Wanneer zonder zijwieltjes?

Jente is ruim 3 en heel jaloers op kinderen die zonder zijwieltjes rijden. Ik vraag me wanneer de meeste kids gaan oefenen zonder zijwieltjes.

Mijn nichtje was 4 jaar en een aantal maanden toen ze het kon. Maar als Jente het zo graag wil, gewoon toch lekker alvast gaan oefenen?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hele goede vraag… haha
Hier een dochter van ruim 3.5 maar die fietst echt nog wel MET zijwieltjes. Als ik haar vraag of ze net als haar nichtje zonder zijwieltjes wil leren fietsen, dan zegt ze " nee joh mama daar ben ik toch nog veel te klein voor". Ga het ook niet pushen, maar laat haar wel steeds meer en grotere rondjes fietsen. Soms naast me fietsen en dan hopelijk gaat het ooit goedkomen. Maak maar wel kleine rondjes met haar naast mij fietsend, maar je moet ergens beginnen. Toch maak ik me er niet druk om hoor, komt vanzelf wel dat ze het willen.
Gr. Natasja

ik denk dat ik inderdaad de wieltjes eerst maar een stukje hoger zet. Jente is namelijk erg klein van stuk (93 cm) en weegt ook niet veel (12 kg). Ze kan volgens mij ook niet met haar voetjes bij de grond, wat natuurlijk wel een voorwaarde. En het is ook een beetje een brokkenpiloot, dus ik kies dan maar voor de veilige/rustige stapjes. Eigenlijk is het heel grappig om te zien dat ze zo graag naar Pippi Langkous kijkt, want qua karakter heeft ze er wel wat van weg, haha… de boef