Onze dochter is 5 maand oud. Wij wandelen graag. Van de zomer was dat goed te doen. We hebben een draagzak (mei tai, stoffen draagzak) voor haar waar zij goed in kan. Tot nu toe in kikkerhouding, maar moet nu met beentjes hangend erin.
De vraag is nu wat moeten we haar aantrekken als we haar mee naar buiten willen nemen? Onze jas kan er moeilijk overheen… Tot nu toe en vestje met muts. maar dat wordt te koud. Een maillotje en daar broekje overheen en dan gewone kleertjes en vestje is dat warm genoeg? vermoed van niet. Wat doen jullie kleine aan bij naar buiten gaan? En in de kinderwagen? Tot nu toe hier gewone kleertjes, dan een vestje+muts en onder lakentje en dekentje. Is dat warm genoeg? Ook als het kouder wordt buiten? Erg benieuwd naar de reacties!
Wat baby aan bij naar buiten gaan in draagzak?
Hoi hoi, je moet er wel rekening mee houden dat je ook weer niet té warm aankleed van boven omdat ze in een draagzak tegen jou aanzit en jouw lichaamswarmte ook mee krijgt en als ze het te heet krijgt is niet fijn. Dus beentjes zou ik idd warm inpakken maar boven niet te warm, dikke trui of dik vest met muts is denk ik genoeg (handschoentjes zou ik ook doen).
Mei tai sluit ik geloof ik wel helemaal mooi aan toch?
Dan zou ik van onderen idd goed dik inpakken en van boven een dik vest met mutsje, ze zit idd ook tegen je aan en krijgt jouw lichaamswarmte mee en daarnaast is de draagzak zelf ook een laag ‘‘kleding’’
wij hadden toen Colin kleiner was hem in een skipak in de draagzak (midden winter). Helaas was hij vanaf 3/4 maanden al te zwaar ervoor. Was niet meer te doen.
22-12-2009 colin geboren
dank voor reacties!
We hebben wel een fleecevestje/jasje voor haar met muts. En denk dan idd toch maar 2 broekjes aan ofzo en 2 paar sokjes…
Wij gebruiken de dragzak nu niet meer. Maar in de wandelwagen hebben we haar een jasje aan en de cappuchon op en een sjaaltje om en een voetenzak. Wanneer ik de muts en handschoentjes moet gaan gebruiken vind ik ook een beetje lastig. Want als je daar nu al mee begint wat moeten we dan straks in de winter.
o hier wel al een dikke wintermuts op, hoor. Vind het zo gemeen waaien iedere keer en Colin is al zo lelijk aan het hoesten. Ook in de voetenzak en winterjas aan.
22-12-2009 colin geboren
Dag allemaal,
Mijn zoontje is bijna 4.5maand en heeft alleen de eerst twee maanden in een draagdoek gezeten en zit nu graag in een draagzak van Babybjörn. Echt genieten als ik hiermee naar buiten kan…ik geef hem een lekker warm jasje en eventueel mutsje op en dikke sokjes. Het is wel zo dat het soms wat zwaar begint te worden na eventjes wandelen maar ja…
groetjes,
Alexandra
Hangt erg van soort draagdoek af; elke laag draagdoek telt als 1 kledinglaag. Ik heb zo’n wikkeldoek van 5 meter lang en als ik onze zoon daarin heb, dan heeft hij alleen een rompertje aan, want de draagdoek zit in 3 lagen om hem heen en ook deels over zijn hoofdje. Hij komt er altijd lekker warm uit. succes