Wanner mogen ze onder een dekbed slapen

hallo allemaal,

Ik heb een vraag vanaf wanneer mogen kinderen onder een dekbed slapen volgens een vriendin pas met 3 jaar… ik hoor wel wat jullie mening is?

Groetjes manon

Hoi

Sinds een maand of 4 slaapt Nanik in een groot bed en en is toen gelijk onder een dekbed gegaan.

Ik weet wel dat een kussen gevaarlijk kan zijn tot een bepaalde leeftijd maar van een dekbed weet ik het eigenlijk niet.

Bianca

Ik heb ook begrepen vanaf jaar of 3, maar kan je niet uitleggen waarom ( ben namelijk nog niet zover hier ) dus misschien aeen ander wel?
groetjes

Lilypie
Lilypie

Toevallig vroeg dat een vriendin van de week aan mij… en ik wist het ook niet echt… Dus ik lees even mee…

me vriendin zei dan kunnen ze stikken of in de overtrek kruipen en dat schijnt gevaarlijk te zijn zei ze, maar mijn moeder wil levy van de winter al onder een dekbed laten slapen maar dan weet ik niet of ik dat goed gaat vinden maar als het van de winter is dan is levy alweer een jaar en 3 mnd dus ik denk persoonlijk nog een beetje te vroeg kan ik levy beter nog onder een deken en laken laten slapen…

groetjes manon

Hoi

Vanuit de overheidsinstanties wordt geadviseerd vanaf 2 jaar een dekbed te geven.
Eerder kunnen ze last krijgen van warmtestuwing en is de kans op wiegendood groter. Ook als ze bijv. met het koppie onder het dekbed komen, dan ventileert het véél minder/niet dan bij gewoon katoenen of wollen dekentjes.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

dank je marlala

Dan doe ik tegen me moeder zeggen dat dat nog niet kan ook trouwens vervelend want mijn zusje krijgt een baby en als die blijf slapen moet ze steeds het steeds verwisselen moet op ten duur toch wel maar dan is levy stuk ouder en kan dan niet meer in ledikant moet oma’s toch ook nog ander bed kopen hihi zo blijf ze aan de gang…

Groetjes manon

lieke slaapt net voordat ze 2 werd onder een dekbedje!
en nu sinds een paar weken op een peuterkussen van prenatal.

groetjes gytha

Groetjes Gytha

Anna slaapt ook onder een dekbed en met een klein dun kussen. Vanaf 2 jaar mogen ze onder een dekbed.

Vanaf 2 jaar inderdaad.

Wat je tot die tijd kan doen: twee lakentjes aan elkaar naaien en daar een dekentje indoen. Zodat je toch een beetje het dekbedeffect krijgt, zonder een dekbed te gebruiken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Of misschien gewoon een dkbed overtrek met een dekentje erin Mriek?
Of mag dat niet ivm erin/onder kruipen? Dan kun je ook het dekbedovertrek aan de onderkant dichtnaaien met een gewoon dekentje erin?

Groetjes van Christa

Kan ook Christa, lijkt me hetzelfde principe. Scheelt weer, hoef je ook geen lakentjes aan elkaar te naaien…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

oke dames bedankt voor jullie reacties ik hou hem wel nog een jaartje onder een deken en laken vind dat ook niet zo erg maar als hij onder een dekbed gaat slapen heb ik een probleem want ik wil alles oranje maar dat hebben ze niet… want ik heb alle winkels al gehad maar misschien toch nog een paar over het hoofd gezien hihi heb nog een jaar de tijd om te zoeken…

Groetjes manon

Ik weet niet beter dan dat een kussen pas mag vanaf dat ze 4 jaar zijn. Even goed checken of die peuterkussens inderdaad al vanaf 2 jaar mogen.

Groetekes, Sje

Dat heb ik al een keer gecheckt en die speciale dunne peuterkussens mogen vanaf 2 jaar.

Die oranje dekbedovertrekken zijn inderdaad nergens te krijgen hoor. Ben er ook op zoek naar geweest hihih ook toevallig.

Bianca

met ingang van de herfst/winter heb ik een dekbed gekocht voor Milo. Hij is van februari, dus hij was nog geen 2 jaar. 21 of 22 mnd denk ik. Toen het nog niet zo koud was deed ik een deken in zn dekbed overtrek. toen het frisser werd lekker een dekbed, mmm. Hij moet geen slaapzak ofzo, dus wou hem lekker instoppen. dat gaat perfect. Ik zou naar je kind kijken, maakt hij er een puinzooi van in bed? ligt met zn hoofd onder de lakens? dan geen dekbed. maar als hij er regelmatig boven kruipt, of netjes er onder blijft. kan het prima lijkt mij. beetje naar je gevoel luisteren. Milo kan iig niet meer zonder, is nu 2,5jr.

x Floss

ja peuterkussen mag vanf 2 jaar! stond er ook op!
Ze zijn ook heel dun en ze ligt er heerlijk op

Groetjes Gytha