Warme hap geven lukt niet

Max is dol op fruit, maar om een warme hap geeft hij helemaal niets! Ik gaf hem eerst lekker verse banaan, maar dat lust hij niet meer. Hij doet zijn mondje niet eens meer open? De 4+ potjes met één groente gingen wel, maar de 6+ gaan er niet in. Hij krijgt het niet op, lijkt de dunne drab (want dat is het) niet lekker te vinden en wordt heel druk als ik het geef. Hij spuugt het ook uit en gaat huilen.

Ik wil nu proberen om hem wat vers warm eten te geven, bv gepureerde bloemkool met een beetje aardappel en vlees/vis. Met de staafmixer kan ik dat goed dun maken. Je zou zeggen dat hij gewoon niet van potjes houdt, maar die verse banaan lust hij ook niet. Ook niet graag peer/banaan op het kdv?

Hebben jullie dat ook, dat het geven van vaste voeding best moeilijk is? Ik ben het niet gewend, aangezien zijn kliko-zusje echt alles netjes op at, hele potjes fruit én hele potjes warme hap!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hoi rainbow… Herkenbaar!!!
ons meisje (nu 12,5 maand) had en heeft dat ook heel lang gehad. En nu nog. Vanmiddag heeft ze flink fruit gegeten maar warme hap, 2 hapjes en de rest ‘ho maar’. Krijg t er niet in. Zelf ben ik niet van t alternatief, dus ik geef geen brood ofzo…
Nu ze ouder is en stukjes kan eten, gaat t al beter. Maar nog steeds mondjesmaat…

Tja… ik heb toen ook van alles geprobeerd… met 6-7 maanden inderdaad ook vers voor haar gekookt, maar dat leek ze ook niet te waarderen. Ik zou zeggen: toch proberen en gewoon wat variaties bedenken.
Wat ik bij de potjes eten ook wel deed was het wat verdunnen met water. Anders was het zo ‘dik’ en niet zo vloeibaar. Dat hielp ons soms om een potje half leeg te krijgen. En ik ontdekte hier dat de courgette-ham hap en de zalm variant wél lekker gevonden werden… dus die gaf ik soms wat vaker. Ze zeggen ook dat een kleintje vaker iets moet proeven om te weten of ze t lusten… Maar ook hier: sommige dingen worden direct uitgespuugd en geweigerd. keer op keer…

Ze heeft heel lang ook op potjes 6+ gegeten (als dat al lukte, de 8+ potjes pas vanaf 10 maand denk ik en nog niet van harte…)

Als ze echt niet wilde eten, deed ik er soms uit ‘pure nood’ (haha niet didactisch!!) wat yoghurt overheen… dat at ze namelijk wel. Zoiets kun je ook doen met appelmoes als hij dat lekker vind…

en…vergeet niet dat ze overdag vaak wel genoeg eten. Eet hij overdag wel goed? Dan is avondeten wat minder ook niet zo erg. Heeft hij s nachts honger???

Hey succes!
Meer dan ‘meeleven’ en je begrijpen kan ik denk ik niet…

em is 11 maand en er gaan nog steeds alleen maar 6maand potjes in…

offe gewoon ongepureerd mee eten met de rest. dat vind ik ook zo apart.dus geprakte aardappelhap met groente, de spaghetti of de pilaf

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hier hadden we er ook eentje die niet van potjes hield. Fruitpotje ging er wel in, maar bij de groente alleen de bruine bonen met appeltjes voor vier maanden. Wij zijn (toen het brood eten goed ging) over gegaan op stukjes aardappel e.d. die hij zelf met zijn handjes in zijn mondje kon stoppen. Toen at ie wel! En vond ie iets niet lekker, dan prakte ik er wat appelmoes (zelf gemaakt zonder suiker) doorheen en dan at ie als een tierelier
Misschien heb jij inderdaad geen potjeseter, ik moet er ook niet aan denken om die drap te moeten eten

En van die banaan…misschien is zijn smaak aan het veranderen en vindt hij het inderdaad niet meer lekker… Heb je al eens geprobeerd om kleine stukjes in zijn mondje te stoppen?

Hier eet Levi gewoon met de pot mee … Vind potjes ook niet zo lekker … is soms uit noodgevalletje maar verder liever niet

H. heeft in het begin wel wat potjes gehad maar al gauw wilde ze die niet meer.

Misshcien kun je bij hem de rapley methode proberen?
Ik ben er niet zo van en vind het doodeng maar misschien vind hij dat wel veel interessanter…