Wanneer voor het eerst naar de tandarts?

Hallo,

Aangezien ik bij defensie zit en dus geen burgertandarts heb moet ik voor mijn zoontje ergens anders naartoe, maar wanneer moet een kindje eigenlijk voor het eerst heen? Ik hoor van andere moeders vaak dat ze de kleintjes al snel meenemen om te laten wennen maar dat kan ik dus niet doen.

Wanneer hebben jullie voor het eerst echt een afspraak voor je kindje gemaakt?
Lucas heeft trouwens nog maar 2 tandjes.

Groetjes Suzanne

Gewijzigd door - M-Suzanne op 16 May 2010 09:39:38

vanaf 4 jaar hadden ze hier een date met de tandarts.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ooo… Dan heb ik dus nog wel even.
Heb ik dus nog 3 jaar om over mijn eigen tandartsangsten heen te komen voordat ik hem daarmee ook bang maak.

Hoi hoi,

Hier een enorme angsthaas bij de tandarts! Mijn tandarts adviseerde om je kleintje al heel snel mee te nemen naar de bezoeken zodat ze kunnen wennen en als ze iets ouder zijn even in de stoel zitten etc voordat ze echt worden onderzocht. Ik lees dat dat voor jou lastig is maar kun je niet af en toe met een vriendin of familielid mee zodat je kleine het toch allemaal meemaakt?
groetjes,
Wendy

Ze gingen hier al vroeg mee, maar dan meer om te kijken en dan alleen nog bij de controles. Echt zelf even naar hun tandjes laten kijken, gebeurde hier heel bewust door de tandarts pas vanaf 4 jaar. Ik mocht ze ook niet meenemen als ik zelf moest laten boren omdat ze daar dan bang voor konden worden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ze gaan hier vanaf de eerste tandjes al mee. Dus in de babytijd. Ze kunnen er maar beter aan gewend zijn dat ze elk half jaar op de stoel liggen.

We maakten het in die baby-peuter-tijd natuurlijk wel een leuk uitstapje. Tandenborstels en tandpasta mee om aan de tandarts te laten zien. Eigen ziektekostenpasjes mee om te laten zien. Zo voelden ze zich belangrijk.

Groetekes, Sje

Bij ons heeft de tandarts aangegeven om vanaf leeftijd 2 de kleine mee te nemen. Ze gaan dan ook al even in zijn mondje kijken.
Toch dus al wel op vroege leeftijd, maar dan kunnen ze een beetje in de gaten houden of alles goed gaat.

Hallo!

Wij nemen Luka nu al mee naar de tandarts, meer omdat ik hem niet daarvoor naar de oppas ga brengen. Onze tandarts raad aan om hem vanaf dat hij ongeveer 2 jaar is echt in de stoel te zetten en de tandarts te laten kijken.
En vanaf 4 jaar moet er echt naar zijn tanden gekeken worden, hopelijk is hij dan gewend…

Wij zijn zelf nooit bang geweest voor de tandarts, dat scheelt ook weer voor hem.

Groetjes, Marloes

Bedankt voor de reacties. Misschien dat ik hem dan vanaf een jaar of 2 wel mee laat gaan met oma. Kan hij toch een beetje wennen en ik wil denk ik toch dezelfde tandarts hebben als die zij heeft.

groetjes

Dat is idd een goed idee. Gewoon mee laten gaan met oma!

Goed idee om hem met oma mee te laten gaan.

Onze tandarts adviseerd ons ook je kindje met 2 jaar mee te laten komen. Dit puur voor het wennen etc en vanaf het 4e jaar echt voor controle.

Groetjes,
Sandra