaap. Toen dus om 23.00 een papfles gegeven.

's Avonds en 's nachts geef ik inderdaad altijd de fles op z’n kamertje in het donker.

Maar als Anne 's ochtends zo vroeg wakker is, hoe laat ga jij 's avonds dan op bed? Of slaap je 's ochtends dan nog even bij als ze weer een slaapje doet? Lijkt me best vermoeiend om elke dag om half 6 op te staan…

Joran is gewoon een dikke boef en begint inderdaad nu dingen steeds beter door te krijgen. Dit heeft hij trouwens al langer want hij wilde eerst niet in z’n eiegen bedje slapen. Toen hebben we hem ook een avond moeten laten huilen en sindsdien gaat het prima. Dat wordt nog wat…

Gewijzigd door - irisiris op 15 Feb 2008 10:08:33

Hoi Iris,

Is inderdaad vermoeiend en na de papfles van 21.30 gaan wij altijd slapen.
Op het weekend wordt het wel later hoor.
Ik kan er na de fles van half 6 nog wel even in tot half 7.
Anne slaapt niet meer na de fles van half 6 dus denk dat we haar dan voor-
taan maar meenemen naar beneden en dan kan ze na het flesje lekker een poos
in de box spelen tot ze weer moe wordt.
Ik heb zelf zoiets van als Anne dan toch niet meer slaapt dan ligt ze daar
maar wat te brabbelen. Anne gaat vaak al om 18.00 op bed, dus die maakt een
hele lange nacht van haast 12 uur.
Beweging vindt ik ook erg belangrijk want daar kan ze weer goed door slapen.
Elke is er ook nog. Zij wordt 3 mei 3.
Die was altijd ook vroeg wakker half 6/6 uur. De laatste tijd pas tegen
7 uur.

Joran heeft na het groentehapje nog wel trek in die fles?
Hoeveel tijd zit daar tussen? (groentehap en fles)

Ik was trouwens deze week thuis en kon even bijtanken.
De meisjes allebei ziek (nog steeds), dus dan staat mijn hoofd niet naar werken.
Mijn man is normaal gesproken de hele dag bij de meisjes en ik werk nood-
gedwongen 5 dagen.
Zat er nu even doorheen en wilde thuisblijven.
Elke is echt een moederskindje en hangt erg aan mij. Begon maandag ook
vreselijk te huilen en klemde zich aan mij vast :mamma niet werken zei
ze.
Maandag begin ik weer.

Groetjes Heleen.

Hoi Heleen!

Jeetje, kan me voorstellen dat je dat dan opbreekt en als je er dan ook nog bij werkt! Dan moet je inderdaad wel op bed na de laatste fles… Gelukkig dat Elke nu wat langer uitslaapt! Je gaat er zeker ook aan wennen op den duur?

Ik vind de avonden echt heerlijk en hoe vaak ik me ook voorneem: Ik ga eerder op bed, het lukt me nooit voor 11 uur! Nu ben ik ook niet echt een ochtendmens…
Gelukkig begint jouw avond vroeg dus in verhouding heb jij net zo’n lange avond dan ik eigenlijk. Joran gaat om 8 uur op bed dus heb ik ook zo’n 3 uurtjes nog.

Ik geef zijn fruit en groente meestal een uur voordat hij een fles mag. Zijn fles gaat 9 van de 10 keer leeg of er blijft een bodempje staan…

Succes maandag op je werk in ieder geval!

Nog even een vraagje voor de mama’s die aangeven een fleste geven van 210/7… Geven jullie ook Nutrilon? Daar staat toch op dat je maximaal 180/6 mag geven?

Hoi Iris,

Werken moet ik nog even niet aan denken. Het is zulk heerlijk weer!

Anne krijgt ook Nutrilon en die geven we 210cc.
Eerst kreeg ze Forte omdat het een hongerig meisje is.
Als babytjes goed groente en fruit eten kun je overstappen op de Nutrilon
standaard.
Gaat prima en ze houd het makkelijk vol voeding om de 4 uur.
Als je denkt dat Joran niet genoeg heeft aan 180cc dan geef je 210cc
Merk je vanzelf. Laat hij steeds wat staan van die 210 dan houd je het
nog even op 180cc

Verslavend he ikkeben?!
Nu ik vrij ben kijk ik iedere keer even of er wat nieuws staat.
De meisjes slapen nog lekker.
Vind het ook erg leuk om andere moeders te helpen.
Vaak hebben ze er wat aan.
Ik ben ook al een ervaren moeder dus weet wel raad.

Groetjes Heleen.

Ik vind het toch leuk om lang deze weg te laten weten dat Joran al 4 nachten achter elkaar doorslaapt. Ik heb nu echt een vast voedingsschema voor hem en dit werkt blijkbaar prima!

08.00 Fles

10.00 Fruithapje

12.00 Fles

15.00 Fles

17.00 Groente

19.00 Fles

Na de fles in bad, nog heel even keuvelen en dan op bed

23.00 laatste flesje

Hij is vandaag weer voor het eerst naar de crêche en ik hoop echt dat dit geen invloed heeft. Ik heb soms het idee dat ze hem de hele dag laten slapen daar uit gemakszucht… ben bang dat hij daardoor dan vannacht weer niet slaapt…
Maar ik zie het wel, ben in ieder geval al heel blij met de afgelopen nachten!
En het is gewoon vanzelf gegaan!