Warmteuitslag? Wat te doen?

Julian zit van top tot teen onder de rode bultjes.
In zn nek, in alle holtes, op zn billen, rond zn balzakje, en zelfs onder de hak van zijn voet.
Zou het warmteuitslag zijn?
Hij heeft donderdag op vrijdag 38,2 graden koorts gehad. Begon donderdag aan het begin van de avond, pcm gegeven en rustige nacht geslapen. Vrijdagochtend weer zo fit als een hoentje. Het lijkt me dan niet de 6e ziekte toch, met 1 dagje koorts?

Het lijkt een beetje op eczeem, wat hij wel vaker in de holtes heeft, maar nu dus bijna overal. Buik en rug uitgezonderd.

Als het warmteuitslag is…
Wat moet ik er aan doen?

Nog andere ideeën over wat het kan zijn?

Lilypie Second Birthday tickers

Als het warmte-uitslag is, niks doen. Gaat vanzelf over.

Zesde ziekte dacht ik ook al aan, maar net wat je zegt, dat gaat gepaard met 3-4 dagen koorts (en dan behoorlijke koorts) en 38,2 heet niet eens koorts. Dat is gewoon verhoging. Pas na 38,5 is het koorts. Dus mij lijkt de zesde ziekte sowieso uitgesloten.

Zou je denken dat warmte-uitslag overblijft en zoals ik al schreef: niks aan te doen. Gewoon wachten tot het weg is, en zorgen dat je hem niet te warm weglegt in bed. Ook niet te warm in bad.

Groetekes, Sje

Sje, dank voor je reactie.
Het is nog 24 gr op zn kamer. Ligt nu in een romper en shirtje met korte mouw in bed. Ik denk dat ik het maar zo laat en niet vanavond nog eens een slaapzakje aan doe. Nu kan het lekker blijven ademen.
Dank je voor de tip over het bad, dat doe ik ongemerkt toch wel, dus ook even op gaan letten!

Lilypie Second Birthday tickers