zoja, dan zit Puck er volgens mij midden in. Ze wordt vroeg wakker, is er huilerig en wil niet goed luisteren. Alles is teveel.
Ik hoop dat iemand het mij kan vertellen.
Groetjes loes
zoja, dan zit Puck er volgens mij midden in. Ze wordt vroeg wakker, is er huilerig en wil niet goed luisteren. Alles is teveel.
Ik hoop dat iemand het mij kan vertellen.
Groetjes loes
Ja de laatste sprong begint met 17 maanden en eindigd met 20 a 21 maanden. Afhankelijk van begin natuurlijk. Ik heb het schema niet bij de hand want ik ben niet thuis. Maar misschien kan Sje je daar later antwoord op geven of anders ik als ik vanavond thuis ben.
Groetjes,
Michèle
Hoi Loesie,
Mijn zoontje is 19 maanden en ik weet niet wat er met hem aan de hand is, maar meneer schreeuwt zo wat de hele dag door. En dan heb ik het over alles! Hij begint zelfs te gillen als wij iets te snel weglopen…
Hij wilt alles aanraken, en luistert voor geen meter. Schreeuwt zowat de hele dag. Wij proberen van alles: met hem samen spelen, tekenen, voorlezen een grote wandeling maken, buiten spelen. MAar niks helpt onze manneke
Ik kan je helaas geen advies geven. Wat je alleen kan doen is misschien afleiden?? Samen tekenen, voorlezen, knutselen etc.
Ik hoop dat het gauw over gaat
Groetjes, Johanna
hoi,
tsja ik herken mijn kind ook niet echt meer. We komen de dag prima door, maar ik vind het gewoon vervelend dat van de een op de andere dag mijn kind de kluts kwijt is. Een sprong maakt het accepteren makkelijker. Daarbij is ze bijna 2 en zit er wellicht een peuterpuberteit aan te komen. Ik baal er wel van dat ze ineens supervroeg wakker is en 's middags ook niet echt slaapt. Hierdoor is ze natturlijk erg moe en eet ze slecht waardoor ze eerder wakker wordt. Vanochtend was het half 6. We zijn er 2 maal geweest en hebben haar om 7.30 eruit gehaald. Dit is de tijd dat ze nomaal op z’n vroegst wakker wordt. 'smiddags laat ik haar ook liggen tot gebruikelijke tijd.
Doordat je zelf ook wat vermoeider wordt is het lastig om geduldig te blijven. Tsja, meerdere keren per dag tot 10 tellen en consequent blijven.
Babyface, heel veel sterkte en Michele, als je zou willen kijken …heel graag…
Sprong bij week 70,5 tM 75,5.
En als het geen sprong is, dan heet het inmiddels met deze leeftijd peuterpuberteit. Daar zijn helaas geen schema’s van, want peuterpuberteit is elke dag een verrassing.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 29 Dec 2008 14:17:52
oja hoor hier ook zo een.
vreselijk huilen en niet spelen en hangen. kan om alles huilen!
Eet super slecht! en alles is NEEEEEE en huilen.
slapen gaat gelukkig goed. Ook zit ze overal aan en luistert niet.
Ach we blijven maar consuquent en hopen dat het weer snel over is!
Ik mis wel mijn lieve meisje die altijd zo rustig en fijn kon spelen!
succes groetjes Gytha
Troost je het is de laatste. Helaas is het ook de zwaarste. Maar het schijnen echte minimensjes te zijn als ze er uit zijn.
Groetjes,
Michèle
@Michèle, je hebt het schema ingescand staan, dan mail je hem toch even naar je werk?!
Wat doe jij trouwens in de baas z’n tijd privé op internet?
Groetekes, Sje
Ha ha ha ja zou kunnen
En zorgen dat ik niet helemaal gaar ben als ik straks klaar ben… Oh ja en jou ondersteunen
Groetjes,
Michèle
Nou oké, die laatste reden keur ik goed. Hoewel er weinig te ondersteunen valt als je daar het schema niet hebt!
Groetekes, Sje
bedankt dames. wellicht hebben we eenmix van sprong en start puberteit te pakken…nou kan me lol op.
Alle sterkte met de kleine pittige dame!
En als niks helpt, dan kun je nog altijd terugvallen op de Wet Van Calimero he?! Die wet gaat uit van het principe “Ik is groot en jij is klein!”.
Groetekes, Sje
Werkt dat ook als ze 4 maanden zijn want mijn dame is er niet van onder de indruk denk ik als ik dat zeg…
Groetjes,
Michèle
hahaha sje, ben vandaag al druk bezig met deze wet. lijkt wel effect te hebben. na 3 keer de gang goed bekeken te hebben lijkt ze al aardig in de gaten te hebben dat ik de ‘baas’ ben. hoop dat het vanacht ook effect heeft. wij zijn anderhalf jaar verwend met heel veel nachtrust. wij zijn dan ook behoorlijk in de war van de nachten die we de afgelopen dagen hebben. ach ja, zal wel weer een keer ophouden. iemand nog tips voor dit nachtelijke gespook?
Loessie we gaan samen duimen, Morgan krijgt vanacht als laatste een papfles (de eerste) Hopelijk wij ook weer wat meer slaap. En troost je jij hebt je laatste voor mij komen er nog veel meer
Groetjes,
Michèle
Toverwoord voor het nachtelijke gespook = Negeren!
Kost je een paar nachten maar dan weet ze dat de Wet Van Calimero ook 's nachts geldt!
Niet terug naar nachtvoeding, niet bij jullie in bed nemen, niet van de kamer halen.
Groetekes, Sje
Morgan zit natuurlijk nog aan de laatste fles en nachtvoeding en bij ons nemen doen wij zo ie zo niet meer. Ik geef de speen terug want anders is het geen doen en dan komt ze na een uur weer omdat ze honger heeft nu en aan het springen, dus hopelijk doet de papfles wonderen vanavond.
Groetjes,
Michèle
Hoi,
Nou volgens mij is het ook het tijd van het jaar hoor. Ik en de buurtjes allemaal kindjes in de leeftijd van 1,5 tot 4 jaar hebben last van drukke huilerige en nee zeggende kinderen. Die ook nog eens de hele dag hieper de piep zijn ( lees struiteren) zoals wij het hier zeggen. Ik wou onze dochter vandaag wel tien keer achter het behang plakken. ZDe buurvrouw stelde al een ruilkransje voor. iedereen een keer een dag de kinderen zodat de ander op adem kan komen zeg maar. Ik zei kom maar op met die van jou dan heb je die vanmij morgen HAHAHaHaHa. We hebben even er echt serieus over gedacht om het doen ook.
Goed het kan een sprong zijn want die leeftijd heeft ze er echt voor. Maar ik denk ook een beetje de tijd van het jaar zeg maar.
groetjes
lon106