Wasmiddel

Hoi hoi,

Even een misschien raar vraagje maar waarmee wassen jullie je babykleertjes?
Op het CB zeggen ze dat ik de kleertjes moet wassen met Neutral.
Dat doe ik nu dus alweer een dik half jaar maar ik vraag me af wanneer ik over kan stappen op “ons” wasmiddel (meestal huismerk ).
Hoe doen jullie dat?
Groetjes Cinn.

Ik had wel neutral in huis voordat ik moest bevallen van de eerste. Gewoon voor de zekerheid voor als ze slecht zou reageren op ons eigen wasmiddel. Maar allergische reactie bleef uit dus ik heb die neutral uiteindelijk jaren later maar gewoon opgebruikt.

Dus gewoon lekker overgaan op je eigen wasmiddel. Scheelt een hoop centjes!

Groetekes, Sje

Ik gebruik gewone wasmiddel hoor!
Het merk hangt af van de aanbiedingen…
Volgens mij is Neutral vooral bedoelt voor mensen die allergisch zijn. Als je kindje dat niet is zou ik gewoon lekker huismerk kopen hoor.

Voor de “witte was” gebruiken wij Ariel Sensitive,
(en natuurlijk wel ergens in de aanbieding kopen )
Voor de rest (kleur, donker) gewoon andere wasmiddelen.

M.

nooit geweten dat je neutral moet gebruiken dus… hier gewoon met lekker ruikende goedkope wasmiddel … (vooral aanbiedingen erg in trek!)…

ik zou dus gewoon overstappen op wat je voor dit half jaar deed en … kijken of je kind uitslag oid krijgt … is dit niet dan niks aan de hand…!

Je moet neutral ook niet per se gebruiken. Mij is het nooit verteld, niet door het cb, niet door de verloskundige, niet door de kraamhulp. Ik heb het gewoon zelf voor de zekerheid in huis gehaald.

Gewoon lekker zo snel mogelijk overgaan op het gewone wasmiddel. We moeten ook geen softies van die kleine moppen maken!

Groetekes, Sje

Mij is het dus wel verteld door zowel het CB als door mijn kraamhulp. Toen ik vorige maand op het buro was heb ik er nogmaals naar gevraagd en daar zeiden ze nogmaals dat het tot het eerste jaar beter is voor het huidje van het kindje om Neutral te gebruiken. Maar ja…ik vind dat zo onhandig en ook duur en ik was benieuwd hoe andere moeders dit doen.
Ik ga nu dus ook een wasje wassen met gewoon wasmiddel en kijk even hoe ze daarop reageert.
En natuurlijk moeten we geen watjes van onze kindjes maken Sje, daar ben ik het met je eens, alleen als het zo tegen je verteld wordt door verschillende mensen die er verstand van (moeten) hebben, neem je dat als (nog onervaren en soms onzekere) moeder maar aan!

Ik gebruik robijn wol en fijn. Mede voor de terdere weefsels van die kleine kleerstjes en het ruikt lekker.

Groetjes,

Michèle

quote:
... Maar ja..ik vind dat zo onhandig en ook duur en ik was benieuwd hoe andere moeders dit doen. ...

In plaats van Neutral kun je ook andere merken gebruiken hoor.
Bijvoorbeeld de Ariel Sensitive die ik eerder noemde, of de varianten van andere merken.
Het nadeel van Neutral is dat het eigenlijk nooit in de aanbieding is,
en je dus altijd de hoofdprijs betaalt.
Andere merken zijn regelmatig wel in de reclame, en scheelt dus toch wel.

M.

Hier gebruiken we gewoon eigen winkelmerk van de Super de Boer of van de C1000. Gaat prima

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker