Wanneer zelf gaan zitten?

Hoi allemaal,

ik had een vraagje, hoe oud waren jullie kindjes toen ze zelfstandig van liggen naar zitten konden?

En kan het zijn dat lieke kruipen over slaat?
Lieke draait nooit om heeft dit in totaal 3x gedaan en heeft ook geen kruipbewegingen als we haar op de buik leggen, ze draait dan meteen terug vindt er niks aan.
Ik heb zelf ook nooit gekropen.
Wel staat ze al heel stevig op de beentjes en kan ook eventjes blijven staan.
Zou ze het kruipen over slaan???

Groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Je hebt babytjes en die vinden dat kruipen maar niks en die willen veel liever
staan.
Anne die wilde eerst alleen maar op de buik en niet terug.
Zodra we haar weer terug legden ging ze gelijk weer op de buik liggen
met hoofdje omhoog en lekker omzich heen kijken.
Nu draait nu steeds rondjes door heel de kamer.
Is een leuk gezicht!
Misschien komt het kruipen bij Lieke nog en misschien ook wel niet.
Lieke bepaald dat!

Elke ging destijds zo rond 8 mnd van liggen naar zitten.
Kan Lieke al wel een poosje rechtop zitten zonder dat ze omvalt?
Anne kan alleen rechtop zitten als ik of mijn man achter haar zit.
Als we haar neerzetten en er niet bij zouden blijven valt ze weer om.
Haar rug is nog niet sterk genoeg.

Heb ik je zo een beetje geholpen?

Groetjes Heleen.

Hoi,

Hier kan ik je niet mee helpen want ie van mij is jonger…

Maar die van mij kan goed zitten en doet niks anders eigenlijk en als ik hem op de grond neer zet dan gaat ie op zijn billen richting de box en uit eindelijk lukt het ook en wilt ie zich optrekken tot op zijn knieen… verder als ie op zijn buik ligt (op de grond) dan tijgert ie achter uit…

je hebt hier weinig aan maar wilde het toch vertellen

ja hoor lieke zit al zelfstandig rechtop. zit zowat hele dag.
en trekt zich op aan mijn handen, maar op de buik vindt ze echt niks.
net speelgoed wat verder gelegd maar ze wordt zo boos en begint te huilen of draait meteen terug.
hahah dondersteen.
we zien wel wat het word.
Vandaag weer apk gehad bij cb en alles okee fijne motoriek loopt ze voor op schema, en de rest alles prima hun zeiden misschien wordt het een snelle loper??
Ik was ook geen vlugge en mijn moeder ziet mij helemaal terug in lieke dus we wachten wel af.

groetjes gytha

Komt allemaal vanzelf, hoe ouder Tigo wordt, hoe minder ik erover ga nadenk (of zorgen maak) over wat hij doet en kan, en nu lijkt alles in eens superhard te gaan. Hij kruipt de hele dag rond en gaat vanuit kruiphouding op zijn knieën zitten en van daaruit op z’n billen. Optrekken tot staan doet hij nog niet, maar ja, komt vanzelf! Kruipen overslaan zou zomaar kunnen hoor, geeft helemaal niks. Zolang ze het maar naar haar zin heeft toch! Voor Lieke is het veel interressanter om met die fijne motoriek aan de slag te gaan denk ik!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja inderdaad is echt bezig met fijne motoriek en ligt hiermee ook voor aldus cb.
Ze pakt al kruimeltjes tussen wijsvinger en duim. Hier is ze echt goed in.
Ze vindt alles!
zal ook wel vanzlf komen denk ik.

groetjes gytha

Ik weet dat dit een oud topic is maar mijn vraag sluit hier wel min of meer bij aan. Noa is nu ruim 9 maanden maar zit nog niet zelfstandig. Als ik haar zittend neerzet, valt ze pardoes weer om. Nu ben ik vorige week bij het cb geweest en zij zeggen dat ik me nog geen zorgen moet maken, maar ik moet zeggen dat ik dat wel doe.
Vanaf welke leeftijd “moeten” kindjes stevig kunnen blijven zitten? En hoe oud waren jullie kindjes toen ze het konden? Ik heb het nu niet over zelf gaan zitten maar gewoon een tijd rechtop kunnen blijven zitten als ze op haar billen wordt neer gezet.
Ik hoop dat jullie de ervaringen met jullie kindjes met me willen delen.

Groetjes,
Claartje

Hoi,

Dit is per kind verschillend, doorgaans kunnen kinderen zitten blijven (als je ze neerzet) tussen de 8 en 9 maanden. Mijn dochtertje kon eerder kruipen dan zitten en kwam vanuit het kruipen tot zitten.
Maar de een is sneller met de motoriek de ander met de spraak. Je kan geen appels met peren vergelijken.

Groetjes,

jantje

Jantje,

Bedankt voor je reactie. Ik probeer me echt geen zorgen te maken, maar stiekem doe ik dat wel. Zag laatst een kennis en die heeft een dochtertje dat een dag jonger is dan Noa en haar dochter liep gewoon al langs de stoelen in de wachtkamer bij de dokter. Na zo’n momenten slaat dan wel de onzekerheid weer toe.

Groetjes,
Claartje

Hoi hoi
Probeer je aub niet te veel zorgen te maken hoor .
Ieder kind heeft zijn eigen tempo .
Maar ik weet hoe frustrerend het kan zijn dat andere kindjes dingen wel kunnen ( zie mijn topic in wist je dat : ik soms simpel wordt …)
Zitten komt ook vanzelf .
Succes .
Groetjes Dorethe

Hoihoi,

Maak je vooral je niet druk om wat andere kids al doen.
Job i snu 9,5 maand en zit net 2 weken.
Alleen als je hem neerzet en niet uit zichzelf.

Liefs Maaike