Ik ben sinds ruim 9 weken de trotse moeder van een lief zoontje. Nu vroeg ik me af wanneer het moment komt dat het allemaal wat makkelijker wordt/gaat. Mijn zoontje is een schatje en ik smelt als hij naar me lacht. Maar ik vind die babytijd toch wel weer erg zwaar. Ik heb een dochter van ruim 2 en bij haar heb ik dat ook zo ervaren, alleen ben ik alweer vergeten wanneer ik er echt plezier in ging krijgen.
Mijn zoontje drinkt, ligt een beetje in de box te kijken en als hij het zat is (wat al snel het geval is) gaat hij naar bed. Slaapt dan soms een poos en soms heel kort. Wil als hij wakker wordt eigenlijk niks meer alleen drinken, hoewel het soms nog lang geen tijd is. Kan hem dan ook echt niet meer entertainen, want ook op schoot is niet goed. ohhh, en ik kan toch zo slecht tegen babygehuil…
Wanneer kwam bij jullie het moment dat het echt genieten werd?
Wanneer wordt het allemaal makkelijker?
Tja ik vond het wel heel zwaar allemaal met die gebroken nachten maar ik geniet nu toch echt wel. Ook omdat de nachten worden doorgeslapen. Binkie is 's avonds aan het clusteren maar verder geniet ik eigenlijk best van mijn kleine binkie (nu 14 weken). Nu geef ik borstvoeding dus hoef niet te entertainen wanneer hij honger heeft, dan krijgt hij gewoon een slokje dat scheelt denk ik wel want dat lijkt mij vreselijk als je dan naar dat gehuil moet luisteren. Ik kan ook erg slecht tegen babygehuil. Het is net alsof er op een zenuw gedrukt wordt.
groetjes,
Wendy
Ik geniet (ondanks onze hele moeilijke situatie) al vanaf de eerste dag van onze kleine meid. Al waren ook hier de eerste weken echt overleven. Vanaf 7,5 week sliep Amy de nachten door en kon het echte genieten beginnen. Amy krijgt 4 flessen op een dag van 165 ml. Meestal 8.00/12.00/16.00 en 20.00. Ze drinkt in ongeveer 20 min. de fles leeg. Dan hou ik haar nog even lekker bij me om te knuffelen en kletsen en daarna gaat ze in de box, schommelstoel of op het speelkleed. Al met al is ze meestal een uurtje wakker en dan gaat ze weer slapen. Soms huilt ze na een uurtje alweer dan heeft ze meestal een boertje en leg ik haar terug en gaat ze weer slapen. Als ze tussendoor begint te huilen wacht ik altijd eerst even 5 min of ze zelf weer in slaap valt of niet. Meestal gaat ze zelf weer slapen tot ik haar wakker moet maken voor haar volgende voeding.
Ik moet haar voor bijna elke voeding zelf wakker maken.
Rust en regelmaat zijn echt heel belangrijk.
Succes!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
hoi
ik begrijp wel wat je bedoeld. hier een paar moeilijke weken gehad, Sam heeft veel last van darmkrmapjes/reflux (weten nog niet wat t was/is) gehad. waardoor hij veel pijn had en niet zo makkelijk was… ik vond de dagen en vooral avonden toen ook erg lastig.
Nu sinds maandag gaat het eigenlijk ineens weer heel goed met hem en is hij weer super tevreden. HIj lacht en kan zo maar een uur in de box liggen zonder te mekken. dus geen klagen hier! maar… toch duren de dagen (vooral die zonder Emma) soms best lang. bed-box-fles=bad-bed=box=fles en weer opnieuw! is soms best saai. maar toch probeer ik erg te genieten (ik weet dat t de laatste is)
maar het genieten begon bij mij (bij emma) denk ik rond de 6 maanden. dat ze al redelijk veel “gewoon” kon eten. een goed schema met duidelijke slaajes (waar ik van op aan kan)had. zelf kon zitten en zo dingen mee kon maken. dat was voor mij waar het echte genieten begon vanaf dan vind ik ze zo leuk!
maar het verschilt voor iedereen. ik heb bv een vriendin die wil nooit uit die babyperiode, die geniet enorm van de bad-box=bed-fles dagen…
groetjes gidget
Ik denk dat het per kind en ook per ouder verschilt wanneer je echt geniet. De een is meer een baby moeder en de ander vind het leuker als ze ouder zijn. En het ligt er ook aan hoe makkelijk je baby is. Kan me heel goed voorstellen dat als je er vaak uit moet s’nachts of je kindje erg veel huilt dat het wat moeilijker is om te genieten.
Ik geniet vanaf dag 1 al van Daan. Komt ook bij dat Daan net als zijn broer een erg makkelijke baby is. Slaapt veel, s’nachts hoeven we er niet uit en als hij wakker is speelt hij lief in de box of op de grond.
Ondanks dat ik de baby tijd ook heerlijk vind, vind ik het wel leuker naarmate ze ouder worden. Want ze zijn natuurlijk lief en schattig als ze klein zijn, maar ik vind het toch leuker als je meer contact met ze hebt.
Groetjes,
Sandra
Hier trouwens ook hetzelfde als gidget, ik weet ook dat dit voor ons de laatste is en daarom geniet ik ook zo veel mogelijk! Ik kan al helemaal wegsmelten bij een lachje van Amy en helemaal als ze dan geluidjes gaat maken, heerlijk! En waar ik op het moment nog het meest van geniet? Het contact tussen Sylvie en Amy! Het zijn nu al 2 dikke vriendinnen en wat vind ik dat ontzettend mooi om te zien!!
Verder heb ik ook hetzelfde als Sandra. De babytijd vind ik heel erg leuk, maar ook ik vind het leuker als ze ouder worden. Sylvie begint nu steeds meer te praten en dat vind ik zo ontzettend leuk!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
@goudvisje en moppiesmama, wat fijn dat jullie kindjes al zo lekker doorslapen. Hier nog niet aan de orde, maar hij is nog wel erg jong dus van mij mag hij 's nachts nog wel komen. Mijn dochter was ook laat met doorslape, 6 maanden. Ik kan goed tegen weinig slaap. Ik geef ook borstvoeding moppiesmama. Toch probeer ik wel 2,5/3 uur tussen de voedingen te houden.
@gidget, fijn dat het beter gaat met je zoontje. Mijn zoontje heeft ook erg last van krampjes. Kinderarts dacht ook direct aan reflux. Hij is zelfs opgenomen geweest voor een ph meting. Uiteindelijk bleek het geen reflux. Gelukkig maar. Een uur in de box? Wauw!
En ik denk idd dat het ligt aan hoe makkelijk je kindje is en hoe je er zelf in staat. Ik ben blij dqt mijn zoontje nu een beetje contact begint te maken en te lachen. Maar blijf het huilen moeilijk vinden en heel frustrerend als ik hem niet kan troosten. Komt allemaal goed, ik heb een super leuke peuter thuis die me daaraan herinnert. .
Het ligt inderdaad helemaal aan je kindje. Onze dochter huilde de eerste 4 maanden erg veel. Achteraf verborgen reflux,maar voordat je daar achter bent…
Sinds ze beter slaapt en minder huilt (en ik dus minder prikkelbaarben) geniet ik nog meer. Ik genoot wel van haar, als ze tevreden was, maar zodra ze weer begon te huilen/krijsen dacht ik “is dit het nu wat zo mooi moet zijn”? Gelukkig ging het na 4 maanden stukken beter en kon ik er nog meer van genieten. En nu geniet ik op en top van beide kids. Het gaat zo snel!
Hopelijk komt bij jullie ook snel het omslagpunt, zodat je ook op en top kunt genieten van je kids.
En nu heb ik af en toe ook wel zware momenten hoor, want de oudste zit middenin de uitprobeerfase, met name als ik dochterlief de fles geef
Tja, wat is makkelijk?
Het echte genieten begon bij ons eigenlijk wel meteen, ook omdat Luka ontzettend gek was ( en is) op zijn zusje. Ik vond het pas echt lekker gaan toen Jenthe ongeveer 3 maanden was en door ging slapen. Ik stopte toen met bv en ze was meteen veel tevrdener na een fles.
Jenthe is een pittige dame met een eigen wil, en ook wil ze nu van alles doen wat ze nog niet kan zoals kruipen en staan. Daardoor huilt ze, voor haar doen, de laatste week veel. Dus ik vind het op dit moment wat moeilijker om mee om te gaan, ook omdat ik haar dus niet kan helpen…
Verder genieten we elke dag, want het is voor ons echt de laatste keer dat we dit allemaal mee gaan maken. Dus geniet ik van elk moment, zelfs het gehuil…!
Ik vind het nu een stuk moeilijker dan bij de eerste.
H.ayley sliep met 3 weken door en zat toen ook meteen in een goed ritme.
Overdag kwam ze om de 4uur en ik kon makkelijk met haar weg, op visite of winkelen. Ze sliep, tot de fles en sliep dan weer.
Maar nu… A.yden is erg onrustig, totaal geen regelmaat.
De ene keer komt hij om de 3u, dan om de 4u en soms om de 5u. (in de nacht dan)
Maar daardoor weet ik dus niet hoe de dag gaat verlopen, plus dat hij overdag weinig tot niet slaapt. Hij kan makkelijk van 6u inde ochtend tot 15u in de middag wakker zijn. Maar ja, dan is hij natuurlijk oververmoeid, wil niks meer, huilt veel…
En toch geniet ik van hem.
Omdat het de laatste is maar ook omdat deze tijd zo vreselijk snel voorbij gaat en ik weet dat het heus wel snel beter zal worden.
Ik herken de verhalen van MamaH en Marmama. Ik geniet ook volop van onze kinderen, omdat ik weet dat dit niet weer voor gaat komen. Tegelijkertijd was onze zoon destijds heel makkelijk. Sliep heel regelmatig, dronk regelmatig en sliep vrij snel door. Onze dochter heeft dus veel gehuild en is nu ook 's ochtends weer heel vroeg wakker. En sinds een tijdje slapen ze echt om en om, dus geen tijd voor mezelf. Soms vind ik dat wel moeilijk, maar als ik me bedenk dat het allemaal heel snel weer voorbij is (en er dan andere moeilijke fases zullen komen) kan ik er ook wel weer snel van genieten!
@mamaH; dat is lastig als je een makkelijke baby gewend bent. Hij slaapt dan idd erg weinig. Lijkt me erg vermoeiend. Maar fijn dat je desondanks kunt genieten. Mijn zoontje is ook erg onrustig, maar dat was mijn dochter ook. Dus wat dat betreft was ik wel wat gewend.
Ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten en merk wel dat het makkelijker wordt. De lachjes en de pretgeluidjes die hij nu maakt, maken heel veel goed.
Als je zeker weet dat het de laatste keer is dat je dit mee gaat maken, dan moet je idd ook heel bewust genieten van iedere fase. Ik heb die deur nog niet helemaal gesloten…
Hier begon langzaam het echte genieten pas vanaf 4 maanden. Dit komt omdat jesper heel veel last heeft gehad van krampen en vanaf 4 maanden ging dat stukken beter. Op een gegeven moment 14 uur op een dag huilen van de pijn. Waar ik wel van genoot was, ook door de krampen, dat hij bij mij en partner uren kon slapen op de borst. Dit gaf hem rust en warmte op zijn buikje. Uiteraard ook van een lach en geluidje genoot ik wel maar minder dan nu. Ook ik zelf had het erg moeilijk. Heel onzeker was ik. Ik zag ook totaal geen roze wolk de eerste maanden. Heb zelfs gedacht als dit het is dan was ik er niet eens aan begonnen. Het zou ook wel komen omdat jesper mijn eerste kindje is denk ik en ik ga ervan uit dat ik dat bij de tweede niet zal hebben die onzekerheid. Ik vond het makkelijker gaan vanaf 6 maanden en vanaf die tijd geniet ik ook met volle teugen van hem. Natuurlijk hou ik heel veel van hem ook vanaf de geboorte maar de roze wolk…nee zeker niet in het begin.
Groetjes Danielle