Warm drinken

Zoals jullie weten houdt Eva niet al te erg van drinken. Alleen melk uit een fles, that’s it. Nu vraag ik me af of het zou helpen als ik het drinken opwarm. Maar ja, diksap of appelsap warm maken lijkt me zo vies! Ze moet langzaam wel gaan drinken, want ze plast nog steeds erg weinig en dat met dit weer! Het lijkt erop dat ze niet van koud houdt, want de lauwe melk van oma weigerde ze, terwijl ze 'm in één teug opdronk toen ik 'm warmer had gemaakt! Welk drinken kun je, buiten water en thee natuurlijk, ook nog een beetje ‘lekker’ opwarmen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier vonden ze koud drinken ook niet tof in het begin. Ik warmde sap dus wel op. Niet zo warm als melk, maar wel lauw maken. En elke dag een beetje minder lauw, tot ze binnen een week koud sap dronken.

Groetekes, Sje

Je kunt haar met dit weer ook aan koud vocht laten wennen door haar een ijsje te laten proeven.

Je kunt van danoontjes heel makkelijk ijsjes maken door een sneetje in het dekseltje te maken, stokje erin en nachtje in de vriezer. Heerlijke gezonde ijsjes.

Dan went ze mogelijk meer aan koud vocht in haar mondje.

Overigens zijn er ook kindvriendelijke ijsjes zo te koop. Kabouter Plop-ijsjes bijv.

Groetekes, Sje

Sje, wat heb je toch weer heerlijk goede ideeen meid! Ik ga dadelijk toch naar de supermarkt en dan sla ik een pakje Danoontjes in. Is ook wel lekker voor het kind met dit weer! En dan maar sap opwarmen…gelukkig hoef IK het niet te drinken!

Kan goed, als ze eenmaal ijs op heeft dat ze vanaf dat moment ook beter met koud drinken om kan gaan.

Groetekes, Sje

Hoi,

Wij hadden bij de oudste van dat roze poeder door de melk gedaan.
Weet niet meer hoe dat heet, maar is gewoon te koop bij de supermarkt.
Vond ze erg lekker en dronk toen wel melk (koud).
De jongste geven we optimel drink. Zit veel calcium in.
En is in verschillende smaken.
Die wil echt geen gewone melk. Ook niet warm/koud.
En ook niet met dat roze goedje.

Maak me er ook niet al te druk om. Yoghurt vinden ze allebei heerlijk en die geven we na het broodeten tussen de middag en savonds voor het naar bed gaan.

Groetjes Lisan.

Pas je wel een beetje op met die optimel, zitten namelijk zoetstoffen in,
en die zijn weer niet goed voor kinderen < 4 jaar.
(maar ik heb geen idee hoe oud jouw kinderen zijn…)

M.

Rainbow… hier ook eerste tijd warm drinken gehad… en dat dronk meneer dus wel. Tja ze hebben al jong een eigen wil hoor… Het cb zei ze gaan het vanzelf koud drinken … maar ze zijn niet anders gewend. Dus ik elke keer iets kouder (had flessenwarmer en stelde die steeds korter in) en nu drinkt hij het koud. Maar alleen water vind hij nog steeds niks… warm niet en koud niet

Ik heb ook moeite om Demi iets te laten drinken 's middags. Hij krijgt eigenlijk een fles te weinig (wilt hij niet), maar omdat hij zo goed groeit is dat geen probleem. Maar hij moet wel (van het cb) ièts drinken in de middag. Alleen is dat een probleem. Ik heb thee, water en diksap geprobeerd (warm en koud), maar hij speelt alleen met z’n fles. Ik heb ook een tuitbeker geprobeerd: ook geen succes. Met de hand geven uit een beker wordt ook een knoeiboel. Hij doet mooi z’n mond open, maar slikt vervolgens niet…

Tips?
Saskia

lastig he… er zijn wel wat tips gegeven bijv. leg een fles/tuitbeker bij hem in de box wie weet pakt hij hem dan toch.

Jurian heeft het de eerste tijden ook niet gedaan… ik dacht toen nog van oh wat leuk eindelijk iets anders drinken en niet altijd maar die fv. Maar … hij wilde niet … kan voor moeders heel frusterend zijn. Vooral met dit warme weer! Maar als hij goed plast (ff in de gaten houden) en fruit/groente etc goed eet dan kan je hem niks dwingen… werkt alleen maar averechts!

Succes…

evt beetje fruit smorgens en beetje smiddags zodat hij toch iets vocht heeft meerdere keren op dag??

koud drinken gaat hier goed mits het uit een beker is
maar, sje, die kabouterplop ijsjes zitten daar melkproducten in? dus vrij van koemelk enzo? of zijn dat gewoon waterijsjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik geef hem inderdaad de fles/tuitbeker in z’n handen. Maar het wordt zo’n kliederboel! Het gaat wel naar zijn mond, maar niet zoals het zou moeten. We blijven gewoon oefenen…

En hij krijgt 's ochtend lekker een fruithapje. Ik zou dat inderdaad kunnen splitsen met 's middags. Dan krijgt hij dan ook wat vocht binnen. Goed idee! Bedankt!

Saskia

hier ligt de tuitbeker met water in de box hahahahaha. enige wat hij doet is erop kauwen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

@Inge, zie hier meer info over Plop-ijsjes.
http://www.ola.nl/nl_nl/products/kids-ijsjes/kids-ijsjes/79/default.aspx

Zitten 3 verschillende smaken in 1 verpakking.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jun 2009 12:13:28

Zit wel weer extra suiker in die ijsjes…
Kan je niet gewoon waterloly’s geven. Weet je wel, die in die langwerpige plasticzakjes?

Daar zou je dan even de samenstelling van moeten bekijken. Verschilt per merk denk ik.

Groetekes, Sje

dankje, ik zal is kijken.
ik zat laatst op de bank met rico op mn schoot een cornetto te eten, die was al wat zachter geworden door de warmte en rico hapt ineens in dat ijs! hij schrok zich een ongeluk,. maarja hij vond het in ieder geval wel lekker… ach kan gebeuren heel zn gezicht zat onder het ijs hahaha.
maargoed rico mag nog geen cornetto’s hebben

Joey drinkt gelukkig wel nu, al is het dan uit een flesje, want de tuit is nog steeds geen succes. Maar ijs is helemaal een feest voor hem, hij word er helemaal wild vanm, haha!
Ik gaf hem eerst festini peer ijsjes of van die opdrukijsjes, en daar deden we dan samen mee, want er zit toch suiker in. Nu maak ik zelf ijsjes van water en diksap, in van die ouderwetse plastick ijslollie houders.

Lilypie

Lilypie

ja dat idee kreeg ik toen straks ook al
alleen dan met roosvicee.
rico had vandaag weer aan aan mijn ijs gelikt haha maar nu was het waterijs en die paar likjes maakt ook niks uit volgens mij,
maargoed dat gezicht wat hij trok was echt TE leuk gewoon,
hahaha zo koud

Jippie! Nu het zo warm is, heeft Eva eindelijk gedronken! Uit de fles, dat wel. Maar dat is al beter dan niets. Ze heeft wat troebel ongezoet appelsap op (80cc)en daarna ook nog zeker 80cc water. Gewoon ordinair water! Wel wat handwarm gemaakt. Als ze dorst heeft lust ze het dus gewoon. Ik ben blij dat ze al wat anders drinkt!

Ik had een meloen en kokos-ijsje vanmiddag. Ik gaf haar een hapje, maar daar gaf ze niks om. Te koud denk ik. Had ik het lekker helemaal voormezelf! Maar hoe geven jullie een waterijsje? Die kunnen ze wel vasthouden, maar dan ook opeten? Wordt dat niet een knoeiboel van jewelste? Wel gezellig! Misschien lust Eva wel diksap- of Danoontje ijs!