Hoi,
Iris is nu ongeveer 7,5 maanden. Ze krijgt (ongeveer) het volgende:
7:00 borstvoeding
11:00 flesvoeding 180 cc
12:00 fruithap (2 stuks fruit)
15:00 fles 180 cc
tussendoor broodkorstjes
18:00 borstvoeding
19:00 beetje groente
20:30 borstvoeding
Ze eet goed en daar ben ik heel blij om. Fruithap eet ze eigenlijk zoveel op als wij geven. De flessen gaan altijd op. Op den duur zal ze toch door de bijvoeding een fles laten vallen. Wanneer zal dit gebeuren? Ik heb liever dat een fles vervalt dan een borstvoeding. Zou de fles van 11:00 kunnen vervallen als ze ook nog een broodje krijgt samen met de fruithap en wat drinken? Hoe ging dit bij julie?
Groeten,
Marjolein
Wanneer vervalt fles
hallo
weet iet wat normaal is maar mijn kindje is net 6 maanden en die krijgt:
6:30 fles met rijstebloem
10:00 fruit (heel potje 6 maanden )
drinken tussendoor en ligakoekje , broodkortsje wat ze wil
dan om 14:00 een fles.
tussendoor drinken of liga ,broodkorstje ik laat haar maar lekker sabbelen op wat ze wil.
dan om 16:00 16:30 groentehap half potje meer wil ze niet
en om 19:00 uur fles met rijstebloem
dus denk dat je die fles van 11:00 uur wel kunt laten vervallen en idd gewoon drinken tussendoor geven.helaas is mijn dochter geen goede drinkster ze drinkt al haar flessen niet eens leeg en ze krijgt 200 en laat gerust 100 of 70 staan waar ik dan maar pap van maak omdat ik anders bang ben dat ze niet genoeg vocht binne krijgt en verdikke met een lepeltje wil ze het dan wel.dus wees super blij dat je dochter een goede drinkster is.
groetjes
Mijn zoontje is 6 1/2 maand en zijn schema ziet het er al volgende uit op een normale werkdag:
(De tijden kunnen nogal verschillen want in het weekend slaapt hij vaak uit tot 09.00/09.30!! )
07.30 flesje 235 ml
09.30 fruithap van vers fruit
Rond 10.30 slapen tot een uurtje of 12.30/13.00 (Kan soms langer of korter zijn.)
12.30 flesje 235 ml
14.30 liga/rijstewafel + een beetje water met diksap/thee
Rond 15.30 slapen tot een uurtje of 17.00
17.00 groentehap ( potje, vers vindt hij niet lekker )
19.00 pyamapapje
20.00 naar bed
Als hij laat wakker wordt dan geef ik hem geen liga 's middags want anders zit er te weinig tijd tussen zijn avondeten en krijgt hij wat yoghurt of kwark toe en
gaat hij na zijn avondeten naar bed tot een uurtje of 19.00 ( maken we hem wakker.) Meestal gaat hij in het weekend rond 20.30/21.00 naar bed en is hij
’s ochtend ook later wakker.
Heerlijk zo’n kind die uitslaapt!
Geniet er maar van, van die uitslapers! Onze dochter slaapt tot 5.30 en gaat dan liggen spelen tot 6.30. Overigens heel lief, maar wel met kreetjes en met haar speen langs de spijltjes halend, want dat geeft zo’n leuk geluid… Oké, wij zijn dus ook altijd om half 6 wakker. Ze is nu 6 maanden en tot die tijd heeft ze alleen borstvoeding gehad ivm mijn allergieën (en haar kans daarop dus). We zaten met smart op de eerste vaste voeding te wachten; zou ze nu wat langer gaan slapen? Expres begonnen met de groentehap 's avonds ipv met fruit. Helaas, na bijna een week kunnen we concluderen dat het niets uitmaakt. Ook langer wakker houden of de laatste borstvoeding pas heel laat geven (we moeten haar er toch voor wakker maken) helpt niet. Oplossing: acceptatie dat dat ons meisje niet zo’n slaper is. Gaap, maar wij wel…