Warm in de slaapkamer

Ik vind het heel warm worden in Demi z’n slaapkamer. Ik doe 's ochtends het raam lekker open totdat hij naar bed gaat. Maar 's nachts hou ik hem dicht. De deur van zijn kamer laat ik wel open. Maar het wordt wel warm in zijn kamertje. Laten jullie 's nachts de ramen gewoon open? Tocht het dan niet?

Saskia

Hoi Saskia,

Ik herken het probleem helemaal. Wij hebben buiten geen zonnewering, dus gaan die nu maar wel aanschaffen. We dachten dat de gordijnen dicht en overdag het raam open wel voldoende zou zijn, maar niet dus… en de echte zomer moet nog komen.

Ik doe het raam 's nacht ook dicht. Wel op ventilatie en de deur dicht. Als het heel warm is, doen we het raam helemaal dicht, deur open en het raam in onze slaapkamer (er tegenover) wel open. Maar goed, het is dus niet voldoende, vandaar dat wij voor de zonnewering buiten gaan…

Groetjes!

Lilypie - Personal pictureLilypie

nee ik doe steeds het raam terug dicht. ik leg nell erin met een lichte slaapzak zonder haar te dekken en als wij dan gaan slapen dek ik haar toe. ik heb dit eens aan pediater gevraagd en hij zei het zo te doen omdat als je eerst toch lakens over de baby legt het te warm wordt voor hen maar eens ze slapen zakt hun lichaamstemperatuur en is het beter ze dan als ze slapen toe te dekken

Wij hebben hetzelfde probleem. Ik doe altijd het raam open wanneer hij wakker is. Soms overdag laat ik het raam op een kiertje staan, dus ook als hij slaapt. 's nachts gaat het raam wel altijd dicht. Dani slaapt in een slaapzakje zonder mouwen, hij heeft altijd alleen een romper aan en 2 lakentjes over hem heen. Ik kan hem niet zonder lakentje laten slapen, want meneer moet wel een beetje straks ingepakt worden anders komt hij moeilijk in slaap omdat hij te bewegelijk is.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem. Alleen heb ik nog niet echt een oplossing… Een zonwering heeft geen zin, want hij slaapt al aan de schaduwzijde. Ook slaapt hij in een zomerslaapzakje in zijn rompertje alleen onder een lakentje (inderdaad om hem een beetje ‘vast te binden’.

Misschien toch het raam open als het nog warmer wordt…

dylano slaapt nog steeds met pyjamajasje aan en daaronder rompertje en dan in slaapzak en 's nachts als ik na bed ga doe ik zijn dekentje erover waar hij gelijk weer onderuit wurmt voor ik zijn kamer uit ben dus waarom ik dat nog doe geen idee. hier gelukkig alleen 'smorgens de zon op zijn kamer en dat duur maar tot een uurtje of 10 nog niet eens op dit moment want hij is nu al weg.

Liefs Michelle

Over welke temperaturen hebben jullie het dan?

Op Nora’s kamer is het de laatste weken soms echt warmer dan 25, 26 graden. Aan de schaduwzijde van het huis halen we dat toch niet. We wonen aan zee, dus misschien dat de wind bij ons weer wat koeler is??

Als het echt niet dragelijk is en je kindje is ouder dan een half jaar, kan het denk ik geen kwaad om het raam een beetje open te laten en dan bijvoorbeeld dicht doen als je zelf gaat slapen. Wij krijgen alleen buurkatten binnen als het raam te ver open staat, dus dat wordt dan lastig. Als de deur dicht is, zal het niet erg tochten. Moet wel de ramen ertegenover dicht doen natuurlijk. hnagt allemaal nogal af van de indeling van je huis.

@liske gezellig de buurkatten op bezoek

Liefs Michelle

Het wordt al gauw 23 graden op zijn kamertje. Ik denk toch dat ik het raam een stukje open laat als het wat warmer wordt. Wij hebben gelukkig geen last van buurtkatten
Zelf vind ik het ook lekker 's nachts het raam open…

Saskia

Nee Wil niet simpel logisch denken is dat
Wat zijn we het eens vanochtend Wil

Liefs Michelle

Hier staan de ramen (draaikiep) allemaal open 's nachts.
En de deuren dicht, en zo tocht het niet.

Hylke ligt hier in een dunne pyama, met een laken en een dekentje.
Alleen de deken schopt hij er zelf als als hij het te warm heeft.

Denk dat je Demi in een slaapzak hebt liggen?
Dat is warm zat.

Probeer het gewoon!

M.

Demi ligt inderdaad in een (zomer)slaapzakje. Ik heb hem vannacht alleen in zijn romper erin gedaan. Toen ik hem vanmorgen pakte voelde hij heel warm aan. Ik ga inderdaad toch een raam open zetten 's nachts. Als ik zijn deur dicht hou moet het toch gaan. Ik ga het proberen…

Saskia

Wat een verschil, al die adviezen! Bij mij vertelden ze dat het raam juist dicht moest. Ik ga vannacht lekker het raam open laten, lekkere frisse lucht kan nooit kwaad volgens mij!!

Als Twan 's ochtends neit op zijn kamertje is gaan boven alle ramen op zodat het even lekker door kan waaien. 'S nachts en overdag hebben we ramen dicht om warmte buiten te houden. 's nachts is ventilatie op zijn kamertje open en onze slaapkamerraam, zijn deur is dan ook open op een kier. Het is nu 20 graden op zijn kamertje, dus dat valt mee. Warmste wat het tot nu geweest is, is 25 graden!

groetjes tamara

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/nLWkp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mamavantwan op 24 Jun 2009 11:04:27