Ons zoontje van 9 mnd kan nu sinds 2 weken zitten. Hij zit al erg stevig en goed, laat zich in de kussens vallen als hij geen zin meer heeft of moe is.
Maar wat ik me afvroeg, wanneer mogen ze dan in de autostoel, in het winkelwagentje vd supermarkt zitten. Wanneer zitten ze dan goed 'genoeg’voor zoiets?
Wanneer zitten in een
In de autostoel mag inprincipe vanaf 9 maand, tenzij hij nog heel goed in een maxicosi zit doordat hij wat kleiner is ofzo.
Wanneer ze eenmaal kunnen zitten mogen ze wel in een winkelwagen, tenzij je ziet dat hij na een paar minuten toch opzij zakt en zelf niet meer recht komt te zitten.
Lukt het wel goed, zou ik beginnen met ongeveer een kwartiertje in het winkelwagentje en rustig opbouwen, omdat het in het begin toch nog vermoeiend kan zijn voor hun ruggetje en nekje.
Leuk hé, dat het eindelijk kan, met hem in het wagentje loop je nog trotser door de winkel heen
Groetjes Wiets

Wij deden onze kapoen een bodywarmer aan om te winkelen, zo’n veel te grote dikke. Zo zat hij zacht en kon hij moeilijker vooruit of achteruit vallen. Onze duts hield zich ook altijd vast aan de ketting waarmee je het karretje daarna moet vastmaken aan de andere karretjes. Het was wel al frisser toen hij oud genoeg was.
Dan gaan we van de week eens boodschappen doen en kijken hoe het gaat. Nu hebben we de autostoel van zolder gehaald om te kijken hoe dat nu is. Er zitten wel verschillende standen op, de ligstand komt aardig overeen met de maxi-cosi.
Julian is al wel 9 kilo, de maxi-cosi gaat nog wel, maar word zo’n gedoe. Vooral met die winterjas aan. Maar als het nog niet goed voor hem is wil ik niet te snel overstappen. Moeilijk…
Wij hebben onze autostoel al in gebruik van toen onze Robbe iets ouder was dan 6 maanden. Hij woog niet echt overdreven veel, maar hij had eigenlijk voornamelijk hele brede schouders, en hij zat met zijn jasje aan echt opeengeprakt in de maxi cosi. Hij zat toen al wel heel stevig.
Hij ging ook in het karretje in de winkel vanaf een maand of 7. Ik nam als maatstaf voor het karretje het moment dat hij niet meer scheefzakte in zijn eetstoel. Hij houdt zich ondertussen aan alles vast (incl. winkelrekken, weegschalen enz.) en zet zich dan vlot terug recht.