Wanneer wordt hij nou 'ns zindelijk

Pfff, Nils is nu dus 3,5 jaar en nog steeds vertikt hij 't om op de wc te poepen. Plassen is niet zo’n punt, alleen geeft hij ook dit nog niet altijd aan. Ik begin er dus echt stevig van te balen. Vooral als er weer zo’n moeder aankomt met, oh die van mij was al met 1,5 zindelijk.
Ik heb dus al vanalles geprobeerd om 'm te stimuleren. Stickertjes, van de zomer zonder luier rond laten lopen, cadeautje beloven, 'm iedere keer aansporen om naar de wc te gaan, en noem maar op. Ik heb alle tips die er maar te vinden zijn uitgeprobeerd. Het mag allemaal niet baten.
Het vervelende hieraan vind ik dat hij over een half jaar naar de basisschool gaat en daar verschonen ze de kinderen natuurlijk niet meer.
Ik zit al te denken om maar 'ns naar de huisarts met 'm te gaan, want dit duurt me echt veel te lang.

Sorrie hoor, moest dit even kwijt.

jammer dat ie nog niet zindelijk is. en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de school straks.
ik heb gehoord dat veel minder kinderen snel zindelijk zijn als dat er gezegd word, veel ouders schijnen dat naar beneden af te ronden. niet dat je er mee opschiet, maar hij is niet de enige, het is niet heel afwijkend.
succes bij de ha ev, misschien heeft die nog ideeen die je nog niet hebt uitgeprobeerd? succes hoor.

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Ik weet eigenlijk niet of er een maximum leeftijd is voor zindelijk worden, maar waarschijnlijk kan je huisarts of peuterbureau je dat wel vertellen. Zo te horen ben je al heel goed bezig geweest.

Heeft ie nu trouwens luiers, trainers of onderbroekjes aan?

Succes

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

mijn neeftje is 4,5 hij is begonnen met zindelijk worden toen ie 3 was geweest, dat heeft toen ook nog best een aantal maandjes geduurd. Nu is ie overdag zindelijk, snachts nog niet.
het lukte hem om zindelijk te worden toen ie een broertje kreeg, toen wilde ie de grote broer uithangen. dus misschien als school in zicht komt dat jouw zoontje ook er aan toe zal zijn, zal een grote verandering zijn, dat triggert het misschien?

ik heb er ook geen verstand van hoor, “geef mijn bek ook maar een douw”.

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je beter niet met zindelijkheidstraining kunt beginnen in spannende tijden zoals een geboorte van een broertje of zusje, verhuizing, naar de grote school gaan.

Gewoon doorzetten blijven, elk kind heeft zijn eigen tempo.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003