Was stiekem even bij jullie “afdeling” aan het koekeloeren. Sanne is dus nu 10 maand. Ik vroeg met af wanneer jullie kindjes zelf gingen eten/drinken met vork en lepel of met de handjes. En de tuitbeker. Sanne pakt haar broodstukjes soms wel zelf als die vallen voor haar neus. Maar als ik het bordje te dicht bij haar zet of aangeef zo van pak maar, dan stopt ze het bordje in haar mondje. Niet erg handig dus, wel zie ik dat ze steeds meer begint te graaien naar haar bakje met warm eten. Ik geef trouwens altijd bruin brood. ALs ik haar de tuitbeker geef en ze wil zelf vasthouden wat overigens niet vaak voorkomt dan, gaat ze ermee rammelen. Met als gevolg dat alles nat wordt want de antilek is eruit. Met antilek drinkt ze dus niet.
Het leek me wel handig als ze zelf kan eten met plastic vork/lepel of zelfkan drinken uit haar tuitbeker zonder dat het een ernorme zwemparadijs wordt in de keuken. Dan kan ik samen met haar eten. Papa is namelijk aan het werk tijdens het eten. Haar broodje eet ze wel gezamelijk met ons tussen de middag.
Vroeg het me alleen af.
Groetjes Carolien