Wanner gaat reflux over het algemeen over

Hoi allemaal,

Mijn mooie dametje spuugt er nog steeds lustig op los.
Ze heeft reflux, medicatie en ingedikte voeding etc.
Iemand enig idee wanneer reflux ongeveer over gaat?
Men zegt als ze wat vaster voedsel krijgen en meer rechtop gaan.
Nou is het wel zo dat met gaan zitten en op de draaien er meer druk op de maag komt zodat ze ook meer gaan spugen, maar jemig, 3 uur na een fles er nog een hele plens melk uitgooien?
En ook het vaste voedsel komt er gewoon weer uit.

Lfs Maaike

Hmm… de medicatie helpt dus niet?
Die van mij had verborgen reflux helemaal in het begin. Na 6 weken medicijnen slikken was het eigenlijk zo goed als over.
Welke medicatie krijgt ze dan??
Hier 2 soorten: Omeprazol (maagzuurremmers) en Motilium (vervoert het eten sneller richting de darmen)
De combinatie was voor hem perfect.
Ik zou weer eens aan de bel trekken bij de kinderarts hoor…

Ik moet morgen naar de kinderarts en dan zal ik het idd aangeven.
Ze krijgt Nexium, iets wat het maagzuur minder zuur maakt zodat de slokdarm niet geirriteerd raakt.
Maar dat helpt verder niet tegen het spugen.

Als het goed is moet het gemiddeld tegen het jaar overgaan.

Groetekes, Sje

Wat sje zegt dat klopt, onze zoon had behoorlijke verborgen reflux en zat ook aan de nexium. Anderhalf zakje per dag tot 1 week na zijn eerste verjaardag. We hebben het 'n keer eerder geprobeert met 11mnd maar toen ging het absoluut niet. De ka hier zei tegen ons dat bij de meeste kindjes het rond 1 jaar beter/weg gaat, maar dat er altijd uitzonderingen zijn en dat zij zelfs kindjes in behandeling heeft waar het zelfs pas met 2jr pas beter ging. Sterkte ermee, weet hoe vervelend het kan zijn.

Gr Patries

Hoihoi,

Dank voor jullie reacties, nou ja ik zal het wel zien dan.
Ze is nu bijna 11 maand.
IK vind het niet zo erg maar meer vervelend idd, ze heeft er zelf niet zo heel veel last van.

Lfs

Denk dat dat het beste is, geef haar de tijd en probeer het rond haar 1ste verjaardag nog 'n keer. Ka zei wel tegen ons doe het na zijn verjaardag, want als het niet lukt zit je met zijn verjaardag te rotzooien.
Suk6 ermee.

Gr Patries

Inderdaad, net wat Patries zegt: ongeveer rond de 1e levensjaar. Anders is het doorgaan met medicijnen, over het algemeen geen spugen meer en dan rond het 1,5 jaar weer stoppen met med. om te kijken of het over is.
Onze Jony is nu bijna 3 jaar, zij was rond haar 2e levens jaar ongeveer zonder medicijnen.
Heel veel sterkte hé, en als je nog vragen hebt oid schroom niet!

Greetzz Cora

Vanmorgen naar kinderarts geweest en ook dit aangegeven.
Het is normaal dat kinderen tussen de 9 en 12 maanden meer gaan spugen omdat ze actiever worden.
Oke, duidelijk, alleen dat ze twee uur nadat ze brood heeft gehad dat alsnog zit te herkauwen was wel een beetje lang.
Maar goed we gaan gewoon door en we zien wel.