Wannneer op buikje draaoien?

hoi allemaal,

was erg benieuwd met hoeveel maanden jullie kindjes op de buik gingen draaien.
lieke is er wel mee bezig maar lukt nog niet.
ze komt op af en toe op haar zij maar verder nog niet.

groetjes gytha

Jeske was net zo oud als Lieke toen ze begin met draaien…
Je kan je lol nog op… Want Jeske draaide toen ze echt kon iedere keer op haar buik, maar ze kon nog niet terug…
Dus frustratie aan 2 kanten… Zij van het niet terug kunnen, ik van het de hele dag terugdraaien. Ook in bed. Nu heb ik pak luiers onder het hoeslaken gestopt. Dan kan ze wel op haar zij, maar niet verder door…
Jeske kan sinds een klein maandje gelukkig terug draaien…

Mijn oudste zoon Nicky met 4 weekjes oud en Mika is dat gaan doen met 5 weekjes,nu is hij 6 weekjes oud.
draait nu dus een week van rug naar buik.
Wel lastig want snachts doet hij dit dus ook.

groetjes van Bianca mv Nicky en Mika Dani 16/08/2007

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewijzigd door - Biebske op 02 Oct 2007 13:10:55

Tom is een beetje bezig met zijn kontje omhoog te duwen en af en toe ligt hij dan op zijn zij. Op zijn buik lukt nog niet. Ik leg hem wel af en toe op zijn buik en hij kan al heel goed zijn hoofdje omhoog houden. hij heeft dan de grootste lol. Ik had het gevoel dat Tom heel laat was maar ik begreep van cb dat hij dit nog niet hoeft te kunnen. Je kunt het wel stimuleren met een speelgoedje maar Tom draait dan alleen zijn hoofd mee en de rest blijft lekker liggen haha.
Groetjes Bibi

Onze oudste draaiede pas met 9 maanden. En Nanik kan het wel maar doet het bijna nooit. Ze vindt er niets aan op haar buik dus als ik haar dan een zetje geef dat draait ze zo weer terug op haar rug. En soms lukt dat niet en dan is het heel snel piepen geblazen

Doei
Bianca

Hoi,

Elke deed dit volgens mij ook zo rond de 4 a 5 mnd.
Had er ook echt lol om. Flink schaterlachen.
Moesten haar wel vaak weer helpen om haar weer op de
rug te leggen. Dit kon ze nog niet.
s Nachts draaide ze niet, want met een slaapzakje aan gaat
dit een stuk moeilijker.

Groetjes Heleen

hoi bibi,

volgens mij gaan onze kleintjes gelijk op. lieke doet precies hetzelfde al tom.
Ik dacht ook dat het een late kant is maar was niet het geval volgens cb.
op haar buik vindt ze geweldig en naar speeltjes draaien ook maar op haar buikje komt ze nog niet.hahahah

groetjes gytha

Hoi Lieke,

Zoë draaide met 4 maanden op haar buik. Maar ik had hetzelfde probleem als Paula, soms zelfs 's nachts eruit omdat ze niet terugkon.
Gelukkig heeft dit maar een weekje of 5-6 geduurd en toen kon ze ook terugdraaien. Nu doet ze niet anders en slaapt meestal op haar buik en kniën met haar billen in de lucht. Zie er wel heel grappig uit

Groetjes,
Inge

Hoi Gytha,

Cloé draaide op 4 maanden en een weekje van rug naar buik. Wel altijd huilen als ze op haar buik lag, want zo ligt ze niet graag… Maar gelukkig kon ze 3 daagjes later ook terug rollen. Scheelt mij heel wat rolwerk . Als ze nu op haar buikje ligt probeert ze ook altijd wel om vooruit te geraken. De beenbewegingen lukken aardig, maar dat voor het echte kruipen ook de armpjes moeten gebruikt worden heeft ze nog niet ondekt! Levert mooie fotootjes op…

Groetjes,

Tamara

Hoi Gytha,

Tigo draaide van zijn rug naar zijn buik toen hij 5 maanden en 1 dag was, en nog leuker opa en overgrootopa en overgrootoma waren erbij! Hij kan nu nog niet terugrollen en is het na een poosje ook echt zat op zijn buik, dan draaien we hem weer terug, maar dan heb ik mijn hielen nog niet gelicht of hij ligt alweer op zijn buik . Als hij op zijn buik ligt probeert hij uit alle macht naar voren te komen (kont omhoog, knietjes opgetrokken en tevergeefs afzetten, want hij legt zijn hoofd dan neer en weet niet dat hij zijn armpjes ook kan gebruiken). Wel heel leuk en grappig om te zien, maar ook zielig als de frustratie toeslaat.

Groetjes Verna

lieke is nu ook erg bezig op haar buikje te draaien ze heeft nog maar een beetje hulp van ons nodig. als ze op de buik ligt (ook na veel inspanning en frustratie) gaat ze met haar handjes naar voren ook het kontje omhoog en beweegt met beentje heen en weer. wordt dan een beetje pissig omdat ze niet vooruit komt haha.
als ze terug wil is het ook paniek.
maar nog eventjes en dan draait ze helemaal zonder hulp van ons om.

groetjes gytha

nog steeds draait lieke niet zelfstandig om.
Is er niet meer mee bezig om een poging te wagen. met een vinger van ons draait ze wel om.
Nu is ze 5,5 maand

Komt dit vaker voor dat ze hier later mee zijn want ik lees dat jullie kindjes dat al vrij snel deden.

Lieke is meer bezig met gillen en alles weggooien.

hopelijk komt het snel.

groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 13 Nov 2007 15:59:27

Hallo Gytha,

Ik zie het een beetje voor mij dat je kleine meid al de dingen weggooit en lekker gilt. Maar draaien van rug naar buik is volgens mij normaal rond de 6 maanden, dus nog geen man overboord zou ik zeggen. Thies doet het nu sinds twee weken ongeveer en beweegt vloeiend. Maar daar heb je vrij weinig aan. Hij is van 19 mei.

Als je mijn mening vraagt, niet teveel zorgen maken.Thies deed het echt opeens, hij begon enorm te krijsen, want hij was geschrokken van zijn eigen kunstje.

Succes en nog even geduld! Groetjes Heidi

ach alexandertje roltpas nu net een beetje… die heeft er ook geen zin hoor en is toch ook alweer 7 maandjes bijna

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

oh gelukkig zijn we niet de enigst.
weer fijn he zo’n forum
bedankt voor de reacties.

groetjes gytha

Hoi Gytha,

Anne moest van het cb wat vaker op haar buik gelegd worden omdat
ze een plat achterhoofdje heeft.
Is niet ernstig, want ik heb dat ook.
Ze draaide al 2x op haar rug.
Ze kan nog niet van rug naar buik.
Anne was toen 16 week oud.
Leuk is dat hoor!
Iedere keer weer wat nieuws.

Groetjes Heleen

Haha Gytha, met ons Tommetje is het precies hetzelfde hoor. Als ik hem mee help lukt het wel maar anders nog niet. Bij het cb zeiden ze dat het vanzelf wel zou komen. Kan ze wel goed op haar buikje liggen?

Groetjes Bibi

Hallo Gytha,

Geen zorgen maken. Ze moeten het eigenlijk pas op 9 maanden kunnen. Cloé’s neefje is nu 6,5 maand en rolt ook nog niet. Hij rolt wel op zijn zij en speelt goed, maar dat draaien zit er nog niet in. Alle kindjes ontwikkelen op hun tempo. Ze kunnen ook maar 1 ding tegelijk goed ontwikkelen. Zo zijn sommige kindjes snel in motorische ontwikkeling en andere eten dan weer sneller goed vaste voeding. Cloé rolt dan wel veel sneller dan haar neefje, hij hield op haar leeftijd dan al weer heel goed een beker vast en kon hier al van drinken. Dat lukt ons meisje nog niet zo goed. Dus geen zorgen maken.

Groetjes,

Tamara

lieke vindt het op haa buikje liggen wel kei leuk!
we leggen haar dan ook regelmatig op de buik en oefenen samen te daaien.
een beker vast houden lukt haar ook goed en weet ook dat het naar haar mondje moet.
dus dat gaat prima!
we wachten maar af.

groetjes gytha

lieke doe eens even rustig aan je moet nog wel eventjes een baby blijven hoor!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!