Wanner zelf laten eten

Hoi,

Een vraagje, Justin is nu 1 jaar en 3 weken oud maar ik geef hem nog steeds zelf eten met de lepel. Boterham stopt hij wel zelf in zijn mond als ik het in stukjes maak.
Wanneer moet ik beginnen hem zelf met een lepel te laten eten???

Groetjes Diana.

diana je kunt hem al zelf proberen te laten eten ik zou wel een
vuilnis zak onder de kinderstoel doen voor het smeren

beste Diana
ik ben het met lieke eens laat het hem zelf eens proberen ik denk wel dat als hij een lepel nog wat te moeilijk vind dat ie gewoon over stapt om met zijn handjes te eten laat dat gewoon toe en leg er elke keer een lepel of een vork bij dan pakt hij dat er van zelf wel bij dus daar hoef je je geen zorgen over te maken mijn kleine meid doet het al vanaf acht a negen maanden zelf en nu is ze al bijna twee
ze begon eerst met een lepel maar daar had ze gauw genoeg van en wilde gewoon met een vork mee eten dit vind ze nu veel leuker en zeker als we het allemaal doen nu vind ze dat ze er echt bij hoort

gr de mama van Leyla

veronique daniels

hoi diana,

lieke is net zo oud als justin.
Ik heb haar van de week zelf de lepel gegeven maar ze gaat dat zitten klooien met de lepel.
de lepel is dan interesanter als eten.
Ik geef ze nu een lepelin de hand terwijl ik haar eten geef. Want zelf eten gaat nog echt niet.
brood wel.

gewoon kijken of het lukt maar hier nog niet hahaha
ze vindt het nog veel leuker om met de lepel op haar bordje te slaan want dan kan ze dansen van het geluid hahahahahaha

succes groetjes Gytha

hoi

mijn dochter is 18 maand een die vind het bestek ook leuker (nog steeds) dus ook ik doen het samen en anders doet ze het met de hand komt vanzelf wel ik ben daar makkelijk in als ik het haar helemaal alleen zou leten doen is het koud en dan eet ze het ook niet dus samsam

groetjes kim

mama van joya (20-12-2006)

Hoi,

Wij hebben onze dochter leren eten met een lepel. Door eerst de pap te oefenen. en dan samen de lepel in de de pap te doen en dan samen in de mond. Toen dat goed ging hebben we het haar zelf laten doen. We hebben ook schuine lepels gekocht dan gaat alles wat beter. Ook is de pap van mijn dochter vrij dik omdat ze het anders niet eet.
Toen dat goed ging hebben we het sávonds bij het eten geintroduceerd.

succes

Groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 18 Jun 2008 21:07:10

hier eten ze al heel lang zelf. Vroeger toen lisa klein was (is ze nog steeds wel een klein beetje) deden we het altijd samen. Zij een lepel en ik een lepel. Terwijl zij aan het stoeien was met haar eigen lepel schoof ik ondertussen eten naar binnen. Bij lucas mag ik niet eens helpen. Hij wilt alles zelf doen. Ik heb van mijn schoonmoeder twee geweldige slabben gekregen. Te koop bij Ikea. Dit zijn slabben met een opvang’bakje’ eraan. Het is niet echt een bakje gewoon van hetzelfde zachte materiaal als de rest van de slab. Ze kunnen in de wasmachine echt geweldig zijn ze! zo kan lucas alles zelf eten. Lucas eet wel bijzonder netjes hoor van iemand van 2,5 jaar oud. Hij strijkt zelfs zijn lepel af aan de rand van het bakje als hij bv vla eet of pap. Zelfs soep eet hij zelf. Brood en warm eten ook.
Hij eet ook met een vork. Ik laat hem eerst zelf het grote gedeelte doen, zodat ik ook zelf eerst kan eten en als ik klaar ben ga ik hem helpen met een andere lepel of vork. Zijn lepel krijg ik echt niet hoor. En ik denk maar zo alles wat vies wordt kun je ook weer schoonmaken! maar zo kunnen de kinderen wel die zelfstandigheid ontwikkelen wat erg belangrijk is.
Bij lisa doe ik vaak haar shirt uit. Vooral bij tomatensoep, macoroni, enz.
Ze zien er wel altijd prachtig uit!
vaak kun je er mooie foto’s van maken voor opa en oma!

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Hoi allemaal,
Tigo is nu bijna 14 maanden en probeert ook zelf te eten, brood kan hij al zelf aan zijn vorkje prikken en zijn mond steken, maar het kost hem zoveel moeite, dat hij dat snel zat is lekker zijn handjes gebruikt. Bij het avond eten heeft hij zijn eigen lepel en bordje waar hij lekker mee aan het stoeien is, en ik schuif en tussendoor een hap in. Zo is hij lekker bezig en eet hij goed, natuurlijk komt het ook voor dat hij het zat is, want het kost hem een hoop moeite, dan geef ik hem wat te spelen en eet hij ondertussen de hapjes die ik geef op. Zo gaat het steeds beter totdat hij het zelf kan en ja, bij ons ligt er ook een krant of vuilniszak onder de stoel hihi!

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Milo at al snel zelf. met 8mnd liet ik m zelf zn brood naar binnen werken want als ik het deed moest ie het niet. baby’s hebben van nature de neiging alles naar de mond te brenegn , maak daar gebruik van haha.
hij at eerst met zn handjes (het avond eten) en nu met een vork, samen met een hand als het te lang duurt. fantastisch om te doen. en het is een kliederboel, maar zo goed voor diue ontwikkeling, eten voelen en proeven. en ze willen je nadoen, dus ook een eigen bestekje!
succes!

x Floss

Nou ik zal vanavond eens gaan proberen wat hij er terecht van gaat brengen als ik hem zelf laat eten.
We hebben een voordeel we hebben een tegelvloer dus dat is wel makkelijk om de zooi weer op te ruimen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties meiden.

Diana.