Wanneer zwemmen na bevalling

De titel zegt het al, mijn vraag is wanneer je weer mag zwemmen na je bevalling? Is dit na 6 weken of als je geen bloed meer verliest? Ik verlies namelijk geen bloed meer sinds gisteren. Voor en tijdens mijn zwangerschap zwom ik altijd 1 keer per week baantjes. Ik heb wel weer zin om te zwemmen en volgens mij is dit niet al te belastend voor je lichaam als je voorzichtig weer begint. Of zie ik dit verkeerd?

Ook sta ik regelmatig op de crosstrainier, maar ik denk dat ik daar beter nog even mee kan wachten. Ik heb wel weer zin hoor om daar even op te staan, vind ik altijd lekker ontspannen. Maar denk dat het voor je buikspieren etc. nog niet goed is. Denk dat dit na 6 weken weer kan toch?

Ik voel me erg goed, dus heb gewoon weer zin in wat beweging.

Groetjes,
Sandra

hey hey , ja volgens mij met zwemmen anyways moet je 6 weken wachten en nie zozeer vanwege het bloedverlies, maar vanwege infectie gevaar…
en chloor water, daar zou ik wel 6 weken wachten, ja ik bedoel beetje lomp gezegt, maar ja er is wel een kind uitgekomen he… en een infectie daarow word je ook nie blij van !
maar ik snap dat als je je goed voelt dat je dat lekker wil doen… ik had na een week ook helemaal nergens mee last van, vloeien heb ik misschien 3 dagen gehad…maar ja je lijf krijgt ongemerkt toch wel een klap hoor… ookal zie je het niet natuurlijk

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik weet ook niet beter dan 6 weken. Behalve als je dan nog aan het vloeien bent.

Groetekes, Sje

Inderdaad, er staat 6 weken voor…Helaas Sandra! En met buikspieroefening mag je echt niet eerder beginnen dan wanneer je voelt dat je spieren weer ‘bij elkaar zitten’. Je spieren zijn uit elkaar getrokken en daardoor zit er nu nog een ‘gat’ tussen. Je voelt dat als het goed is ook als je bijvoorbeeld op de grond gaat liggen en een beetje naar voren komt. Voel boven je navel en daar voel je twee banen (spieren) en dan een opening. Dat is normaal. Maar als je te snel begint groeien die spieren niet altijd meer naar elkaar. Dat is echt slecht! Hoe topmoddelen dat doen? Geen idee? Je mag echt niet te snel zwaar sporten is mij altijd gezegd. Maar crosstrainen…hmm…is niet direct buikspier oefenen toch? Als je echt wilt bewegen, zou ik voor de zekerheid gewoon lekker wandelen en fietsen, meer is al gauw te veel nu, ook al voel je je goed. Ik fietste na een week weer en dat was ook al lekker!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Volgens mij mag je wel langzaameen weer op de crosstrainer hoor.

En wat betreft de buikspieren: de mijne zijn nogsteeds niet bij elkaar, die wijken nog wat. Dat komt niet meer goed.
Volgens mij mag je heel voorzichtig best wat (lichte) buikspieroefeningen doen.

Liefs, Anne

Bedankt voor jullie reacties.

Ik dacht echt dat zwemmen weer mocht als je niet meer vloeide. Maar ik houd me voor de zekerheid toch maar gewoon aan de 6 weken. Ik wil echt niet het ricico lopen dat ik toch te vroeg weer begonnen ben. Als je op internet namelijk zoekt dan zijn de meningen ook uiteenlopend. De een zegt als je niet meer vloeit, de ander zegt na 6 weken pas weer.

Hihi Rainbow, dat denk ik ook wel eens hoe doen die topmodellen dat toch.

Natuurlijk wil ik graag mijn buikje weer kwijt. Maar die paar weken kan ik nog wel wachten. Ik vind het gewoon weer even lekker op die manier mijn energie weer kwijt te kunnen. Dus vind het wel jammer dat ik daar nog mee moet wachten. Overdag ben ik al druk genoeg met Tim en Daan, dus het lijkt me echt weer heerlijk om te gaan zwemmen of te fitnessen. Echt weer even een moment voor jezelf. Maar goed we wachten dan gewoon nog even.

Groetjes,
Sandra

Hé Sandra,

Ik wist ook niet beter dan weer lekker te mogen zwemmen nadat vloeien was gestopt ( was bij mij na 4 weken) Dit heeft de kraamhulp tegen mij gezegd. Zelfde verhaal voor in bad gaan.
Ik ben met 5 weken gaan aquajoggen (heerlijk!!) en heb nergens last van. Zit nu in week 8. Met 6 weken had ik laatste consult bij de verloskundige en die zei dat mijn buikspieren gesloten waren dus dan gaan bij mij de remmen los! Ben ook lekker rustig aan weer aan het hardlopen
Dus het kan wel…maar als je je er niet gerust bij voelt kun je ook 6 weken wachten, echter is het zo dat bij elke vrouw de genezing anders verloopt en zelf langer kan duren dan de genoemde 6 weken…

Groetjes! Linda