Wanneer vervalt de fles voor het slapen

Hallo,

Onze dochter is ruim 1 jaar. Ze krijgt nu nog drie melkflessen.
's Morgens 200cc, tussen de middag 150cc en 's avonds voor slapen (19.30) 190cc.
Hoe hebben jullie die laatste laten vervallen??
Ze hebben op deze leeftijd nog maar 300cc nodig aan melk.

Wie heeft er tips!!

Hoi,

Mijn zoontje is nu 13 mnd, ik heb de laatste fles eigenlijk gewoon een keer niet gegeven en hij ging evengoed lekker slapen.

Ik zou het gewoon een keer niet geven dus en dan kijken hoe jou dochtertje erop reageerd.

Ik heb het volgende schema,

09.00 Pap
12.00 Boterham met een beker/fles 200 melk.
13.30-15.00 Slapen
15.00 1a2 stuks fruit
18.00 Groente met een toetje
18.30-19.00 Naar bedje toe.

Groetjes Gabriella

volgens mij wanneer jij wil , of wanneer zij niet meer wil
die van mij hebben tot een jaar of drie die fles nog gehad heeeerlijk in pyama!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Ik heb dan geen flesvoeding gegeven maar borstvoeding. Op een gegevenmoment heb ik savonds een keer een beker melk gegeven, die wilde hij niet (hij lust wel koemelk) en verder geen bv. Sindsdien krijgt hij niets meer voor het slapen. Hij krijgt smorgens een volle beker melk en na het avondeten yoghurt, dus zo zit hij al ruim aan de 300 ml zuivel. Daarom geef ik hem tussen de middag thee bij de boterham, anders krijgt hij weer teveel zuivel binnen . Al weet ik niet hoe erg dat dat is. Hij was trouwens 13 mnd toen hij savonds niets meer kreeg.

Gr Sandra

Je kan geen vaste leeftijd hieraan koppelen. Mijn zoons gaven allebei vrij vroeg heel duidelijk aan dat ze de fles voor het slapen niet meer hoefden. Sommige vinden het nog lang lekker om voor het slapen een fles te blijven drinken, al vind ik tot een jaar of 3 wel erg lang.
Het wordt alleen afgeraden om lang door te gaan als je kindje niet zo goed warm eet. Hij weet dan dat hij nog een fles krijgt dus niet met een leeg maagje hoeft te gaan slapen. Het klinkt soms wel wat gemeen, maar dan kan je het beste stoppen met de fles of in ieder geval een kleinere fles. De warme maaltijd moet namelijk zorgen voor de maagvulling en de nodige voedingsstoffen. Veel moeders vinden dit moeilijk maar als ze een paar dagen wat meer honger ervaren gaan ze vaak vanzelf beter eten. En ze kunnen niet verhongeren.

[/url]

[/url]

die van mij lusten geen koude melk uit een beker toendertijd vandaar die fles warme melk , heerlijk hadden ze toch lekker hun melk binnen
voor de rest dronken ze hun limonade uit een bekertje
zie het probleem niet zo , als ze het nou lekker vinden!!
er staat geen bepaalde tijd voor

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Hoi hoi,
Mijn dochter wordt bijna 2 en krijgt nog steeds een flesje melk voor het slapen… steeds iets minder ik probeer het gewoon af te bouwen. Misschien heb je daar wat aan:D

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hoi,

Mijn zoontje is nu 20 mnd en hij krijgt ook nog een beetje melk voor het slapen gaan en warm eten doet hij ook goed. Ik heb zoiets van als hij het lekker vind dan krijgt hij dat van mij. wij drinken zelf ook voor dat wij gaan slapen. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is voor jouw kind.

Groetjes Renate

Sinds dat Emilie gewoon met de pot mee eet op haar 1ste verjaardag verviel dus daarmee de avond fles. Ze gaf het zelf aan door steeds slechter de laatste fles te nemen. Ze eet 's avonds om 19 uur met ons mee (fransen eten laat en voor hen is dit nog vroeg) en dan gaat ze om 20 uur naar bed, zonder honger gevoel (grijns)

Lilypie 2nd Birthday Ticker