Wasmachine verhaal nog 1 keer aub

Dames help mij nog even uit de brand. Heb pappa een zak soda laten halen, hoe zat het ook alweer met de wasmachine, hand soda er in en draaien op 95 graden om een schoonmaakbeurt te geven??

Groetjes,

Michèle

Volgens onze wasmachinemonteur:

Eén kopje soda oplossen in heet water (ongeveer 2 a 3 liter), dit in de machine gieten via de vulopening (soda kan de zeepbak aantasten). Enkele uren laten staan en dan twee of meerdere lege machines met draaien op 95 graden. Elke maand herhalen: 1,5 kopje soda los in de trommel gooien en direct een kookwas zonder was draaien. De soda lost dan vanzelf wel op.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Oke bedankt enne weet iemand ook hoe ik de aanslag van de wasverzachter uit het bakje krijg???

Groetjes,

Michèle

Boenen?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@ Mriek heb ik al gedaan maar hij lijkt een beetje verstopt te zitten

Groetjes,

Michèle

Azijn erin ofzo?

Groetjes,
M

ja dat zou ik wel kunnen proberen. Lost dat ook vet op?
Enne plastic kan wel tegen schoonmaak azijn… Ja sorry ik ben niet ech een huishoudelijk wonder.

Groetjes,

Michèle

Heb je een nieuwe of een oude machine? Want volgens onze monteur moet je de nieuwe machines absoluut niet met soda laten draaien. Die hebben metaal in zich wat wordt aangetast door de soda waardoor de machine op den duur kapot gaat.
Bij de nieuwe machines mopet je gewoon regelmatig een lege trommel laten draaien op 95 graden onder was of zonder wat dan ook.
We hebben een oude Miele en die wordt niet aangetast door de soda.

Bij de Jumbo zag ik pas een fles afwasmachine en wasmachine reiniger. heb echter niet gekeken wat er precies inzat. Kostte niet zoveel, dus misschien het prberen waard.

Ik heb een nieuwe, gekocht toen ik zwanger was van Morgan, en dat laten draaien op 95 graden doe ik regelmatig.

Groetjes,

Michèle

kun je het wasverzachter bakje er niet uithalen? Dat kan bij ons nl wel en kan ik het schoonmaken in een soppie.

Ik draai regelmatig een lege trommel op 95 graden en dat gaat prima … volgens mij is dat wel voldoende om de boel schoon te krijgen.