Warmtepomp, hoe zit het dan met energieleverancier

ik vroeg me even wat af… wij zijn dus nog steeds bezig met woningen enzo.
maar nu vond ik een woning die halverwege 2012 klaar is en we konden als we wilde reageren. nou op de foto’s te zien wordt het prachtig dus ja tuurlijk dat wilde wij wel!
maar… nu las ik net bij de specificaties: verwarming : warmtepomp.
oke leuk… ik weet dat dat in de zomer je huis koelt en in de winter je huis verwarmt.
dat ding kost ongeveer 30 euro per mnd. maar hoe zit dat dan met je energieleverancier? ik bedoel…betaal je dan gewoon niet meer voor gas (qua verwarming) ik begrijp niet helemaal hoe dat dan zit.
ik dacht dat iemand van jullie ook een warmtepomp had en vandaar dus mijn vraag.

Energie is dan gewoon helemaal los daarvan.

Wij hebben geen warmtepomp maar wel stadsverwarming (dat is verwarming en warm water).

Wij krijgen 2 aparte rekeningen van Essent: 1x Essent Warmte en 1x Essent Energie.

Groetekes, Sje

ja maar het is toch zo dat het warm water (dus verwarming en warm water voor in bad b.v.) van die warmtepomp afkomt en je in feite alleen betaald voor het overige gas zoals koken?

Wij hebben hier geen gas, dus dat weet ik niet.

Toen ze onze wijk gingen bouwen is besloten om meteen voor modern te kiezen en geen gas meer aan te leggen omdat steeds meer mensen overgaan op keramisch en inductie-koken.

Dus wij hebben alleen te maken met warmte en electriciteit.

Groetekes, Sje

huh ja da snap ik nie helemaal, want hoe krijg jij het dan warm in huis? verwarming gaat toch via gas of heb je zo’n kachel op electriciteit?

Ik werk bij een bedrijf dat warmtepompen verkoopt.
Ik wil wel eens aan mijn collega vragen hoe dit gaat?

Ik heb zelf van warmtepompen de ballen verstand namelijk haha.

quote:
huh ja da snap ik nie helemaal, want hoe krijg jij het dan warm in huis? verwarming gaat toch via gas of heb je zo'n kachel op electriciteit?

Zie hier citaat van andere site over hoe stadsverwarming werkt:
"Bij stadsverwarming wordt de afvalwarmte van een elektriciteitscentrale of verbrandingsoven ingezet om (delen van) een stad van warmte te voorzien. Een groot gedeelte van deze warmte bevindt zich in het koelwater, dat gebruikt is om de installatie op een acceptabele temperatuur te houden. In plaats van deze warmte de rivier in te pompen, wordt bij stadsverwarming het warmte water via leidingen de stad in gepompt. Vervolgens wordt de warmte via een warmtewisselaar overgebracht naar de uiteindelijke consument, die hierdoor warm water geniet. "

Wij hebben gewoon zo’n warmte-wisselaar in de meterkast. Daardoor hebben we warm water uit de kraan en dat warme water uit die warmte-wisselaar gaat ook door de radiatoren. We hebben hier geen CV-ketel in huis.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Apr 2011 19:09:45