Wasmachine ontkalken..?

Hoi hoi
hier een vraag die helemaal niet over baby’s en kinderen gaat. Mag dat?
Ik heb heel hard water hier en mijn waterkoker moet ik eens in de 2-3 maanden ontkalken. Maar mijn wasmachine heb ik nog nooit ontkalkt. Nu vind ik calgonit zo duur, kan ik dat ook op een andere manier doen. Was toch iets met azijn op 90 graden?
Hoe doen jullie dat? DOEN jullie dat? En hoeveel azijn dan?
En weet je dan dat het gelukt is?
Want een nieuwe wasmachine zit er niet in de komende 4 jaar.
Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

calgon doe ik altijd,het is wel duur maar een wasmachine is toch iets duurder na mijn zin

je heb ook goedkoper varianten van calgon bij de lidll en aldi

met azijn weet ik niet even google kijken

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Als het goed is, zit toch tegenwoordig in elk wasmiddel standaard ontkalker?

Wat in elk geval zou moeten werken is (tip van wasmachinemonteur): 1x per half jaar 2 flessen schoonmaakazijn in je trommel, kopje soda erbij en zonder wasgoed laten draaien op het kookwasprogramma (95 graden).

Groetekes, Sje

Ik was al bang dat ik mijn wasmachine aan het verpesten was, want van ontkalken ervan had ik nog nooit gehoord

Maar als het in het wasmiddel zit, ben ik weer gerustgesteld
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, dat weet ik dus niet zeker he dat er ontkalkingsmiddel in alle wasmiddelen zit. Dus voor de zekerheid nog wel even checken.

Groetekes, Sje

Ja, ga ik gelijk doen!

Bedankt!
Liefs, Anne

Bij de Ariel zie ik het inderdaad op de verpakking staan. Maar bij een ander wasmiddel niet (Fleuril), misschien zit het ook wel in wasverzachter? maar die is op bij ons.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/N69Cp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 23 Jun 2010 16:16:52

Er bestaat ook wel goedkope ‘calgonit’, ik koop het wel eens bij de action. Ik gebruik het niet altijd hoor, zo af en toe zo’n tablet erbij in, geen idee hoe het eigenlijk met de kalk gesteld is in mijn machine…

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Bij de Aldi hebben ze eens per jaar ontkalkingstabletten voor de wasmachine.

Groetekes, Sje

Hey
wat fijn, zoveel bruikbaars.

@lalala, was deze vraag ook nog voor een ander goed…

@Sje, zaterdag gaan er twee flessen azijn in, ben ik weer wat geruster.

Groetjes
Boukje

ps. en ik houd de lidl in de gaten!!

Schoonmaakazijn moet je hebben he?! Geen gewone azijn. Dus even bij de schoonmaakmiddelen kijken. Volgens mij zit schoonmaakazijn in een groene plastic fles.

Groetekes, Sje

er is ook iets van HG

Zonde van het geld.

Schoonmaakazijn en soda zijn vele malen goedkoper!

Groetekes, Sje