Warm aankleden of niet?

Hallo,

Wat zijn jullie van mening?? Beter warm aankleden(jullie kindje) of niet???

Dat ligt er al aan in welke situatie.

Wat overdag betreft heb ik geleerd “hetzelfde als wat je zelf aan hebt maar dan met 1 laag extra”. Maar dat geldt volgens mij voornamelijk voor babies.

Zodra ze actiever zijn in de peuterleeftijd bijvoorbeeld hebben ze het zo snel warm, dan lopen de meiden in korte mouwen terwijl ik lange mouwen draag. Gelukkig hebben ze bij ons de leeftijd dat ze zelf aan kunnen geven of ze het warm of koud hebben dus dat scheelt.

En wat 's nachts betreft: niet te warm aankleden.

Als ze te warm gekleed zijn in de nacht, worden ze daar niet altijd wakker van en kunnen ze “oververhit” raken met alle gevolgen van dien. Als ze te koud gekleed zijn in de nacht, melden ze zich vanzelf en kun je alsnog een laagje extra kleden.

Als ik wat nachtkleding/slaapzak betreft twijfel tussen 2 opties, kies ik altijd de koelste van de twee. Zo loop je nooit risico dat je kindje 's nachts iets overkomt.

Groetekes, Sje

Soms vind ik dat moeilijk hoor!!

Ik kleed haar gewoon normaal. Niet te dik en ook niet te dun.
Bv. vandaag ging ik met mijn kleine meid wandelen en toen zag ik een kindje/baby met bloote voeten en heel dunne kleren. Bv. dat zou ik niet doen. Het was niet echt heeelll warm om met een kind met bloote voeten naar buiten te gaan.

Ik vind juist de voeten het belangrijkste plek.
Ik voel altijd aan haar neus of ze het koud heeft en dat klopt meestal ook hoor!!!

Je moet alleen maar in andere kinderwagens kijken om te checken of jouw kind nog steeds het mooiste kind van de wereld is en verder lekker niks aantrekken van hoe warm of hoe koud ze gekleed zijn.

Gewoon lekker op je gevoel afgaan en als het neusje van je kleine meid tot nu toe een goede graadmeter is voor jou dan ga je gewoon daar op af. Je doet het prima zo!

Groetekes, Sje

Ik kleed Jeske altijd zoals ik me zelf kleed. Alleen heeft zij er dan nog een romper bij aan…
Soms zie ik op straat of op het cb dik ingepakte kinderen. Ook al is het 25 graden, dan hebben ze nog 4 lagen kleding aan en een dikke deken er bovenop…

Ik houd de regel aan net zo warm als mezelf, alleen met rompertje, hemdje of een t shirtje extra erbij.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!