Dion is net 2 jaar geworden, tot hij 1,5 jaar was at hij bijna alles, die klep ging voor alles open.
Maar nu is het de laatste maanden drama (met avondeten)
De afgelopen tijd leeft hij op 3 boterhammen, liefst een banaan en soms een stukje appel, 1 koekje, 300 cc melk, klein toetje.
Avondeten wil hij dus echt niet hebben, m.u.v spagettie, gebakken aardappeltjes doperwtjes, en nassi als dat op tafel komt eet hij met plezier maar zodra er iets anders voor zijn neus staat roept hij al gauw WEG en schuift zijn bordje aan de kant, hij proeft het niet eens.
Hij heeft een groot bord en ik schep van alles een muizenhapje op en leg er soms nog iets gezelligs bij zoals kommkommertje of een tomaatje zodat het er aantrekkelijk uitziet en niet te veel is maar nee hoor.
We dwingen hem niet maar ik begin me nu wel af te vragen of het wel gezond is?
vlees eet al helemaal niet en vis alleen een visstick.
Wie herkent dit en kan mij hopelijk gerust stellen.
Wat de boer niet kent dat eet hij niet
Hoi,
dit is een fase , 3 boterhammen vind ik wel veel hoor,!
Maar onze jongens eten ook beide wat dat betreft slecht.
Ze eten 's ochtends 1 bh. (en vaak gaat ie niet eens op!
)
ts. middag bh (moeten ze van mij wel opeten)
's avonds wel warm. (jongste is echt een warmeter, eet heel weinig brood)
ik heb me er vreselijk druk om gemaakt, maar iedere keer groeide hij goed
vlg CB. Zolang ze maar goed groeien , is er niks aan de hand!
Met vlagen eten ze dan ineens weer als wolven, dan weer slecht maar in het algemeen vind ik dat ze weinig eten, maar ik kan het er ook niet inproppen
gr, mama van 2 kids
sorry ze zijn 3.5 en 5 jaar oud.
Jongste heeft goed gegeten tot 2.5 jaar daarna, luste hij ineens niets meer
ZE wegen resp. 14.5 en 18 kilo, dus lichtgewichtjes, maar beide ouders zijn
ook slank
gr.oeten.
Bij Nora gaat dit in fases. Soms een aantal weken heel moeilijk en dan weer een aantal weken dat alles er zo in vliegt. We hebben een paar gerechten met groenten die er altijd wel in gaan (pasta met spinazie en spekkies en pasta met zalm en broccoli en boursin) dus als het een paar dagen niks is qua eten en vitamines, dan gooi ik een van beide gerechten erdoor heen.
Zou me er niet te veel zorgen om maken volgens mij maakt iedere peuter dit wel mee…
succes!
liefs
mama van 2 kids, Dion is eind maart 2 geworden en die weegt nu 14 kilo geloof ik en jou jongste 14,5 !!!
Ik moet in juni pas naar het CB en wil het daar eens bespreken.
Het lijkt me erg als je z’n zeikerd van een kind krijgt die niks lust, LUS IK NIE !!!
Wij eten zelf heel gezond en gavarieërd.
Liske, om die reden eten wij ook alles 1 keer per week wat hij wel eet, zo eet hij 3 avonden en voor de rest niet en soms eten we brood met soep want een afbakbroodje vind hij heerlijk.
Het is een echt broodmens, maar dan allen met pasta, hegeltjes of smeerkaar, pindakaas en dam houd het wel op dus ook weer geen vleeswaren.
Plakje worst bij de slager … als die vraagt; “wil je een stukje worst?” dan zegt Dion; BAH hahahahaha
Nou Vlokje03 tegenover mijn zoontje van 2,5 lust Dion veel!
Qua avond eten lust mijn zoontje alleen spagetti! Heeeel soms een paar hapjes pannenkoek of een paar frietjes.
Voorheen at hij vanalles maar tegenwoordig kijkt hij bij alles vies.
Wil ook niks proberen! Echt super vervelend.
Vandaag waren we in de efteling en ik had brood met smeerkaas gesmeerd… 'k was even vergeten dat meneer dat (tegenwoordig) niet meer lust!
Hij heeft dus om 8 uur een bordje pap op, om 2 uur een lange vinger en vervolgens 'savonds voor het slapen gaan weer een bordje pap!
Hij moet dus mega honger gehad hebben dat kan niet anders…maar weigert gewoon dat brood met smeerkaas aan te raken terwijl hij 2 maanden geleden niet anders wilde!
Maar ja…ik probeer het los te laten maar Jeetje wat is dat soms moeilijk!
Kortom…Ik begrijp hoe je je voelt!
Groetjes,
ILoveMyBoy
Welkom in de peuterpubertijd meid!
Luka heeft deze fase inmiddels al 3x gehad, de laatste hebben we net achter de rug…
Hij eet dan ook vrijwel niets, met name bij het avondeten.
Normaal eet en drinkt hij op een hele dag 2 boterhammen, 1 appel, 1 koekje, 1 schep groenten, 3 aardappeltjes en 7 bekers drinken ( bijna 1,5 liter).
In zo’n fase eet hij vrijwel niets meer en wil hij alleen drinken…
Wij negeren het, hoe meoilijk ook. Hij merkt het als we laten merken dat we het vervelend vinden en hij gebruikt dat om te krijgen wat hij wil, en dat in dit geval een tomaat… Daar beginnen we dus niet aan!
Na een week of 3 geeft hij het op en dan gaat hij weer gewoon eten.
Probeer het te negeren! Als hij echt honger heeft komt hij wel…
Succes!
hoi,
ja de jongste weegt 14.5 kilo bij 3.5 jaar. De oudste woog nog minder op die leeftijd. Ze hebben iedere keer op het CB netjes in de curve gezeten, wel aan de onderkant, en alles was ook goed.
Ik eet persoonlijk 's ochtends ook maar 1 boterham, dus 1bh. 's ochtends voor een kindje is prima . Ts middag zou alleen wel wat meer mogen. Avondeten doen ze redelijk, jongste eet echt (vind ik ) veel maar die gaat echt voor zijn warme prak.
Oudste doet nog wel eens moeilijk
NEgeren is soms echt het beste, moet je kijken wat ze daarna voor honger hebben!
MEt 14 kilo zou ik me zeker geen zorgen maken, dan krijgt je kindje echt wel
genoeg binnen. Maar als ouder zijnde maak je je daar toch een beetje zorgen over,
heb ik zelf ook hoor!
DUs ik begrijp je reaktie wel volkomen.
HEt zoontje van een collega van mij eet sinds zijn tweede geen groente.aardappels kortom bijna geen warm. Alleen spaghetti en patatjes,
hij is nu 12 jaar en eet nog steeds geen aardappels en groente alleen maar brood
Dat lijkt mij dus helemaal niet goed, en zou ik zeker actie ondernemen.
groetjes mama van 2 kids
Ik vind het eerlijk gezegd nog best redelijk wat ie dfan eet hoor.
Job is ook niet makkelijk met eten maar bij hem heeft het dan weer een reden.
Gewoon aanbieden en wil ie niet dan niet, als ie maar drinkt.
Job wou laatst tussen de middag niet eten, kwartiertje later nog een aangeboeden, hij wou nog steeds niet, oke hoeft niet maar wel een beker melk.
En 14 kilo met 2 jaar is ook netjes hoor.
Job woog 12,2 met 2 jaar