Wat betalen jullie aan oppas?


#21

@woezel
Als je mijn verhaal goed leest staat er dat we de extra uren van het weekend NIET berekenen voor het gastouderbureau. Mijn ouders passen 2 dagen op terwijl ik werk en die uren doen we via een gastouderbureau en dat is geen misbruik maar gebruik. Kijk de een vindt het belachelijk dat opa’s en oma’s dat doen maar waarom zul je die €600 laten liggen. Deze regels zijn er hiervoor gekomen. Misbruik hebben wij er nooit van gemaakt want dan zou ik het zeker met jou eens zijn. Dat is in het verleden wel heel veel gebeurd door veel mensen en daarom zijn de regels nu ook strenger geworden.



#22

@ mamavan Rico; ik geloof echt dat wij in een andere realiteit leven (en dat bedoel ik absoluut niet negatief, dus vat dat niet zo op)
@Woezel; precies wat ik dus bedoel!


#23

@pranger, excuses, ik had het dan anders opgevat. Ik had het opgevat, dat je ouders de toeslag krijgen die jullie krijgen van de belasting voor die uren, en dat je zelf verder niets hoefde te betalen. Misschien ook een deel eigen invulling, omdat ik het in mijnomgeving wel vaak zie gebeuren. Nu met e uitleg erbij, zie ik het heel anders! Excuus dus!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#24

Excuses aanvaard. Maar als ik mijn verhaal terug leest heb ik het ook niet duidelijk beschreven.



#25

@woezel: nee ik snap de kanten van ouders die die uren nodig hebben ook wel, maar er werd gevraagd wat je aan oppas zou betalen en ik schrijf wat ik zou doen. of dat dan bij een ander van toepassing is zoals het bij ons nodig zou zijn staat daar dan los van, snapje? en daarna schreef ik ook… kijk je hebt ook naschoolse opvang, (en dat geldt volgens mij hier tot 6 uur als de meeste ouders zijn afgewerkt en op school kunnen staan) en volgens mij heb je dan toch geen oppas nodig voor overdag met die leeftijd?
of zie ik dat dan verkeerd? en de avonden tja dat zei ik al dan vind ik een vast bedrag voldoende. of die 4 euro per uur.
even off topic, de zorg is tegenwoordig ook niet meer te betalen, maar goed die mensen moeten ook betaald worden, dat werkt helaas gewoon zo. en dat je dan volgend jr 400 eigen risico hebt. tja daar raken wij ook allemaal door in de problemen, maargoed het moet toch betaald worden, (en dan snap ik dat mensen willen bezuinigen en minder willen geven voor oppassen, want het is ook allemaal nie meer te betalen) Maar…voor sommige mensen is oppassen ook gewoon hun werk, waarom zou de 1 meer mogen verdienen dan de ander. mijn punt is eigenlijk dat het gewoon krom werkt in de wereld qua verdienen. opzich zou het niet eens zo gek zijn dat je een deel van de belastingdienst zou terug krijgen. maargoed zei zijn van mening dat er andere manieren zijn van opvang waar je wel een vergoeding voor krijgt, das meer mn punt snapje…

@MamaJ; nee dat vat ik zo ook niet op, omdat jouw situatie niet te vergelijken is me de onze.

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 May 2012 11:15:10


#26

@Domino: Ik kwam deze site tegen en moest meteen aan je denken
http://baby.jongegezinnen.nl/Veiligheid-Praktisch/Kinderopvang-Werk/Oppastarieven-1.htm?utm_source=newsletter&utm_medium=email_html&utm_term=si+BAB|id+ART_OVERIG&utm_content=ERROR|bottom_grp_0_nr2&utm_campaign=BAB_FAM

Groetjes


#27

Thanks allen!
@goudvisje: heb ik inderdaad ook gezien!
afgelopen maandag is t betreffende meisje wezen kennismaken. En t klikte goed, vooral met onze oudste dochter.
We hebben gewoon 4 euro t uur afgesproken, ongeacht of t overdag of avond is. t zal maar heel sporadisch zijn dat we oppas nodig hebben… Dit is naar alle tevredenheid ook van t meisje.